/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
GEOGRAFI
Fra : Snoop-o1
Vist : 293 gange
20 point
Dato : 03-01-08 16:33

Jeg læste lidt om drivhuseffekten og global opvarmning.
nogle som kan svare mig på disse spørgsmål?

1.   Hvad er princippet i drivhuseffekten? Hvad er forbindelsen mellem drivhuseffekten og resultatet af forsøget med lampe og glas med/uden pap? Hvorfor er drivhuseffekten nødvendig for vores liv her på Jorden? Hvad er problemet i forbindelse med afbrænding af kul olie og gas?
I dette punkt må du også gerne vise beregningerne der giver værdier for Jordens overfladetemperatur med og uden drivhuseffekt. Men som minimum skal du anføre resultaterne af beregningerne.
2.   Hvad er forbindelsen mellem golfstrømmen og densiteten af vand med forskelligt saltindhold? Hvilke principper er det der holder golfstrømmen i gang? Hvad betyder golfstrømmen for klimaet i Nordeuropa? Hvorfor kan global opvarmning på grund af drivhuseffekten svække golfstrømmen? Hvad kan det betyde for klimaet i bl.a. Nordeuropa?

point vil løbende blive tilføjet.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 03-01-08 16:38

Kom tilbage når du har læst lidt mere.

Du stille jo ikke spørgsmålet fordi du har læst om drivhuseffekten men fordi du har fået en opgave og ikke har læst (nok).

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-01-08 16:44

Citat
point vil løbende blive tilføjet.

- og så går du i byen med vennerne imens?

- det eneste du har læst er din opgave, og den nåede du vel ikke engang igennem...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-01-08 16:47

Dine lektier må du lave selv.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-01-08 16:48

Citat
- Ubesvarede 2
- Besvarede 0
- Annullerede 4
- Slettede 0
Ialt 6

Citat
Er en meget klog person.

Dagens vittighed.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-01-08 16:53

- og husk nu:

Citat
Men som minimum skal du anføre resultaterne af beregningerne.

- god fornøjelse...

Annuller spørgsmålet
Fra : Snoop-o1

Dato : 03-01-08 19:26

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål