/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ikoner på proceslinjen "væk"
Fra : mim
Vist : 1336 gange
500 point
Dato : 05-01-08 11:37

Hej i gruppen

Jeg håber I kan hjælpe mig. I går gik der kuk i min pc, da jeg prøvede at gendanne til et tidligere gendannelsestidspunkt, idet jeg havde slettet et program, jeg ikke længere ønskede.

Midt i gendannelsesprocessen, fik jeg en besked om at windows havde opdaget en fejl og lukkede systemet. Siden da har jeg haft problemer med visning af ikoner, idet jeg har givet forskellige mapper et nyt "ikon billede" og flyttet dem ned på proceslinjen til hurtig start.

Problemet er nu, at nogel få ikoner kan jeg se "billedet" på, mens resten blot ses som en masse små farvede prikker. Hvad kan jeg gøre for at få ikonere synlige igen.

Jeg har prøvet at se om jeg kunne, via min cd med operativsystemet, reparere windows, det var ikke muligt.

Jeg bruger windows xp home edition.

Med venlig hilsen
Bente POulsen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-08 11:52

Du kan ændre ikonerne igen.....

De er nok ændret i den periode mellem den nye og den gamle gendannelse.... (flyttet deres placering eller lign.)

Så højreklik - egenskaber

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-08 11:53

Det er IKKE dit operativsystem der fejler noget - så lav nu ikke flere problemer....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-08 11:54

Hvis det er et program du har brugt til at ændre ikonerne er det nok det der ikke "kan huske" ordentligt.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-08 12:51

Virker programmet bag ikonen ? Som du selv er inde på, så er der nogle programmer som skal geninstalleres efter en systemgendannelse

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 05-01-08 13:10

Jeg har også haft tilsvarende problemer med at ikonerne ændre sig, på den måde at ikoner fra et sted optræder et andet sted, men da der hele tiden er lort i den fucking computer har jeg helt mistet tålmodigheden og lader bare stå til som det nu er og efter en tid er det gået over af sig selv så ikonerne er faldet på plads igen.
Det er så ikke kun ikonerne men også andre personlige indstillinger der går ad H... til men jeg gider ikke bruge mere tid på det så jeg bruger bare systemet som det nu er.
EKS. medens jeg skriver dette indlæg er jeg ikke en gang sikker på om det kommer med her som kommentar for lortet går højst sansyneligt ned inden jeg er færdig eller den ikke kan få forbindelse med nettet.
En stabil brokker Højris.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-08 13:42

Det er vist på tide at formatere harddisken og installere Windows på ny, husk dine bundkort drivere, efter en formatering er alt væk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-08 13:44

Det var til Højris, ikke sikkert at du mim behøver at gå så vidt en ny installation af programmer med defekte ikoner, vil løse dit problem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-08 13:54

Nu kræver det hele jo lige at "mim" kommer på banen og fortæller om det BLOT er billederne/ikonerne der er i udu eller det OGSÅ er programmerne...

ALLE gendannelser er reversible - så større er problemet IKKE...
ALLE ikonbilleder kan ændres....

Så der er jo ingen grund til at installere noget som helst før ÅRSAGEN er kendt....

Kommentar
Fra : mim

Dato : 05-01-08 15:56

Hej til alle

Undskyld jeg først svarer nu, har haft gæster. Tak for Jeres bud, jeg skal prøve af gøre problemet mere klart

1: jeg havde installeret Incredient mail, men fortrød og afinstallerede det i denne computer. Samtidig havde jeg opdateret mit slægtsprogram, men det virkede ikke som det skulle, så derfor lavede jeg en systemgendannelse et par dage tilbage, inden da havde der også været opdageringer til min sikkerhedspakke.

Det var ved denne systemgendannelse, at windows kom frem med en blå skærm, og der stod at der var opdaget en system fejl (så vidt jeg husker) og for ikke at skade noget lukkede windows ned.

herefter slukkede jeg min pc, tændte igen, og da kom problemet med ikonerne. Eks. de ikoner jeg har i mappen dokumenter, har stadig det rigtige billedikon, men genvejen jeg har på proceslinjen har bare farvede prikker. Når jeg går ind i start og herefter alle programmer er problemet det samme med ikonerne, der er bare farvede prikker.

De eneste ikoner på proceslinjeg jeg kan se er internet explore og outlook. Jeg har en ide om at der kan være problemer med den mappe ikonfilerne ligger i. Jeg har prøvet at højreklikke på de ikoner der er på proceslinjen, og vælge skift ikon, nogle gange lykkedes det at genskabe billedet, men næste gang jeg åbner min pc. er problemet det samme

Ps. Jeg er ikke et pc geni

Med venlig hilsen
Bente Poulsen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-08 16:00

Kør systemgendannelsen tilbage......

Kommentar
Fra : mim

Dato : 05-01-08 16:02

Har prøvet at køre systemgenddannelse tilbaget, det hjalp desværre ikke

Med venlig hilsen
Bente

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-08 16:14

Så prøv at køre en repair af dine systemfiler....

Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.

Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.
Dog skal der gøres opmærksom på at alle updates skal lægges ind igen. Desuden skal nye opdaterede drivere, som man selv har lagt ind, installeres igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-08 16:15

Citat
nyindstalation

d sletter du lige selv

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-08 16:16

Nå - der var flere stavefejl kan se, men det er nok til at forstå...

Kommentar
Fra : mim

Dato : 05-01-08 16:23

hej refi

hvad betyder følgende, og hvordan gør jeg det ? Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.

mvh
Bente

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-08 16:34

Hvis ikke du er hjemme i bios skal du ikke pille.....

Bare læg Cden i og genstart maskinen MED CDen i.....

Den står sandsynligvis allerede rigtigt....

Du vil under alle omstændigheder opdage det når du genstarter da windows så IKKE starter op men CDen....

Kommentar
Fra : mim

Dato : 05-01-08 16:40

Hej refi

Det vil jeg forsøge, men først i morgen, da jeg ikke lige har tid i aften, og jeg har på fornemmelsen at jeg skal give mig god tid, så du hører videre i morgen

mvh
Bente

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-08 16:43

Giv dig endelig god tid - og HUSK nu at trykke på de RIGTIGE knapper......

Ellers er der KUN windows tilbage bagefter......

Måske en god ide liiige at lave en backup først (så det vigtigste er gemt)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-08 01:25

Det vil være en rigtig god ide, med en kopi af vigtige dokumenter og billeder, før du gør noget, jeg ved godt at de fleste her på Kandu siger at det ikke passer, men jeg har aldrig kunnet lave en sådan reperation, uden at miste en hel masse, så derfor backup før du lægger Windows CDen i, du kan jo også det et uheld komme til at gøre noget forkert

Kommentar
Fra : mim

Dato : 06-01-08 11:23

Hej igen refi

Nu står jeg lige med et forståelsesproblem, da jeg jo ikke er noget it geni

Jeg kommer så langt at jeg kan vælge R for at reparere, så kommer følgende frem:

" Gendannelseskonsol indeholder funktioner til stystemreparation og gendannelse. Skriv Exit for at afslutte gendannelseskonsollen og genstarte computeren

1: C:/Windows
hvilke windows- installation vil du logge på
(tryk enter for at annulere)

Skal jeg nu skrive c - C:/ eller C:/Windows

Til O.v.N. Tak for dit input, klog af skade har jeg på et tidspunk fået oprettet både et c og d drev, så jeg har gemt alt der er vigtigt på mit d-drev.

mvh
Bente

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-08 18:03

Det er lang tid siden du kom med spørgsmålet, er du kommet videre ? Det er ikke mere end 5 dage siden kørte min Windows ind igen, jeg kan ikke huske at der var nogen steder hvor jeg skulle skrive C eller C Windows, derimod er der et sted hvor jeg med piltasterne manøvrede ned til C Windows, for det er den du ønsker repareret ikke ? Hvis du vælger C så lægger du vistnok en Windows mere ind på C drevet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-08 18:10

Tror du trykker r en gang for tidligt....

Det er først ANDEN gang du får tilbud om r - du skal trykke....

LÆS nu lige vejledningen ordentlig....

Kommentar
Fra : mim

Dato : 06-01-08 21:26

Hej til refi og o.v.n.

Vi har fødselsdag i huset, så der har været en del gæster både i går og i dag, derfor har jeg ikke været så meget ved min pc, undskylder min sene respons.

Jeg har gjort som du skrev refi, sat win xp cd'en i, genstaret computeren, skal nu trykke på en tast for at starte fra cd'en, der kommer da følgende muligheder

Hvis du vil installere windows xp nu, skal du trykke på Enter

hvis du vil reparere en windows xp installation ved hjælp af genoprettelseskonsollen, skal du trykke på R

Hvis du vil afbryde installationsprogrammet uden at installere windows xp, skal du trykke på F3

Det er så her jeg har trykket på R, og får følgende, som tidligere skrevet

" Gendannelseskonsol indeholder funktioner til stystemreparation og gendannelse. Skriv Exit for at afslutte gendannelseskonsollen og genstarte computeren

1: C:/Windows
hvilke windows- installation vil du logge på
(tryk enter for at annulere)

Jeg har ikke turdet vælge Enter, idet jeg ved at windows xp, har den dårlige vane, at den sletter alt på harddisken, hvis man installere igen, det var noget lettere med det gamle Win 98

Mvh
Bente

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 06-01-08 21:37

Og det er der du laver fejlen....

Du skal FØRSTE gang sige JA til at installere Win....

Efter det kommer en ny der fortæller dig at Win allerede findes - Om du vil lave en ny installation eller reparere - DER trykker du r

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-08 21:39

Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

Man skal BARE læse RIGTIGT

Kommentar
Fra : mim

Dato : 09-01-08 22:28

Hej refi

Undskyld endnu engang, igen igen, jeg har ikke modtaget nogel mail om at der var flere besvarelser, så jeg tænkte du nok var optaget af arbejde, ligesom vi andre

Tusind tak for din hjælp, nu ved jeg hvad opskriften er, den prøver jeg imorgen

Med venlig hilsen
Bente

Godkendelse af svar
Fra : mim

Dato : 09-01-08 22:29

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : mim

Dato : 09-01-08 22:31

Jeg er lidt forvirret har du fået mine point for svaret refi, hvis ikke, må jeg vist også bede om vejledning til at give dem til dig

mvh
Bente

Kommentar
Fra : mim

Dato : 09-01-08 22:34

Ups Har fundet ud af at refi har fået sine velfortjente point

mvh
Bente