/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke installere!
Fra : simor
Vist : 718 gange
100 point
Dato : 03-01-08 20:25

Hej allesammen

Jeg har prøvet at installere Sony Ericsson PCSuite, men installationen fejler, og der kommer følgende meddelelse:

Nøglen HKEY_local_machine\software\microsoft\windows\currentversion\run kunne ikke åbnes. Kontroller, at du har tilstrækkelig adgang til nøglen, eller kontakt supportteknikerne.

Ja... Jeg kan åbne registreringsdatbasen og finde mappen med samme navn, men ikke åbne den. Der kommer følgende meddelese:

Run kan ikke åbnes. Der er opstået en fejl under åbning af nøgen.

What to do??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-08 20:29

kør som administrator

kører du xp eller vista ????

Kommentar
Fra : simor

Dato : 03-01-08 20:39

Jeg kører XP, og jeg er selv administrator...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-08 20:45

slet det hele og forsøg igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-08 20:46

ps se om firewall måske blokerer - eller andet ?

Kommentar
Fra : simor

Dato : 03-01-08 21:15

Jeg har forsøgt gentagne gange, og det hænder også i ny og næ ved installation af andre programmer... :/

Og jeg har ingen firewall udover den der Windows Firewall, som ikke blokerer noget i den forbindelse...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-08 21:23

højre klik på nøglen i regedit>tilladelser>Vælg brugere>nede i bunden sæt flueben>fuld kontrol>anvend>
ok,genstart pc'en og prøv igen,genstart er ikke nødvendigt,livrem og seler

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-08 21:24

i,fjern flueben igen efter installationen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-08 21:26

jaaaaaaaaa manse - hvorfor glemmer man altid det tilladelse noget grrrrr

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-08 21:30

mus muslad os nu se om det virker,det plejer det at gøre men plejer er efter mine seneste informationer død

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-08 21:32

Citat
plejer er efter mine seneste informationer død
.. så kan han få skyld for ulykkerne

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-08 21:35

uden at kunne forsvare sig

Kommentar
Fra : simor

Dato : 03-01-08 21:37

Sagen er den, at nøglen slet ikke er der! Mappen Run er tom...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-08 21:45

prøv tilladelser på run nøglen,det virker som om det er den nøgle den ikke kan få adgang til,det kan der være mange årsager til f.eks
anti virus eller andre sikkerheds monitor programmer
f,eks spybot SD's tea timer ( korrumperet nøgle,låst nøgle)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-08 21:49

i disse programmer kan man overvåge run nøglen/mappen,har man så sagt nej til at et program ikke må lægge sig i run ved en fejltagelse så er den låst for dette program,f.eks. Pc S.

Kommentar
Fra : simor

Dato : 03-01-08 22:18

Hmm.. der er ingen sikherhedsoplysninger på mappen. Og jeg har SpySweeper og Windows Washer, men kan ikke umiddelbart finde noget i nogle af programmerne om at de skulle have sat nøglen i karantæn eller noget.

Kommentar
Fra : Aussi

Dato : 04-01-08 16:57

Du skal ind i Regedit, og i tilladelser skal du sikre dig at der ikke er andre der har fuld kontrol. denne fjernes ved at gå i avanceret, og kopiere når du fjerner fluebenet.
Herefter kan du fjerne den "fremmede" så kun du"Administrator", "Ristricted" og "System" må rode.

Kommentar
Fra : Aussi

Dato : 04-01-08 16:59

HUSK at du finder "det samme" både under
HKEY_CURRENT_USER
og
HKEY_LOKAL_MACHINE

Kommentar
Fra : simor

Dato : 04-01-08 20:07

Når jeg klikker på tilladelser, så kommer der bare et tomt vindue op, og en meddelelsesboks, hvor der står "Sikkerhedsoplysningerne kunne ikke vises".

Klikker jeg på tilladelser på en anden nøgle, kommer der ganske rigtigt et vindue med faneblade, hvor man også kan vælge "avanceret", men det gør der ikke for Run, for nøglen ligger der slet ikke

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 05-01-08 09:53

Prøv at køre en sfc /scannow, du kan sagtens mangle/have beskadiget nogle systemfiler....

Kommentar
Fra : simor

Dato : 05-01-08 18:13

Hmm.. sagen er den, at min pc er købt brugt, så jeg har ikke dén windows cd der til netop denne udgave.. kan jeg indsætte en anden windows cd - eksempelvis den der fulgte med til min kammerats pc?

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 05-01-08 18:48

Ja, det kan du...

Kommentar
Fra : simor

Dato : 06-01-08 19:47

Jeg har forsøgt. Jeg fandt faktisk den originale cd, og den kørte det som den skulle, men det har ikke afhjulpet problemet. Kan man ikke kopiere den pågældende nøgle fra en anden pc?