/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Hjælp mig, med mit internet!!!
Fra : RaB
Vist : 320 gange
47 point
Dato : 15-02-03 14:47

Jeg har adsl forbindelse hos TDC. og har du 2 dynamisk(automatisk) ip. Der er 2 computer på samme tdc adsl linie. den ene computer køre Windows XP og den anden køre Windows 98. så er problemet at den computer der køre win 98, står og køre hele tiden på switch, altså ligesom den er på internette heletiden, men det er den ikke, der er ingen ting åben på den.

Hvad kan det være????

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 15-02-03 15:01

Altså du kører med router, der også fungerer som switch??? Hvad er det for en router/switch, der er tale om???

Har du checket at TCP/IP indstillinger for netkortene er forskellige, så de ikke begge forsøger at logge på med f.eks. xxx.xxx.xxx.001 - disse SKAL være forskellige. Der er nogle indstillingsmuligheder, hvor du f.eks. kan angive at forespørgsler på en port, skal fortolkes sådan at denne sendes videre til en af maskinerne m.v. Som du kan se er det et større projekt. Jeg er ikke helt sikker på TDC's indstilinger -- men hos Cybercity skal du anmode om at computer 1 (lad os nu få den til at kommunikere med internet først!) automatisk skal hente en Ip-adresse m.v. Når dette er oppe at køre, går du igang med maskine 2, og definerer en intern selvstændig IP-adresse, der ligger tæt på maskine 1 - så kan de "se" hinanden i jeres "workgroup/arbejdsgruppe"...

Giv lidt flere info, så vi kan definere tingene lidt bedre. På forhånd tak.

Mvh

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 15-02-03 15:36

hej igen...

begge computer kan godt gå på internette.. men det er bare når jeg står ud på skrivebord, så køre switch stadig, altså man kan se på modem at den stadig arbejder.... når der ingenting er åben...

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 15-02-03 15:42

Går ud fra at du kun har en switch imellem dine PCer og ADSL modemet ?
Er det rigtigt ?

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 15-02-03 15:57

ja det er rigtig..

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 15-02-03 16:04

RaB...

HVILKE FASTE PROGRAMMER HAR DU NEDE VED URET???

Tænk på hvis du har MSN Messenger, Yahoo Messenger, Trillian eller andre "who is online"-overvågningsprogrammer, så vil der stadig ske kommunikation med internet -- derfor lyser lamperne. Elementary, my dear Watson...

Nu kom vi nærmere dit problem -- jeg troede også du havde problemer med at komme på samtidig. Sorry...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 15-02-03 16:50

der slet igen.. kun nvida logo... og opgavestyrning..

det var mig der var dårlig til at forklar....sorry

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 15-02-03 22:50

Ok, så er du egentlig en del af et stort net med en masse aktivitet, blandt andet broadcasts som som er harmløse men er en del af en netværksaktivitet
Hvis ikke du har en softwarebeskyttelse, FireWall, AntiVirus, i dine PCer så lever du livet farligt idet du står totalt ubeskyttet såfremt en hakker har fået øje på dig.
En Router Soft/Hardware er at anbefale i dit tilfælde.
Mvh OW

Kommentar
Fra : kalot

Dato : 26-02-03 10:38

Prøv at hente Zonealarm fra: http://download.com.com/3000-2092-10039884.html?part=zonealarm&subj=dlpage&tag=button

Med den firewall har du total kontrol med trafikken ind og ud af maskinen, og den er nem at gå til.