/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Stationær pc'er fryser?
Fra : fusses
Vist : 610 gange
500 point
Dato : 03-01-08 12:31

Hey brave kandu'er

Har en stationær computer som går helt i stå/fryser når den har kørt en lille halv time...

Temp. på bundkort omkring 23 grader - cpu ca 45 grader og blæser kører med 2800 omdrejninger..

det er en XP med alle opdateringere ca 2år gl. Har støvet af i kabinettet og blæseren....

Håber at i kan hjælpe

Fusses

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-01-08 12:43

defragmenteret for nylig?

Kommentar
Fra : zith

Dato : 03-01-08 12:46

hvis du går ind i kontrolpanel og administrere og event viewer og kigger under system og program og sådan kan du da se nogle fejl??

kommer det på et bestemt tidspunkt som f.eks. hvis du kører en bestemt fil eller lign.?

Det kunne måske godt lyde som om det var en harddisk fejl hvis din pc ikke bliver for varm.

Prøv at sætte en xp cd og start op på den og gå ind i recovery console og vælg det windows og skriv chkdsk -p -r og se hvad der sker... det er en checkdisk og kan reparere din harddisk i nogle tilfælde.

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 03-01-08 12:46

Hej teil

Jeps det er ikke 14 dage siden sidst....

Fusses

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-01-08 12:48

ok fusses
så følger du zith´s råd.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-08 12:50

Har du prøvet at kører et regestry cleaner program?

f.eks.
http://www.macecraft.com/downloads/

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 03-01-08 12:56

Hej Zith

hvis du går ind i kontrolpanel og administrere og event viewer og kigger under system og program og sådan kan du da se nogle fejl?? Kun en fejl ved DHCP - tror det passer med den dag vi ikke kunne komme på nettet.....

kommer det på et bestemt tidspunkt som f.eks. hvis du kører en bestemt fil eller lign.? nej det er sådan set ikke...

TIl Manse9933 --
så kører jeg kun AVg og ad ware -- er det ikke nok?

Fusses

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 510 point
Dato : 03-01-08 13:05

Et Registry Cleaner program renser ud i registreing data basen
for korupte og tomme nøgler der kan
få systemet til de mest mærkelige ting,registreing data basen styrer alt i systemet,korupte/efterladte tomme nøgler kan få pc'en til at fryse(efterladenskaber fra f.eks. afinstallerede programmer)
Det har ikke noget med virus/ad ware at gøre.

Ovevstående programmer er gratis i 30 dage,hvorfor
jeg henviser til dem er fordi jeg har brugt dem i flere år
og de har aldrig lavet fejl ved rensning,de er så gode
at jeg har købt dem(licens)

Kommentar
Fra : zith

Dato : 03-01-08 13:06

Hvor meget ram har du i den??

Har du 2 RAM blokke sat i?? hvis ja prøv evt. og tag den ene ud den vil muligvis kører lidt langsommere men det kan også være at det er en ramblok der ikke har det så godt. og så kan du prøve at skifte med at tage dem ud hvis det fortsætter.

Når den nu fryser er det så skærm billedet der fryser eller er det hele computeren?? kan hører om computeren kører og tænker ??

Hvis ja kan er det måske dit grafikkort istedet.

Hvis du har et seperat grafikkort siddende i en agp eller pci port så prøv at tag det ud og sæt dit skærm kabel til det onborde grafikkort

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 03-01-08 14:45

hmm prøvede at få hentet det program og har kørt dette og det fandt 1...

kan PT ikke lige få lov at boote på cd med win xp pro... så det prøver jeg senere idag ellers går jeg videre med ram blokke grafikkort....

forløbig takker og jeg vender tilbage ....

Fusses

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-01-08 16:49

Hent http://www.ccleaner.com/download

- kør "Register" først og derefter "Renser"...

Det gi'r luft

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-01-08 18:59

har du fået forhøjet din internet hastighed?

Jeg fik TDC`s Juleboost på 20 mb/s resultatet blev en pcer der ofte "frøs", nu er den sat ned til 10 mb/s og den kører perfekt igen

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 04-01-08 14:43

Prøv at køre en "chkdsk /r /f" www.helgec.dk/chkdsk.html

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 06-01-08 17:41

Har prøvet meget siden sidst...

Ram blokke - grafikkort - harddiske af og mere luft...

Kørt http://www.macecraft.com/downloads/ -http://www.ccleaner.com/download
- uden held

køre en "chkdsk /r /f" - gennemføre det hele men fryser lidt efter når man er inde i win igen

Please HELP

FUsses

Godkendelse af svar
Fra : fusses

Dato : 07-01-08 22:20

Tak for svaret Manse9933.

Det var det bedste af de indkommende... det endte daog med at jeg måtte have primær hdd i en anden comupter og hente alle info - og formatere den der -- så kunne jeg få lov at installere på ny

Takker alle for jeres iver med at hjælpe

Fusses