/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Returret
Fra : David2000
Vist : 639 gange
120 point
Dato : 04-01-08 20:50

Hej,

For to uger siden købte jeg en seng far idemøbler i Glostrup, men da jeg skulle samle den opdagede
jeg at der manglede et monteringssæt.
Der var hverken skruer, bolte eller noget andet. Og det var heller ikke muligt at få et monteringssæt
i forretningen.
Så jeg tænkte at jeg kunne returnere den og købe en anden seng i stedet for, men jeg fik at vide at jeg ingen returret havde fordi emballagen var brudt.
Og de tager ikke varer retur hvis den er defekt eller mangler en enkelt del.(for eks. monteringssæt)
Der står ellers 8 dages returret eller 14 dages bytteret på kvitteringen.

Jeg har endnu ikke fået monteringssættet og der bliver sagt hele tiden at den er på vej.

Hvad kan jeg gøre? Kan man klage? til hvem?

Mvh
David2000

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 04-01-08 20:52

forbrugerklagenævnet

Kommentar
Fra : David2000

Dato : 04-01-08 20:53

Hvad med sagsbehandlingstiden?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-08 20:54

Du køber da bare en seng til, og pakker forsigtig op...............snupper det du skal bruge og sender den retur. (pænt lukket)

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 130 point
Dato : 04-01-08 20:56

den er afskyelig lang. En anden mulighed (hvis du er ubemidlet) er advokaternes retshjælp. Hvis butikken får et pænt brev derfra, vil de nok humme sig

Kommentar
Fra : David2000

Dato : 04-01-08 20:57

Det ville jeg også gøre.
Hvad med hvis de tager den ikke retur?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-01-08 20:58

Ud og slå i bordet ring hele tiden og giv ikke op mon ikke de bliver trætte af dig i en fart og ser at finde en løsning For dig og når og hvis du er i forretningen taler du meget højt og tydeligt og vil for øvrigt gerne tale med indehaveren lederen Det ska nok hjælpe
mvh Sune

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-01-08 20:59

Butikken har solgt en vare der er mangelfuld, så selvfølgelig har du krav på, enten at få udleveret de manglende dele, eller at butikken tager varen retur/bytter til en intakt vare magen til.....og for øvrigt kunne du jo ikke se, at noget manglede uden at bryde emballagen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-08 20:59

Øhm - så har du et lille problem.

Kommentar
Fra : David2000

Dato : 04-01-08 21:01

Hej Sune,

Det kunne jeg også. Det gjorde en af mine venner for et par år siden og nogle minutter efter
stod der et par politibetjente i forretningen.

Godkendelse af svar
Fra : David2000

Dato : 04-01-08 21:15

Tak for svaret pbp_et.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-01-08 22:16

Ja nu sagde jeg jo ikke du skulle bruge fæle bemærkninger eller eder og forbandelser vel du skal bare kræve din ret ganske enkelt og hvis politiet komme ud til sådan noget i stedet for at fange nogle tyve eller andre syndere såeee og de er for øvrigt på afspadsering til sidst i 2008 Håber at du får hjælp af advokater i den gratis retshjælp inden du er blevet langskægget og med stok

Mvh og hav et godt nyt år Sunowich

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 05-01-08 12:19

Jeg har engang hvor jeg havde problemer med retunering spurgt om jeg fik pengene eller de ville i avisen.
Jeg fik pengene, men jeg bor også i en lille by.

Bjørn