/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Hvilken en er bedst
Fra : Fijala
Vist : 631 gange
100 point
Dato : 02-01-08 22:54

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=396163

Bortset fra prisen og antenne på den ene, er der jo ikke den store forskel, men min søn skal bruge en i en fart, så hvilken vil i vælge

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-01-08 23:07

Hejsa jeg har en d link også dlink netkort i puterne og det virker upåklageligt

Mvh Sune

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-01-08 23:07

Jeg har sat mange forskellige op...
Jeg kan ikke mærke den store forskel.
Den mest snævre del (langsomme) af forbindelsen er den der går ud af huset.
Linksys virker lige så stabil som andre og de har mange års erfaring i netværk, så den er helt fin.
mvh Ben

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-01-08 23:07

Fijala

hvis du kommer med 2 link's er der en chance for, at sammenligne produkterne.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-01-08 23:08

Hov har du set min e indlæg i dit andet spørgsmål ?? må lie finde det og se men er jo lettere at spørge når du nu er her

Mvh Sune

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-01-08 23:13

ups forkert link der skulle jo være 2 forskellige.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=67&Parent=4&Sort=&Gallery=&Producent=327&Rating=0&Max=&Soegeord=wrt54gc&Direction135=2&Sorted135=&Equal138=&Equal140=&Equal643=&Equal543=&Submit.x=0&Submit.y=0

Det SKAL være en Linksys, men en af de 2 jeg har fundet. Jeg har selv den med antennen, men skal så købe en til min søm og kunne jeg nu spare en hund

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-01-08 23:14

søn

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-01-08 23:17

Linksys har noget EASY securrety set up netværk
Dette kan anvendes når man har router med easy og netværkskort, men det kan ikke betale sig at gå efter dette.
Almindelig opsætning af sikkerhed er lige så let.
Det var bare lige en tanke...
mvh Ben

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-01-08 23:19

sunowich

Citat
Hov har du set min e indlæg i dit andet spørgsmål ?? må lie finde det og se men er jo lettere at spørge når du nu er her

Mvh Sune

Ja jeg har set dine indlæg og tak for dem. Jeg gider ikke rense og forsøge og få den helt cleanet, så foprfra igen med en low level formatering. Forsøgte flere gange igår med den genstartede 10 gange tænker jeg, så nu er jeg blevet gal på den og den står bare og skammer sig og bliver ikke brugt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-01-08 23:21

Citat
Linksys har noget EASY securrety set up netværk
Dette kan anvendes når man har router med easy og netværkskort, men det kan ikke betale sig at gå efter dette.
Almindelig opsætning af sikkerhed er lige så let.
Det var bare lige en tanke...
mvh Ben

Tak for tippet.
Jeg kender den ellers nok og vil altid selv opsætt en router efter min smag, med WPA2, mac-filtrering og firewall. ( er faktisk efterhånden blevet lidt dreven i det med routere )

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-01-08 23:22

Men hvad siger i.

Har den uden antenne lige så god rækkeevne end den med antenne.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 110 point
Dato : 02-01-08 23:37

Signalstyrke.... er et vidt begreb.
Så længe du ikke har data for dine behov er det svært at sige hvad der er bedst.
Hvis man for alvor skal have glæde af en med drejelige og udskiftlige antenner, skal man kende lokaliteterne for at vide hvordan disse placers bedst.
Linksys software har haft en signalstyrkemåler indbygget, og denne giver et godt fingerpeg om router står optimalt placeret.
Jeg bor i en ældre ejendom og kan via SSID se mange af mine naboer der bor flere opgange væk.
Disse anvender forskellige typer både med udvendig og indvendige antenner.
Så hvis du ikke bor på 5 sal med kontor i kælder, formoder jeg at de fleste kan opfylde de flestes behov til privat boliger...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-01-08 23:41

Så du mener den med den intergrerede antenne sagten kan klare det,
Det er i stue etagen i en blok i Århus den skal placeres

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-01-08 00:04

Har nu bestilt denne hos happii.dk for 408,- inkl. lev.

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 03-01-08 00:06

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Du fik pointene.

Tak også for indlæg fra i andre.

Men nu er det sengetid.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-01-08 00:50

Sådan fijala, håber så at du har sparet en HUND