/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dette program svarer ikke
Fra : ipbirk
Vist : 1361 gange
45 point
Dato : 03-01-08 19:06

Hej
Kan i hjælpe mig med et lille problem, jeg har hentet codec til windows media player for at få den til at afspille dvd'er, det er også gået fint, men nu kommer der en meddelelse hver gang jeg vil lukke min pc'er meddelelsen er følgense. "Dette program svarer ikke
WMS Idle" så jeg skal afslutte manuelt,
desværre har jeg ikke så mange point at give af
Siger det jer noget?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-01-08 19:12

ja, lav en systemgendannelse til da det virkede.

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 03-01-08 19:24

Det har jeg prøvet uden held

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-01-08 19:31

This problem occurs if Microsoft Office Communicator 2005 is running when you try to shut down Windows. Communicator 2005 opens a MAPI session that remains open when you try to shut down Windows.

Hent denne

http://support.microsoft.com/kb/921348/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-08 21:16

lige for en sikkerheds skyld - kører du sp1 eller sp2 ??? for problemet opstår oftest netop når den seneste servicepack ikke er hentet .

Yderligere - hvis du ikke har ryddet grundigt op fornylig kan det også forekomme - en god ide er at køre hele vedligeholdelse proceduren - diskoprydning - chckdisk - diskdefragmentering osv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-08 21:19

Citat
Du kan muligvis ikke lukke din Windows XP-computer

Symptomer
Når du prøver at lukke eller genstarte din Windows XP-baserede computer, kan lukkeprocessen muligvis stoppe: Problemet kan opstå, hvis følgende to betingelser er til stede:
• Du bruger funktionen Hurtigt brugerskift.
• Der kun er logget én bruger på (bortset fra session 0).
• Windows XP kører med stor belastning.

iflg microsoft som jeg lige saksede fra

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-01-08 21:29

Dette program svarer ikke
WMS Idle

Har INTET med hverken brugerskift eller belastning at gøre......

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 45 point
Dato : 04-01-08 02:37

Har du fået grundig ryddet op som foreslået ? At et program hænger og ikke vil tillade Windows at lukke ned, kan sagtens forekomme også på en fuldt opdateret computer, du kan løse problemet ved at ændre en værdi i registeringer, klik på Start og på Kør, skriv regedit og klik på Ok, så åbner Registreringseditor og du skal gøre nøjagtig som jeg skriver, ikke rode med noget, du risikerer ikke at kunne starte bagefter, men gør du som jeg skriver, er det helt ufarlig og du vil aldrig mere opleve at et program hænger, her er vejledningen: Klik på det lille + ud for HKEY_CURRENT_USER gå ned og klik på det lille + ud for Control Panel, gå ned og klik på mappen Desktop (klik på mappen, ikke på + tegnet) ovre til højre finder du linjen AutoEndTasks (den er sandsynligvis den tredie øverste) højre klik på AutoEndTasks og klik på Rediger, der ændrer du 0 til 1 klikker Ok og luk nu Registreringseditoren uden at pille ved noget andet, og nu er dit problem løst jeg kan ikke huske om der skal en genstart til før det virker

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-08 02:40

Du huskede vel at afinstallere eventuelle andre codecs, før du installerede den nye codecs pakke ? Måske noget der kunne komme med konfikter, hvis der er flere koder som kan det samme

Godkendelse af svar
Fra : ipbirk

Dato : 04-01-08 08:27

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-08 13:28

Selv tak og god weekend