/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
manglende afmelding af bil køb
Fra : acmeyer
Vist : 8794 gange
20 point
Dato : 04-01-08 14:52

hvad gør man når køber ikke har været på motorkontoret og omregistreret bilen der er gået 1 måned ??? og han skulle klare dette

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-01-08 15:00

Du går selv ned på motorkontoret og afmelder bilen, så sørger politiet for at hente pladerne

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-01-08 15:21

det ordner sig selv. når der ikke bliver betalt vægtafgift eller forsikring, så bliver pladerne klipper.
Hvis du har købt ny bil så er forsikringen vel flyttet over på den. når den gamle forsikring udløber giver selskabet besked til motorkontoret, så den nye ejer har ingen chance for at køre videre på din forsikring

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-01-08 15:31

Når bilen ikke bliver afmeldt, er det dig som ejer der får et kedeligt brev fra politiet, derfor afmeld den selv

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-01-08 15:50

Manden kan jo ikke køre i den udenforsikring.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-01-08 15:58

Valde.... bilen går jo ikke i stykker af at den ikke bliver afmeldt, nogle er faktisk bedøvende ligeglade med love og paragraffer, og fortsætter med at kører i bilen,derfor er det bedst selv at afmelde den.

Hvis der sker noget med bilen eller andre, uden at papirerne er i orden, bliver det den tidligere ejer af bilen der står med sorteper

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-01-08 16:09

Jeg har oplevet som sælger engang at lave en frygtelig ballade til køberen fordi han ikke havde omregistreret.
Det var noget flovt og uretfærdigt, fordi det viste sig at være motorkontor og forsikring, som var længe om at give besked videre, om at den var korrekt omregistreret.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-01-08 16:15

ejerskifte registreringen foregår hos skat.
De har efter sigende en måneder lang ekspeditionstid.

så staklen er lovlig undskyldt.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-01-08 16:22

Nej det er den der kører ulovligt der står med sorteper. Jeg har da solgt biler flere gange til private,
man går da ned til forsikringen og får den flyttet over på den nye bil. Derefter melder forsikringsselskabet videre til motorkontoret at bilen ikke længere er forsikret, derefter bliver pladerne klippet. hvad den nye ejer derefter foretager sig med bilen er den forrige ejer uvedkommende.
Men man kommer da alrig galt afsted ved at ringe til motorkontoret og spørge.
Hvis du selv glemmer at betale forsikringen går der heller ikke lang tid inden pladerne bliver klippet

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-01-08 16:35

Tidligere var det sådan, at den der stod som registreret ejer af bilen havde problemet, også efter bilen var solgt, såfremt den nye ejer ikke omregistrerede.......for man kan normalvis ikke afmelde en bil uden at ha' nummerpladen.
Ligeledes kunne man heller ikke opsige den lovpligtige ansvarsforsikring, medmindre der blev tegnet en ny forsikring af den nye ejer, eller man kunne dokumentere, at pladen var afleveret på motorkontoret.

Men du kan nu henvende dig på motorkontoret og forklare dem sagen, udfylde en "tro og love" erklæring på, at du har solgt bilen, og så bliver du slettet som ejer........og så bliver bilen (nummerpladerne) efterlyst....og hvis du har navn og adresse på den nye ejer, vil det være en stor hjælp....for så kan politiet henvende sig der, inddrage pladerne og gi' vedkommende en bøde.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 04-01-08 17:22

Du har "dummet dig og har et problem".
Køberen køfrer jo på din forsikring og den grøn afgift du har betalt. Så længe dette er betalt kan køberen kører gratis.
Når du sælger en bil gør du klog i selv at tage med og få omregistreringsattesten aflevert, så det bliver gjort. Det er den eneste garanti du har for at det bliver gjort. Jeg har lige solgt kones bil, da hun har fået en større og nyere bil. Jeg har bedt køberen om at sende mig et forsikringsbivis der er udfyldt og en omregistreringsattest med hans navn, adresse, personnummer og underskrift samt pengene. Jeg tager så selv på motorkontoret ( i dag skat) og får den omregistreret.

Det er ærgeligt for dig, du kan ikke gøre ret meget og slet ikke hvid du lige har betalt forsikring og grøn afgift. Du har vel udleveret registreringsattesten til køberen sammen med bilen.

BARE SYND for dig. Du er hjælpeløs.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : acmeyer

Dato : 04-01-08 17:33

jamen jeg har opsagt forsikringen..... det er bare motorkontoret jeg mangler at få styr på åbenbart fordi vedkommende ikke har fixet dette. er i tvivl om jeg kan afmelde uden plader ????? og vil da gerne have penge tilbage for betalt CRM

er i tvivl om jeg kan afmelde uden plader ????? kan jeg dette

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 04-01-08 18:16

Nej. Du kan kun afmelde et køretøj ved, at indlevere nummerplade(r) hos Skat.
Men du skal hurtigst muligt få gjort politiet opmærksom på sagen.
Normal praksis er, at man har tre uger til omregistrering og evt. syn inden afmelding.
Da denne er overskredet, bør du i egen interesse ikke lade syv og fem være lige.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-01-08 18:17

Citat
er i tvivl om jeg kan afmelde uden plader

Det er jo ikke en almindelig afmelding, da du ikke har pladerne.....men du skal forklare, at bilen er solgt, og at du ikke længere har den forsikret, og at du ikke hæfter mere for bilen.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-01-08 19:16
Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-01-08 19:26

Har du køberens adresse så tag hjem til ham en mørk aften og klip nr.pladerne.Så slipper du flere problemer.Du vil hvis du er uheldig, få en stak P-bøde som køber skulle have.
alimak

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 20 point
Dato : 04-01-08 21:09

Altså, sønnen afmeldte selv bilen, - uden at have en mulighed for at afleverer pladerne, da bilen jo var solgt -

Han skulle skrive under på en speciel blanket, netop pga ovenstående

Godkendelse af svar
Fra : acmeyer

Dato : 04-01-08 23:48

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-01-08 00:00

Citat
Han skulle skrive under på en speciel blanket, netop pga ovenstående

Ja...det var jo det jeg sagde tidligere

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-01-08 00:15

Dova...

Og sådan skrev jeg i mit allerførste indlæg

Citat
Du går selv ned på motorkontoret og afmelder bilen, så sørger politiet for at hente pladerne