/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
webcam (messenger) ME
Fra : jak
Vist : 327 gange
70 point
Dato : 15-02-03 10:52

hvorfor kan jeg ikke lave en stemmesamtale-webcam i win me, som man kan i win xp?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-02-03 11:25

har du den seneste version af messiger i me ?
GÅ IND UNDER FUNKTIONER-WEB STED FORTILFØRELSE PROGRAMMER:
http://messenger.microsoft.com/DA/download/addin.asp MIT STED ??

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 15-02-03 12:47

Hej Jak

Samtale skulle du gerne kunne, hvis du har install mic. men billede overførsel ligger vist nok kun under xp. kan ikke 98 eller 2000 med messenger 5.0 som igen har problemer med norton.virus 2003 men det er et andet problem.

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : jak

Dato : 15-02-03 12:54

jeg kan godt lave en stemmesamtale men bare ikke video, og det er den nyeste messenger jeg har.

Kommentar
Fra : jak

Dato : 15-02-03 12:56

kan man ikke gøre noget så at man kan lave en video-stemmesamtale.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-02-03 13:17

IGEN leverer xou en fuldstændig UINTERESSANT løsning, som intet har med spørgsmålet at gøre. LÆS spørgsmålet INDEN du svarer xou.

Kommentar
Fra : dehawk2

Dato : 15-02-03 13:21

Hej Jak

Jeg har selv haft store problemer med at få webcam og stemme til at virke samtidig på min windows ME med MS messenger.
Jeg opgav og skiftede til YAHOO messinger hvor webcam og samtidig tale kører uden problemer.
Billedopdateringen er vist lidt hurtigere i MS messenger, har jeg hørt, men hellere lidt hakkeri end slet intet. Synes jeg !
Held og lykke.

Kommentar
Fra : jak

Dato : 15-02-03 15:06

hej dehawk2.
men hvis jeg har yahoo messenger, kan jeg så snakke med en der har ms messenger.

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 15-02-03 16:18

jak
Hvis du kører m/AMD processor på 300mhz eller mere,kan du ikke få billede igennem,bånd bredden er for lilleHavde selv en mægtig palaver med det.så hvis du har AMD processor er der ikke noget at gøre,sorry Ole

Kommentar
Fra : jak

Dato : 15-02-03 17:02

jeg har en intel celeron 1,7gh og stofanet 512/128

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 15-02-03 19:11

Jak. Jeg sender nogle af de svar jeg fik,og desv passede de stort set alle

på denne side fra Microsoft har de også en artikel... "USB Devices May Not Work in Windows 98 Second Edition"... -->
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q240075&

hvis det er USB 1.x ka' det meget vel skyldes at båndbredden på USB er blevet "overbelastet"... hvis jeg ska' forklare det bliver det en noget lang forklaring... men hver USB enhed deler båndbredden... og Webcammet ka' være noget resource krævende...

Jeg fjernede blot softwaren til webcameraet - rebootede computeren og svarede nej da Windows kom og meddelte at den havde fundet nyt hardware. Derefter rebootede jeg igen og geninstallerede driverne - og nu virker skidtet. Sjovt nok har jeg haft samme problem, hver gang jeg har skiftet computer og/el. operativsystem, men hver gang har ovenstående virket.

I XP kan der desuden opstå konflikter mellem XP's mulighed for at snappe billeder med webcameraet og den medfølgende (opdaterede) software.

mvh.Ole Men lad høre hvad du finder ud af

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 15-02-03 19:14

Jak
Lige et PS.Det er de svar jeg fik Mvh

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-02-03 08:24

Jeg kører både med XP og ME (dog ikke samtidigt hehe) Forskellen i deres messenger er at på ME er webcam funktionen ikke implementeret, men man har dog valget at man kan starte netmeeting op, og så køre webcam derfra