/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
computer larmer HELT VILDT??
Fra : dathudo
Vist : 2294 gange
100 point
Dato : 04-01-08 20:12

min computer er begyndt at larme helt vildt!!
i begyndelsen var det kun mens den startede op, så derfor tænkte jeg ikk nærmere over det.. men nu larmer den hele tiden..

det kommer indefra, men kan ikk rigti finde ud af hvor.. jeg hælder dog mest til at det kommer fra det der sidder inde bag blæseren, fra den metalgrå klods med kølerripper (går ud fra det er processeren eller sådan noget). Jeg har taget blæseren af og renset det hele rigtig godt, men uden held. og det er IKKE blæseren der lamer, for jeg har haft den helt af, og det hjalp ikke.

det lyder ligesom hvis man siger "whaaaaaaaa.." gennem næsen.. lyder som om det er noget der drejer rundt, som sidder løst og vibrere..?? men ved ikk, har tænkt på om det ku være harddisken..

ER DER NOGEN DER VED HVA JEG SKAL GØRE.. evt. stramme et eller andet, eller rense noget??

bonus info: lyden forsvinder et øjeblik når jeg dasker let til computeren, eller "rusker" den lidt fra side til side..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-01-08 20:17

Min erfaring er at det kan være en slidt blæser.
Min pc fik et spark, det hjalp et øjeblik. Så larmede
den igen.

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 04-01-08 20:19

hm.. jeg har bar haft blæseren taget af, og holdt væk fra computeren (den var dog stadig koblet til så den drejede stadig rundt), og den virkede ikk somom den havde noget med larmen at gøre?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-01-08 20:20

Tror på det er din PSU (strømforsyning) der larmer, har lige haft problemet med min pc, gav jeg den et let slag, blev den stille et øjeblik, og begyndte så igen.

Hvis det er din psu, vil jeg foreslå dig at købe en ny, den kan nok erhverves for 400 og op, alt efter hvilken en du vælger at købe.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-01-08 20:24

som simmaster er inde på så er det PSU (strømforsyningen) eller rettere blæseren deri. der larmer.

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 04-01-08 20:27

er det den blæser man kan se ind til på bagsiden af computeren?
og hvis det er, kan man så ikk bar stikke noget i den så ikk den drejer, og høre om det er den der larmer...?

eller gør det ingen forskel om den står stille eller ej

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-01-08 20:29

du kan godt prøve at stoppe blæsere i den, men hvis den står stille for længe brænder psu af, men prøv, vil æde min hat på at det er den der larmer

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 04-01-08 20:31

lyt ikke teil
han tron han ved lige fra bærene vægge og til at sparke til pc
han aner ikke en skid

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-01-08 20:31

Citat
kan man så ikk bar stikke noget i den så ikk den drejer

Så er der da chance for at det bliver den der skal skiftes

Næ - tag strømmen fra den og prøv, men kør ikke for længe og slet ikke hvis kabinettet ikke er åbent....

Det kan jo kun være en blæser - der er ikke andet der bevæger sig undtagen dine diske.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-01-08 20:33

PS....

Og det behøver IKKE være skidt - den kan være ude af balance.....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-01-08 20:34

simpelt hen refi

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 04-01-08 20:34

-har lige prøvet..

den larmer stadig ligesom før selvom den ikk drejer rundt, og det lyder altså heller ikk som om det kommer derfra..

det lyder mere somom den kommer fra noget der sidder i midten, eller måske forrest i computeren..

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-01-08 20:35

1133, hvad fanden er dit problem!

mener sku da ikke at han skal stikke noget i den mens den kører, men sætte noget ind og holde den et øjeblik inden han tænder den.

Du er da lidt af en nar, hvis ikke du har noget at bidrage med, så luk røven.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-01-08 20:36

Er der en blæser på dit grafikkort, Det kan sagtens være den der larmer. Der er jo ikke andre muligheder tilbage

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-01-08 20:37

sorry, troede lige den var henvendt til mig 1133, men derfor var dit indlæg alligevel ikke konstruktivt.

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 04-01-08 20:40

holdte bar på den mens jeg tændte den, så den ikk drejede rundt, og så gav jeg slip et sekundt efter, så den ku dreje rundt igen..

ved godt den ikk har godt af det men.. ved ikk hvordan man tar strømmen fra den (altså blæseren bare)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-01-08 20:41

Det gøres inde i strømforsyningen men så skal den jo skilles ad. Hvad med det grafikkort.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 04-01-08 20:42

simmarster
jeg har ikke skrevet han skulle stikke noget i blæser,så det er vist der skal lukke noget men prøv lige at finde ud af hvad han blander sig i uden at vide noget om det

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-01-08 20:42

Citat
lyt ikke teil
han tron han ved lige fra bærene vægge og til at sparke til pc
han aner ikke en skid

Idiot

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-01-08 20:43

Citat
tjaa! lidt af hvert,ikke altid i dybdden,
men kan måske komme med et guld korn
indgang immellem.

Lort er hvad du kommer med.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-01-08 20:44

Det kan også godt være en harddisk, de kan godt finde på at sætte temmeligt høje omdrjeninger når de de er ved at stå af, prøv evt. at tage strøm fra din harddisk(e) og tænd så og lyt om den stadig larmer.

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 04-01-08 20:44

men nu har jeg prøvet det med alle 3 blæsere, og de har ikk noget med sagen at gøre.. :S

de sidste to ting jeg kan komme i tanke om, som drejer rundt, er mit cd-drev og min harddisk, og det er ihvertfald ikk cd-drevet..

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-01-08 20:46

Uanset hvad 1133, så har jeg ikke set en eneste konstruktiv sætning fra dig i denne tråd.

Sorry for offtopic

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-01-08 20:48

Enig med Simmaster, 1133 er hjernedød.

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 04-01-08 20:50

det altså ladt at skændes om sådan noget crap, i et forum..

-hvordan tager man strømmen fra harddisken?

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 04-01-08 20:50

er det den tynde orange ledning?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-01-08 20:53

Halløjsa
Du har vel ikke en cd liggende i dit CD-Rom drev? En Cd der er lidt ude af balance kan faktisk larme ret kraftigt.
Støj kommer efter min erfaring kun fra dele der har et eller andet der roterer/bevæger sig. blæsere (kabinet, strømforsyning, grafikkort), cd-romdrev, harddiske. Prøv med åben kabinet og holde mod forskellige dele i maskinen og se hvornår vibrationerne forsvinder.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-01-08 20:56

der sidder et stik i højre side af harddisken, der går 4 ledinger i stikket. Bare hiv det ud, husk at slukke com inden du gør det

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-01-08 20:56

Se efter den ledning der går fra psu og til ventilatoren inden i. Den skal af.

Og enig med dig. Sikke noget pjat i dit spørgsmål

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 04-01-08 20:56

jeg har ikk nogen cd i. og det holder heller ikk op fordi jeg kører drevet ud :P

har prøvet at holde lidt på tingene, men det hjælper ikk rigti sys jeg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-01-08 20:57

Fjerner strømstikket......

Og når du har kontrolleret ALLE blæsere og du er sikker på (ved ikke hvordan du kan være det) det IKKE er cd/dvd drevet....

Så ER der kun harddisken tilbage.....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-01-08 20:57

Hvordan siger din PSU det hvis du lige holder lidt på den. Er der nogen ændring i lyden så.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-01-08 20:58

Citat
det altså ladt at skændes om sådan noget crap, i et forum..

Hvad betyder ladt?
fortæl det til 1133

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 04-01-08 21:02

jeg har prøvet at pille de to stik ud af harddisken nu, og starte og det hjælpe sku heller ikK!!
holder nu stadig fast i at det lyder som om det kommer fra den grå firkant i midten af computeren, med kølerripperne.. (der hvor der ogs sidder en blæser på), men den er ren, og blæseren er pillet af..

hvor sidder PSU'en? kan man røre den uden at få stød

(ladt = latterligt)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-01-08 21:03

Citat
fra den grå firkant i midten af computeren

Det er cpu blæseren

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-01-08 21:05

Hvis du har pillet blæseren af cpuen og den stadig larmer derfra - ja så har du sgu et problem elektronikverdenen endnu ikke har opdaget....

Der er KUN blæsere og dine drev der kan larme....

En strømforsyning kan "brumme" - men så er det på tide at skifte den ud....

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-01-08 21:06

den blæser skal du sætte på igen, du risikere at din cpu brænder af. PSU er den kasse alle ledningerne kommer ud af.

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 04-01-08 21:20

okay.. igår åbnede jeg computeren, og blæste cpu'en helt ren!.. altså den grå firkant der.. så larmede den ikk, men den begyndte igen idag..

den måde jeg har chekket blæserne på nu, er ved at holde en finger på, og så tænde computeren. så drejer de ikke rundt. giver selvf. slip igen med det samme, når jeg kan høre computeren stadig larmer..

men er det ikk godtnok chekket så?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-08 21:21

Støj kan komme fra:

strømforsyning
skærmkort blæser
processorblæser
Harddisk
CD/DVD
Diskettedrev
Ekstra blæser i kabinettet

Men sideplader / daskende ledninger / løs CD-DVd / harddisk kan lave resonans
Skrigende opstart er tit en blæser med slidte lejer

Både strømstil og datastik skal tages af for at teste, ellers trækkes der strøm gennem datastik.
Controleren må ikke levere strøm.

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 04-01-08 21:26

kan det ikk passe der kun er de to stik som man kan se bagpå. (et tyndt orange, og et lidt tykkere sort).. dem har jeg ihvertfald prøvet at tage fra, og den larmede stadig

jeg har ogs diskettedrev i den, men kan det larme når der ikk er en diskette i? og ligesådan med cd/dvd drevet

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-01-08 21:28

Korrekt Eyvind.

Det kan også være resonans, rystelserne fra f.eks psu´en kan nemt forplante sig i kabinettet, men tror også at dathudo har prøvet at holde på diverse dele, det skulle gerne dæmpe evt. resonans.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-01-08 21:29

Citat
okay.. igår åbnede jeg computeren, og blæste cpu'en helt ren!.. altså den grå firkant der.. så larmede den ikk, men den begyndte igen idag..

Undskyld hvad er det lige for en CPU der sidder i en grå kasse?????? Jeg har endnu ikke været ude for en CPU der sidder i en grå kasse. Normalt sidder CPU'n på bundkortet, med en køler med ribber, og der ovenpå sidder der så en blæser der blæser luft ned mellem ribberne på køleren, disse blæsere har tit og ofte (desværre) som standard bronche-glidelejer, som slides ret hurtigt. En ordentlig CPU blæser har kuglelejer, for at sikre optimal hastighed uden at den larmer.
Hvad er det for en comp du har?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-01-08 21:32

Tjek det her billede: http://www.obengware.com/uji/2002/antectrue4802h.jpg

Strømstikket bag i din harddisk er sådan et af de hvide, det brede af dem på billedet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-01-08 21:33

Citat
holder nu stadig fast i at det lyder som om det kommer fra den grå firkant i midten af computeren, med kølerripperne.. (der hvor der ogs sidder en blæser på), men den er ren, og blæseren er pillet af..

Det er din cpu blæser der siddr på nogle køleribber, som let kan blive helt tilstoppede af skidt og skal jævnligt renses. Under køleribberne sidder selve cpuen (processoren). Hvis du har demonteret blæseren vil din cpu lynhurtigt blive for varm og brænde af. Selv for at der skal være ordentlig kontakt mellem køleribber og cpu bruges kølepasta.

Måske det er skidt i dine køleribber der stikker op i blæseren og når du så piller blæseren af går den jo fint da skidtet så ikke stikker ind i blæseren

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-01-08 21:35

Hehe - Brassovitski, jeg tror han mener køleribberne ovenpå hans cpu, når han skriver den grå firkant.

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 04-01-08 21:36

jamen den larmer stadig selvom blæseren er demonteret??
og ja, den var beskidt, men det var det jeg rensede igår.. der holdt den ogs op med at larme og så samlede jeg det hele igen, men her til aften er den begyndt igen..

det virker somom cpuen larmer i sig selvf.. ved ikk om den kan det, men sådan lyder det

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-01-08 21:36

Simmasters link er en PSU = Power Suply Unit
CPU = Central Processing Unit

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-01-08 21:37

Har engang haft en cpu der larmede da den ikke fik køling nok. Rensede det hele og ny kølepasta på i et microtyndt lag og den var ok. Det er vel ikke en alarm for høj temperatur der er i gang.

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 04-01-08 21:40

altså computeren har stået stille hele dagen, og det er der lige fra når jeg tænder den.. så hvordan sku den ku blive varm?

bruger selvf. ogs en anden.. holder den slukket så længe den ikk duer ordentligt

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-01-08 21:40

Lieg endnu en ide, Hvis der er lidninger tæt på din cpu blæser, kan vibrationer få dem til at bevæge sig over og ramme blæserne så det larmer helt vildt, brug evt. et par strips til at holde ledninger så det ikke kan ske, det kan nemt være at efter du havde fat i din com igår at de ledninger ikke længer har været i kontakt med blæseren, men så har sneget sig derover igen, er du sikker på du fik taget strømmen fra din harddisk og tjekket det?

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 04-01-08 21:44

jamen lige nu er blæseren på cpuen taget af, netop for at jeg kan vide om det er den der larmer.. (dont worry, computeren er jo slukket, og tænder den kun i få sek. for at se om larmen er der, engang imellem)

-ja jeg tror jeg har chekket harddisken.. kan det ikk passe at der kun er 2 stik man kan tage ud? tog ihvertfald de to stik af jeg ku se, og tændte computeren, men larmen var der stadig

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-01-08 21:45

en cpu kan ikke larme i sig selv. Har nu stadig mistanke til din PSU, du kender ikke lige en du kan prøve at låne en anden PSU af? så ku du evt. prøve den i din computer.

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 04-01-08 21:47

nej desværre.. men altså jeg ved ingenting om computer hardware, så i skal ikk tage mine mistanker alt for alvorlige

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-01-08 21:48

Den anden com du sidder ved er det også en stationær, hvis det er så kan du jo lige kigge om den psu der sidder i den har det/de samme stik til bundkortet som den der larmer, så ku du lige hoppe af nettet og prøve at sætte den psu over i din anden.

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 04-01-08 21:50

nej det er min fars, macbook pro :P øv

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-01-08 21:53

Kan du ikke tage et par billeder af din com hvor jeg kan se det forskellige hardware og så sende dem til min mail, så sætter jeg lige lidt ringe rundt om de ting du skal tjekke og sender det retur igen, hvis du vil det så sig til, så sender jeg dig min email adresse i en privat meddelelse til dig.

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 04-01-08 21:59

jo, kan jeg godt lige prøve at gøre

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-01-08 22:05

Ok, jeg har lige sendt dig min mail adresse

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-01-08 22:26

Det er ved at være lidt sent, så håber du har tålmodighed, så kigger jeg på det imorgen.

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 04-01-08 22:38

det er bar iorden!.. men har sendt dem.. jeg skal nok vente, det jo mig der spørg om hjælp :P

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 04-01-08 22:44

er du der endnu? Ved du hvad graffik kortet er? Prøv lige at pille det ud af din com og så start og hør om det stadig larmer.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-01-08 00:38

Jeg har arbejdet med PC i så mange år at jeg har brændt 5 harddiske af og i alle tilfælde begyndte de at larme et par mmåneder før de brød ned.

Så hvis jeg var dig ville jeg nu tages en fuld backup af dit system. Og så håbe det bedste. En af tingene vil stå af inden for de næste måneder

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 05-01-08 16:26

hey!.. jeg har fundet ud af hvad problemet var..
under mit grafikkort, inde på "væggen" sidder der endnu en lille bitte blæser.. der står MSI på, og den er omgivet af sådan nogle metal pinde..

det er 100% sikkert den der larmer, for jeg kan tage strømmen fra den, og så gør den ikk!
men nu er spørgsmålet så, hva ska jeg gøre ved den. HAR gjort det rent..

(simmaster: mit grafikkort er et geforce 6600GT)

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 05-01-08 18:01

Ok, godt larmen blev lokaliseret, jeg synes du skal tage kortet med ned til den lokale pc pusher og hører om du kan købe en ny blæser der passer dertil. Hvor gammel er din com, tænker på at det måske ku blive dækket af garantien.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 05-01-08 18:02

Hov, inde på væggen? mener du på bundkortet? ikke på selve grafikkortet.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 05-01-08 18:04

Kan du se om det larmer fordi blæseren kører imod det metalgitter? Så kan du evt. prøve at bøje forsigtigt i gitteret for at få det til at stoppe

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 05-01-08 18:20

Jeg har lige været inde på edbpriser.dk men der er simpelthen så mange forskellige kølere til grafikkort, så jeg tør ikke pege på et til dig, derfor jeg synes du skal spørge din lokale pc pusher, hvis du så synes kan du jo lade være med at købe en køler ved ham med det samme når han har peget på hvad han synes du skal have, så kan du jo gå hjem og kigge på www.edbpriser.dk hvad det koster der i forhold til den lokale.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-01-08 18:53

Er det ikke en chipset køler der er tale om,inde på væggen,under grafikkortet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-01-08 18:58

findes der mange modeller af, et eksempel>

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=321305

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 05-01-08 19:08

Tror det er grafikkort køler har billeder af hans pc, og kan se at det er et msi kort han har

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-01-08 19:11

kan du se mobo model nr/version,så kan du jo tjekke om der er aktiv chipset køler på det mobo.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 05-01-08 19:11

Men det kan da godt være at det er en chipsætkøler den kan jeg ikke se på billederne hehe, så ikke andet at gøre end at vente på at dathudo kommer forbi

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 05-01-08 19:16

Jeg kan ikke nå at se nummeret på billedet, men det er sku også et MSI bundkort, så meget muligt, når nu han siger at den er lillebitte at du har ret i at det er chipset køler

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-01-08 19:18

Ja,der er mange af MSI mobo's der er chipset kølere på.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-01-08 19:19

aktiv

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 05-01-08 20:00

undskyld jeg ikk har været her :(
men som sagt, jeg ved ikk så meget om hardware, så jeg kan ikk rigtig sige hvad den hedder

det er IKKE den store blæser på undersiden af grafikkortet, den sidder inde på "væggen", det vil sige bundkortet, tror jeg :P.. går ud fra at bundkortet er den store sorte printplade det hele sidder fast på.. :)

den sidder ovre i højre side, under grafikkortet, og fylder ikke mere end.. jah vel 1,5cm. i diameter eller sådan noget.. og den går ikke på metalgitteret udenom..

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 05-01-08 20:32

ok, kan du se hvad du kan finde af numre på dit bundkort, det store printplade som den lille blæser sidder på, og så skrive dem herinde, så er der en chance for at jeg eller en anden kan finde ud af hvilken blæser du skal købe.

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 05-01-08 22:12

lyder godt.. jeg er ikke hjemme lige nu.. men når jeg engang kommer hjem, prøver jeg at kigge.. hvor skal de stå henne?

(det kan godt være jeg kommer lidt sent hjem, men så skriver jeg dem bare herinde, og så må du vel bare se på det når du får tid engang :) )

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 05-01-08 22:20

Der skal stå et nummer et eller andet sted på bundkortet. der står Sikker MSI og så et eller andet nummer blandet med noget bogstaver

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-01-08 01:01

Eller, se screenshot>

http://manse9933.dk/un_sider/html/driver_downloade.htm#Hardware_info_software

i programmet kan du se navnet/nr/version på mobo,højer klik>kopier

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 06-01-08 13:07

er det en af de her oplysninger?

Motherboard ID   09/09/2005-MS-7125-6A61FM49C-00
Motherboard Navn   MSI K8N Neo4 Platinum (MS-7125)

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 06-01-08 13:42

bare lige for at alle ved hvad det er for en blæser

her er en film så i ka se hvor den sidder (dårlig kvalitet) http://www.scootergalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=18565

og lige et billede hvor man bedre kan se blæseren:
http://www.scootergalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=15415

(måtte lige bruge en anden hjemmeside jeg er medlem af)

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-01-08 17:15

AHømmm!!

Citat
bare lige for at alle ved hvad det er for en blæser

her er en film så i ka se hvor den sidder (dårlig kvalitet) http://www.scootergalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=18565

En chipset-blæser har da vist ikke meget med scooter at gøre?

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 06-01-08 17:32

nej, men det tar så lang tid at oprette et videoklip på youtube..
der går gerne en dag før det er accepteret og gjort offentligt, så det gad jeg ikk lige :P

-men det er altså mine egne billeder, og det har ikk noget med scooter at gøre..

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 07-01-08 15:47

Jeg synes du skal pille den chipsæt blæser af, gå ned til den lokale, og høre hvad han vil anbefale dig.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-01-08 17:02

Det var da også en drilsk lille satan der var placeret på dette bundkort.

En god ide, pil den af og ned til en "computersmed" for at se hvad han kan komme frem med. Måske på genbrugspladser kan du købe en.

Eller kig her.

www.edbpriser.dk

Accepteret svar
Fra : Simmaster

Modtaget 100 point
Dato : 11-01-08 17:48

Hvad så?
Noget nyt i sagen, eller har du fået det løst og så ellers bare smidt det i glemmebogen.

Det er nu engang rarest hvis folk enten kommer med nye input ang. problemet, eller godkender et svar, hvis der er et der kunne godkendes, alternativt anullere spørgsmålet hvis ingen brugbare svar er kommet.

Synes i hvertfald det er en smule respektløst overfor folk der har brugt tid på en, bare at forlade en tråd uden på den ene eller anden måde at afslutte den

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 11-01-08 18:27

undskyld undslyld!..
har bar været ved at undersøge de forskellige løsninger, det sku ikk opfattes som om jeg bar skred :S

hmm.. jeg har givet den noget syrefrit olie, og det har hjulpet.. men engang imellem begynder den lidt igen, dog lyder det somom lyden er druknet lidt.. tror nu kun det er et spg. om tid før den står helt af, men så gør jeg som i sir og tar den ned til den lokale..

i skal ihvertfald alle sammen have tak for hjælpen! iser dig simmaster, det er rart der findes folk på nettet der gider bruge så mange krafter på andres prob.. kan ikk rigti vurdere hvem der havde mest ret, men du får den fordi jeg har taget en hel del af din tid..

mange tak.. :)

Godkendelse af svar
Fra : dathudo

Dato : 11-01-08 18:28

undskyld undslyld!..
har bar været ved at undersøge de forskellige løsninger, det sku ikk opfattes som om jeg bar skred :S

hmm.. jeg har givet den noget syrefrit olie, og det har hjulpet.. men engang imellem begynder den lidt igen, dog lyder det somom lyden er druknet lidt.. tror nu kun det er et spg. om tid før den står helt af, men så gør jeg som i sir og tar den ned til den lokale..

i skal ihvertfald alle sammen have tak for hjælpen! iser dig simmaster, det er rart der findes folk på nettet der gider bruge så mange krafter på andres prob.. kan ikk rigti vurdere hvem der havde mest ret, men du får den fordi jeg har taget en hel del af din tid..

mange tak.. :)

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 11-01-08 18:28

hov, den kom to gange :P

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 11-01-08 19:19

Tak skal du have, det skulle ikke føles som pres fra min side, har bare oplevet så mange der bare lige pludselig forsvinder fra deres tråd, hvilket er vildt frustrerende, og selvfølgelig skal du da have tid til at prøve de forskellige forslag, en anden gang ville det være rigeligt med en melding om at du var gået igang med at prøve nogle ting af og at du ville vende tilbage.

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 11-01-08 23:49

ja det klart.. skal jeg lige huske til en anden gang..