/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Henna farve!
Fra : zsa_zsa
Vist : 4503 gange
40 point
Dato : 15-02-03 11:03

Er der nogle der har erfaring med at farve sit hår med hennafarve.
Det var jo meget almindeligt at bruge i "gamle" dage.
Ville prøve det, da jeg ikke har lyst til alle de kemikalier i hovedbunden.

Hvor længe skal farven sidde i håret?
Skal man passe på ikke at få farven på huden?
Jeg har hørt man kunne tilsætte lidt kaffe for at få en mørkere glød.
Dækkes grå hår?

Håber der er hjælp at hente

Hilsen Zsa-Zsa

Kommentar
Fra : Lequack

Dato : 15-02-03 11:08

Henna skal sidde i 3-4 timer. Hvis du får farve på huden kan det være MEGET svært at få af igen. Ang. kaffe, så har jeg ikke hørt om det før, men det lyder da rimeligt nok. Men henna fås i mange farver i rød, brune og sorte nuancer.

Du skal også huske at nogle mennesker kan få allergiske reaktioner af henna, men det er selvfølgeligt et sundere valg end det kemiske.

Accepteret svar
Fra : hellehelle

Modtaget 50 point
Dato : 15-02-03 11:26

Da jeg brugte henna blandede jeg et filter "kaffegrums" i farven og det gav en anelse mørkere glød, men jo længere du lader det sidde i håret jo mørkere bliver det.

Beskyt dine hænder når du smøre det i håret, det farver huden, flot orange!!!!

Grå hår bliver ret lyse.

Du kan evt. starte med at farve en lille tot for at se om du kan tåle det.

Det tager også skæl - ihvertfald hos mig.
God fornøjelse.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 15-02-03 13:37

Hej Zsa-Zsa!

Jeg har i flere år farvet med Henna. Mit hår som har tendens til at fedte meget hurtigt, blev meget sund og flot at se på. Du har flere muligheder at blande Henna pulveret med: Citronsaft, Rødvin og så som nævnt Kaffe.

Jeg blandede Henna med en sjat rødvin til en grød, som jeg kom i håret ( lugter ikke overvældende godt og farven bliver grønligt) kom en plastikpose over og derefter et håndklæde og gik med det i godt 1 time.

Jeg havde købt mit pulver på rejse i Tunesien.

Håber at du får held med dit foretagende.

Knus Jysch

Kommentar
Fra : zsa_zsa

Dato : 15-02-03 14:12

Tak for alle svar.

Nu prøver jeg, så må det gå som det går.

I skriver fra 1 til 3-4 timer.
Hvis jeg tager 1½time er det vist ca. midt i mellem.

Kan man bruge vaseline eller anden creme i hårkanten for ikke at blive helt rød??

Kommentar
Fra : manolo

Dato : 09-05-03 00:42

hej alle jer i Danmark
jeg har saa nu et spoergsmaal.
hvis henna farve kommer paa toejet,enten fra haarfarvning eller evt fra tatoveringer,er der nogen der kan fortaelle mig hvordan man for det af.
jeg har et vaskeri her i spanien og det vaelter ind meg lagener hvor der er kommet farve paa fra hennatatoveringer,og intet ej heller klorin og i varmt vand kan tage disse pletter af???????

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 29-07-07 22:30

Jeg har farvet mit hår med henna i 19 år. Jeg blander altid med kaffe men også med æg. Det med æggene er mest for at få en lidt nemmere konsistens at arbejde med. Når jeg har puttet henna-massen i håret vikler jeg husholdningsfilm omkring hovedet og tager derefter en ulden hue på (!). Varmen gør at du ikke behøver at have farven siddende så længe. 1-1½ time.