/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Startspærre fjernbetjening
Fra : Gucci1704
Vist : 4552 gange
200 point
Dato : 04-01-08 21:15

Har i dag været nødt til at købe en ny startspærrer fjernebetjening - ØV
Vi har koden og kan godt kode den og starte bilen men....... den vil ikke "lagre" den d.v.s.hvorgang vi skal ud og køre skal vi dreje hele koden.
Vi synes, vi følger brugsanvisning men et-eller-andet må vi jo gøre forkert. (for hurtig - for langsomt)?
Det er en Defa 800-serie startspærrer.
Har nogen en idé til "fejlen"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-01-08 21:20

Hvis du er sikker på du har fulgt brugsanvisningen vedrørende lagring - og det ikke virker - ombytter....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-01-08 21:25

Kodning af ny fjernbetjening -- For yderligere information, kontakt aut. DEFA forhandler
A. Et kort tryk på B knappen for at koble alarm og evt. startspærre fra. Nødudkobling kan også anvendes.
B. Slå tændingen til og fra 5 gange efter hinanden. Lysdioden blinker hurtigt, når
tændingen slås fra 5. gang.
C. Når tændingen slås til igen, skal lysdioden blinke. Lad lysdioden blinke lige så mange
gange, som det første tal i PIN-koden og slå tændingen fra (lysdioden stopper med at
blinke).
D. Slå tændingen til igen og gentag proceduren indtil du er kommet igennem alle tallene i
din PIN-kode.
E. Lysdioden blinker hurtig, når tændingen slås fra efter den korrekte PIN-kode er
indkodet. Hvis du laver fejl kan du starte fra ”C” med det første tal i PIN-koden.
F. Slå tændingen til igen og tryk på knap A og B samtidigt på de fjernbetjeninger, der skal indkodes (én fjernbetjening ad gangen). Hold knapperne nede indtil du har fået både
lys- og lydkvittering.
G. Slå tændingen fra når alle fjernbetjeninger er kodet ind.
NB!
Ved indkoding af nøgler, slettes alle de gamle. Det kan indkodes maksimalt 4 fjernbetjeninger.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 04-01-08 21:25

det er jeg rimelig sikker på!
Problemet er bare lige her og nu. Jeg SKAL bruge bilen i week-enden, da jeg skal på arbejde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-01-08 21:28

Har du gjort som der står er der jo ikke meget nogen her kan gøre.....

Så må du få den byttet hurtigst muligt.....

Mangler du HELE brugervejledningen kan jeg da give dig linket til den....

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 04-01-08 21:28

det er den "brugsanvisning" jeg har fulgt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-01-08 21:28
Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-01-08 21:30

Muligt du gør noget forkert - men det kan vi jo ikke se....

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 04-01-08 22:19

Har bare læst, at man skal vente 10 sek. mellem hver, men ved ikke om det passer. Kører til sælger imorgen.
GODT NYT Har lige været på politistationen, hvor vi fandt den gamle.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 04-01-08 22:47

Så er problemet jo løst.....

Du afleverer bare den gamle igen - kan være du kan være "heldig" og få pengene tilbage....

Godkendelse af svar
Fra : Gucci1704

Dato : 05-01-08 09:17

Tak for svaret refi.
Det var korrekt, hvad du skrev,men det går galt midtvejs med kodningen, hvor den skal blinke hurtig,- her sker der intet. Og vi har fulgt brugsanvisningen slavisk,- gang på gang.
Ha en go dag.- Den gamle nøgle var blevet indleveret på politistationen.

Gucci

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-08 09:39

Selv tak.....

Ja elektronik kan være "drillesygt"