/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
DC-motor 0-45V / 200W
Fra : MonieJacobsen
Vist : 716 gange
100 point
Dato : 04-01-08 11:16

Er der nogle her der kan hjælpe mig med, at finde en DC-motor 0-45Vog ca.200Watt.
Med så mange poler som muligt.
1:Uden gear.
2:Et godt solit hus.
3:Monteringsvenlig.

Gerne et Web-link.

Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 04-01-08 11:50
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-01-08 11:52
Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 04-01-08 12:17

Til jer begge
Har kikket på Web-link men fant ikke nogen DC-motor der kan kører i spændingsområdet
0 til 45V
Med gode lejer, lang holbar.
Kan i give type og nummer?

Mvh
Monie

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-01-08 12:21
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-01-08 12:23

Citat
Med så mange poler som muligt.

Mener du med det, stepmotor?

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 04-01-08 12:34

Prøv at se her:

http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=retrieveTfg&Ne=4294958064&Ntt=motor&Ntk=I18NAll&Nr=AND%28avl%3adk%2csearchDiscon_dk%3aN%29&Ntx=mode%2bmatchallpartial&N=4294963377+4294955451&Nty=1

Undskyld jeg siger det, men du spørger efter mange forskellige el komponenter, og for mig at se har du mange gode ideer, men meget lidt kendskab til elkomponenter.

En DC motor på 45 Volt, findes sandsynligvis ikke som standart!!!!!
(hvorfor lige nøjagtig 45 Volt???)

Vil gerne hjælpe dig, men det er altid "mærkelige" spændninger du efterlyser.

MVH

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 04-01-08 12:43

Til viskinge
En DC motor på 45 Volt eller derover.

Mvh
Monie

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-01-08 16:21

DC motorer er så mange forskellig ting .

Du må først bestemme dig til hvordan den skal kompoundes.

Hvis du ikke ved hvad det er skal u holde dig til noget, som du forstår.

Alene det at du beder om flest mulige poler tyder på mangende indsigt.

Poltallet er normalt kun interessant ved synkron og asynkronmotorer.

DC motorer er næsten altid med to poler.

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 100 point
Dato : 04-01-08 18:15

Kære Monie:

Det er et ufatteligt stort spørgsmål, du stiller, uden at gå i detaljer (med undtagelse af nogle få ting)
Vi kan nok skrive et par bøger (i telefonbogsstørrelse) om dette, og så ender det med at du skal kun bruge 1 linie i bøgerne, fordi du ikke kommer med nok detaljer, samt nogle "mærkelige" krav.

Først skal den være 0-45 volt, senere skal den være på 45 volt og derover!!!!!!
Når du skriver 0-45 volt, er det jo nok fordi du vil kunne regulere omdrejningstallet, men intet om dette.
Så skriver du monteringsvenlig!! det er jo mange ting"" er det strømtilgangen der skal være monteringsvenlig, eller huset (flange eller fod montering) Hvad skal den trække??? hvor stor regner du med akslen skal være???
Hvad er et solidt hus??? Vandtæt?? støbejern??? tæthedsgrad??? hvad med vægt??? evt. begrænsning af de fysiske mål??. osv. osv.

Vi vil gerne hjælpe dig, men du er altså nødt til at komme med meget mere.
Det du kommer med, er jo stort set et spørgsmål til rådgivende ingeniørfirma, som ikke kan lave det for dig, fordi de ikke har oplysninger nok, samtidig med at de lige skal 30000-50000 Kr. for det.
Her på kandu er det gratis, frivillige der forsøger at give nogle brugbare svar.
Er det ikke et firma (el) du ejer??? og så vil du gerne have alle de tekniske løsninger (som du roder dig ud i) gratis, fordi du ikke lige ved hvad du vil have, men ideen er god!!!!!

MVH

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 04-01-08 21:11

Ok

Jeg standser her
Har fundet en løsning.

Mvh
Monie

Godkendelse af svar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 04-01-08 21:12

Tak for svaret viskinge.
Mvh
Monie