/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Webcam som overvågning
Fra : taunusanden
Vist : 1228 gange
100 point
Dato : 02-01-08 20:35

Kort lille spørgsmål som sikkert kræver en del forklaring for mig

Er det muligt at benytte et standard usb webcam som video overvågning?
Jeg ville gerne have det til at optage når der er bevægelse i området, det ville så have sin egen pc der kører døgnet rundt.

- Anden

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-08 20:40

Det kan man.
En af mine naboer havdet webcam som kunne starte ved bevægelse og endda sende en E-mail som jeg husker det. (den sommer købte vi vores jorbær selv )

Nu kommer problemet for der er ingen som kan huske hvad det cam. hed.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 02-01-08 20:43

Jeg *tror* at det er programmet der er afgørende, men jeg har ikke fået et godt svar andre steder. Så jeg håber selvfølgelig at der er en dygtig kandut på banen

Accepteret svar
Fra : IPM

Modtaget 110 point
Dato : 02-01-08 21:06

Hej
I bladet K Komputer for Januar 2008 er der et program du kan bruge, der er 15 dages prøvetid, derefter koster det 105 kr.
Programmet hedder Easy Web Cam

Du kan du også hente det her

www.msagentsoftware.com

IPM

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 02-01-08 21:34

@ IPM

Det tager sgu sin tid at hente, men jeg prøver det lige

Nu mangler jeg bare et webcam

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-08 21:36

Når du nu om 3 dage har hentet programmet så køb det webcam og opdag at der måske følger et program med dyret.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-01-08 21:41

Ja, et sådant program følger som regel med.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 02-01-08 22:09

Det er jo der jeg er på bar bund - jeg har aldrig ejet eller prøvet sådan noget skidt

Men nu skal der leges, så jeg har en chance for at fange den næste tyv

Hvilket jeg ikke håber bliver nødvenigt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-01-08 22:09

Jeg har et creative cam som fulgtes sammen med det program der ka det du søger det er et cam til jae lidt over en hund

Mvh suno

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-01-08 22:10

Skal også have et sat op for nu ka det Fand.... være nok

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 02-01-08 22:35

@ Sunowich - Har du også haft indbrud?!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-01-08 23:14

Jae nogle gange og endnu et forsøg som de blev forstyrret i åbenbart da de kun nåede at pille lister af et vindue i en dør jeg har boltet fast sådan nogle narr... såe nu ka det sku være nok

Mvh Suno

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-01-08 23:18

Har tænkt på flere forskellige muligheder feks hvis det lykkes dem at få ruden ud .En peberspray eller en Anders And løsning hån på feder med boxehandske og så et cam til at optage det med og så sende det ud på nettet til stor ydmygelse for nar rø.....ne.

Kommentar
Fra : Bjarkan78

Dato : 03-01-08 02:19

hvis di sætter webcam op så kan de vel bare følge ledningen og stjæle din puter ?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-01-08 08:32

Alle former for selvtægt, straffes med en stor bøde, også i dit eget hjem, tyveknægtene er fredet i hoved og røv.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-01-08 08:51

Peet vrøvl for politiet er på afspadsering efter Præsidentbesøg Tæskehold på Nørrebro og Christania såe de er først at træffe sidst i 2008 Og ps med straf for selvtægt så skal jeg vel så bare kører dem ned en dag jeg ser dem og sige at det ikke var med vilje Bjarkan nu fås de jo også som trådløse og at mine hunde bider en tyv i røven er vel heller ikke selvtægt

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-01-08 08:55

Din må gerne holde tyven inde, men ikke bide, jeg har selv for samme fået en bøde på kr.5000, nu har jeg TV-overvågning og bevægelsesalarm, der ringer til min mobil, hvis der skulle være nogle.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-01-08 10:47
Kommentar
Fra : Aussi

Dato : 04-01-08 17:10

Du må gerne overvåge din EGEN ejendom, det bliver ulovligt hvis du kan se ud på offentlig gade og vej.
Endvidere skal du skilte med videoovedrvågning, som allene skræmmer de første væk.
Du kan med de allerfleste programmer få tilsendt en mail med et billed af tyven, så hvis han skulle løbe med pcen, har du stadig billedet på hotmail eller gmail
Har du en pc med vigtige data, kan du for få hundrede kroner købe en chip som placeres under bundkortet, denne kan følges via GPS, og så er det "bare" at give Politiet adressen.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 04-01-08 17:21

Tak for alle de gode råd
Optagelsen kunne jo overføres via ftp til en computer på en anden adresse.

Godkendelse af svar
Fra : taunusanden

Dato : 04-01-08 17:22

Tak for svaret IPM.
Jeg har bestilt et webcam og vil prøve og se om det virker.
Ellers hører i jo nok fra mig igen herinde

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 06-01-08 16:22

Hej
Jeg takker mange gange
IPM