/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Ældrecheck
Fra : knt9347
Vist : 696 gange
300 point
Dato : 03-01-08 13:57

er ratepension likvid kapital

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 03-01-08 14:01

Likvid, er når pengene kan bruges hurtigt, altså at du kan have dem i hånden inden for kort tid..

Det kan du vel ikke med en ratepension, der får du jo et beløb enten pr. måned eller pr. år

Så nej jeg synets ikke den lyder likvid

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 03-01-08 14:10

Men der er gradsforskelle - man skelner i al fald i nogen sammenhænge mellem ultralikvid, mere likvid, mindre likvid og illikvid.

Snapsen i mit køleskab er likvid liquid.

Kommentar
Fra : godtraad

Dato : 03-01-08 14:15

Ja - den er likvid fsva. den løbende udbetaling, du modtager. "Restindestående" hører til formuen og er illikvid, idet du ikke kan bruge pengene.

Gitte

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 03-01-08 14:27

JA

hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 03-01-08 16:12

Borger.dk - Ældrecheck
Ved likvid formue forstås indestående i pengeinstitutter m.v., kursværdien af obligationer, pantebreve i depot, børsnoterede aktier samt investeringsforeningsbeviser

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 03-01-08 16:15

Valde... JA alle former for værdier, der hurtigt kan blive omsat til kontanter

Det kan man da ikke sige om en ratepension

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 03-01-08 16:17
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 03-01-08 16:26

http://alm.vb.dk/?id=46

I sidste ender kommer det nok til at afhænge ad din rilllægsprocent om du kan få ældrechek eller ikke