/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
GRATIS IP-TELEFONI
Fra : 120103101478
Vist : 511 gange
20 point
Dato : 15-02-03 13:29

JEG HAR ET SPØRGSMÅL:HVIS JEG GERNE VIL KUNNE TELEFONERER GRATIS OVER INTERNET,HVOR LIGGER DER SÅ ET GODT PROGRAM JEG KAN HENTE NED,OG I SÅ FALD ER DET LET AT FINDE UD AF,FOR PÅ DET PUNKT ER JEG LIDT UERFAREN I DEN SLAGS PROGRAMMER. EN VEN HAR OGSÅ LADET MIG FORTÆLLE AT DER ER FORSINKELSE I HVER SAMTALE MAN FORETAGER NÅR MAN SNAKKER SAMMEN, ER DET RIGTIGT.... HILSEN KELD.

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 15-02-03 14:03

Hej Keld.
Har du prøvet at høre ved TeleDanmark

Hej.

Accepteret svar
Fra : martinussen

Modtaget 20 point
Dato : 15-02-03 16:40

Hej 120103101478 (Keld)

Har du hørt om MSN (Windows Messenger)? Her kan du tale over internettet nemt og gratis. Programmet kan hentes her: http://messenger.msn.dk/download/download.asp?client=1 (PS. Husk at du måske skal "skifte platform" ved downloadings siden.)

"EN VEN HAR OGSÅ LADET MIG FORTÆLLE AT DER ER FORSINKELSE I HVER SAMTALE MAN FORETAGER NÅR MAN SNAKKER SAMMEN, ER DET RIGTIGT.."
Ja og nej, det afhænger af din og "vens" internettets forbindelse. Efter mine erfaringer med samtaler til en i USA, er det sådan:
Ved. 56 kb./sek. - Ligesom man ser i fjernesynet, altså nogle få sekunderes forsinkelse. (Ulempe, der går lidt tid inden softwaren kan genkende stemmerne, så de første minutter, lyder det som noget fra rummet af)..
Men ved 256 kb./sek. - ER der ingen forsinkelser, overhovedet. Hellere ingen opstarts problemmer (Lyde fra rummet el. lign.)

Programmet er meget nemt at bruge.. Eneste krav er at du har en Passport.. Du kan få et ved bl.a. http://www.hotmail.com

GRATIS IP-TELEFONI" = Du tænker vel ikke på computeren til en fastnet telefon`? Det eneste jeg kender til det, er nogle amerikanske programmer, de er billigere end taksten for fastnet, men jeg har ingen erfaringer med det..!

Kommentar
Fra : 120103101478

Dato : 15-02-03 18:43

HEJ IGEN. TAK FOR HJÆLPEN,HÅBER DET KOMMER TIL AT VIRKE.HILSEN KELD

Godkendelse af svar
Fra : 120103101478

Dato : 18-02-03 18:32

Tak for svaret martinussen.

Kommentar
Fra : Bob10000

Dato : 13-03-03 21:17

Kostede mig 2 Points, for at se svarene.....sikke en skuffelse....

Kommentar
Fra : Art

Dato : 20-03-03 09:31

Prøv PalTalk.
Et godt program, der endda kan håndtere 28.8 modem forbindelse.

Følg bare det link nedeunder:
http://www.danskforalle.dk/menu_palhjelp/palhjelp.html

Kommentar
Fra : frederiksen850

Dato : 23-07-03 11:03

Hej ...
Til alle jer som har lyst til at udforske IP telefonien kan jeg anbefale www.easywebcom.dk som er forhandler af NET2PHONE produkter i danmark. Jeg har selv forsket en del i dette og i er velkomne til at maile på frederiksen850@hotmail.com .
Jeg har et pcikort til at håndtere trafikken tilkoblet en billig analog telefon og det virker bare 100%.
Bemærk dette er IKKE gratis men koster kun en brøkdel af de billigste treleselskabers udlandstelefoni.
Priserne kan findes hos easywebcom.

Jeg har prøvet nogle få gratis selskaber men kvaliteten var RINGE og du forpligter dig til at modtage en masse reklamer. Det fungerer bare ikke.