/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Frontpage - Destinationsramme
Fra : Dieter
Vist : 1405 gange
200 point
Dato : 02-01-08 17:41

Tja, så er jer igen i knibe.
Jeg HAR prøvet i flere dage, men jeg kommer ikke til bunds i det.

Hjemmesiden har en dansk og en tysk version. Jeg kan uden problemer skifte mellem de to "afdelinger".
MEN siden jeg kunne det, kan jeg ikke få de enkelte sider placere sig der hvor de skal.
Ligemeget hvad jeg hidtil har prøvet af definitioner ( _ top osv.) vises den side, som jeg vil til at komme frem i højre side dvs. VED SIDEn AF menuen, som en hel side. Dette betyder at menuen ike bliver synligt længere.

Som rammeside har jeg "Banner og indhold".
Håber nogen kan greje mit problem.

Ellers: Godt Nytår.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-01-08 19:29

Nu laver du din hjemmeside i frameset (rammer) og jeg ville gøre følgende:

1. Lave en startside hvor der kan vælges mellem tysk og dansk
2 Lave et frameset på dansk med alle undersiderne
3 Lave et frameset på Tysk med alle undersiderne

Så har du hele tiden overblik over hvad der laves hvor.

Når jeg ser på din nuværende side - er der ingen problemer med at siderne loades ind de rigtige steder.

Når du skal loade siden ind i en af rammerne skal target være det navn som du har givet rammen.
Brug altid små bogstaver i dine navne i koden og undlad at bruge mellemrum.
Jeg skriver dette fordi jeg kan se på din nuværende side at et rammenavn er med stort og et andet er med lille forbogstav. Det kan man meget nemt løbe sur i.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-01-08 19:33

Hvis du angiver destinationssted som hovedramme skulle du åbne i din hovedramme i din rammeside.

Du har ikke brugt standarder for oprettelse og det er derfor det driller.

Egentlig burde du oprette den tyske og den danske i hver sin mappe så de ikke konflikter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-08 19:34

side abc.htm skal ligge i rammenavnet.

Prøv at kigge på denne side: http://hirsenet.dk/hirsebakken/index.htm

Kig i den grå styreramme > vis kilde og du vil se hvordan
Eks. fra siden:
<a href="globalsider/Bestyrelse_m_iframe.htm" target="hovedramme">Bestyrelse</a><br>
Den viser hvor siden med inderammen hentes og peger på hovedrammen hvor den skal ligge.

Læg mærke til at siden som lægges ind er hele den grønne med teksten bestyrelse.

Ps. Siden kan nok ikke valideres hos W3C

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-08 21:25

Og hvis du bruger Css / typografiark - så kan du nemmere styre udseenet på dine Tyske og Danske sider.
Jeg håber at du har startet med at oprette en Websted som det hele ligger i.
Filer > ny > websted - så er det også nemmere at oploade/udgive.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 03-01-08 10:12

Bentjuul,
jeg tror du kigger på en forkert side.
Du skal se på : www.hsc-smykker.dk

MEN, der er ikke endnu udgivet udgaven med 2 sprog.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 03-01-08 11:41

Hej allesammen,
Nu har jeg studeret alle jeres gode kommentarer og prøvet at følge dem. Og alligevel lykkes det ikke for mig.
1) Jeg har startet med et websted.
2) Jeg har oprettet en side for det danske og en for det tyske sprog
3) Jeg har prøvet alle mulige kombinationer for "target".
4) Alligevel kommer den side jeg klikke på ikke frem i højre side (af: top - højre, venstreside), men fylder hele siden.

Desværre kan man jo ikke indsætte billeder her. For så var det nemmere at anskueliggøre, hvad jeg mener.

Har nogen af jer et forslag til hvordan jeg kan vise jer hvad der er sat op? Således at I kan se hvor fejlen ligger.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-01-08 11:50

Jo det var netop den side jeg havde kigget på og den ser da ud til at åbne siderne rigtigt som jeg skriver tidligere.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-08 11:53

Hvis du på den side hvor du har din menu indsætter i <head> sektionen sådan en her hvor "indholdsramme "skal udskiftes med navnet på din destinationsramme: <base target="indholdsramme">

så skulle dine link dirigere siderne til den rigtige ramme

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 03-01-08 11:53

Hej Bentjuul.
Der er jo heller ingen problemer med den side der er på nettet !!

MEn nu har jeg jo lavet en 2 sproget udgave. Og SÅ går det galt.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 03-01-08 11:59

BjarneD:
Det hjalp ikke.
Jeg skrev:

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Hvem er jeg</title>
<base target="indholdsramme">
</head>

<body bgcolor="#000055">

<p class="MsoNormal"><span style="mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US" lang="EN-US"><font color="#FFFFFF" face="Bernhard Modern Roman" size="5">Hvem
er jeg:</font></span></p>

<p class="MsoNormal"><span style="mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US" lang="EN-US"><font color="#FFFFFF" face="Bernhard Modern Roman" size="5">......
autodidakt<br>
Har tidligere malet (oliemalerier) og lavet stentøjsskulpturer (specielt
rovfugle)</font></span></p>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-08 12:06

indholdsramme skal jo udskiftes med navnet på den ramme hvor siderne skal vises og jeg ser lige at din tilsyneladende hedder "indhold".

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-08 12:07

altså:
Citat
<base target="indhold">

Hvis det er navnet

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 03-01-08 12:13

Jeg har lige taget en kopi af den side hvor den ønskede side skal placeres:
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Indholdssiden</title>
<base target="_top">
</head>

<body bgcolor="#000055">

<p>&nbsp;</p>
<p><font color="#FFFFFF" size="7" face="Bernhard Modern Roman">HSc-Smykker&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</font><font color="#FFFFFF" face="Bernhard Modern Roman" size="3">v. Horst
Schulz&nbsp;&nbsp;&nbsp; </font></p>
<p><font size="3">&nbsp;&nbsp; <font color="#FFFFFF" face="Bernhard Modern Roman">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
Hjortdalvej 400<br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
DK 9460 Brovst</font></font></p>
<p><font size="3">&nbsp;&nbsp; <font color="#FFFFFF" face="Bernhard Modern Roman">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
Telefon: 0045 9823 5218<br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
E-Mail: hsc-smykker@get2net.dk</font></font></p>

</body>

</html>

Og her er selve siden, som skal placeres i højre ramme = indholdssiden:
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Hvem er jeg</title>
<base target="indhold">
</head>

<body bgcolor="#000055">

<p class="MsoNormal"><span style="mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US" lang="EN-US"><font color="#FFFFFF" face="Bernhard Modern Roman" size="5">Hvem
er jeg:</font></span></p>

<p class="MsoNormal"><span style="mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US" lang="EN-US"><font color="#FFFFFF" face="Bernhard Modern Roman" size="5">......
autodidakt<br>
Har tidligere malet (oliemalerier) og lavet stentøjsskulpturer (specielt
rovfugle)</font></span></p>

<p class="MsoNormal"><span style="mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US" lang="EN-US"><font color="#FFFFFF" face="Bernhard Modern Roman" size="5">Nu
har jeg kastet mig over fremstilling af smykker i glas .&nbsp; I
særdeleshed er jeg fascineret af Dichroic-Glas som materiale. Det er
fantastisk, hvilken udstråling disse smykker får. Aldrig er to ens. Jeg laver
kun unikastykker.</font></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US" lang="EN-US"><font color="#FFFFFF" face="Bernhard Modern Roman" size="5">Jeg
er selv spændt på udfaldet, hver eneste gang jeg åbner ovnen og ser, hvad
der er kommet ud af mine anstrengelser.</font></span></p>

<p class="MsoNormal"><span style="mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US" lang="EN-US"><font color="#FFFFFF" face="Bernhard Modern Roman" size="5">Nogle af smykkerne
kan ses her på websiden under afsnittene
&quot;Bullseye-Glas&quot; og &quot; Dichroic-Glas&quot;.</font><font color="#FFFFFF" size="3" face="Arial"></o:p>
</font></span></p>
<p class="MsoNormal"><font color="#FFFFFF" size="3" face="Arial"><span style="mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US" lang="EN-US"><o:p>
&nbsp;</o:p>
</span></font></p>
<p class="MsoNormal" style="margin-left:36.0pt;text-indent:-18.0pt;mso-list:l0 level1 lfo3;
tab-stops:list 36.0pt"><font color="#FFFFFF" size="3" face="Arial"><span style="mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US" lang="EN-US">·<span style="mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: EN-US">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</span></span></font></p>
<p class="MsoNormal" style="text-indent: -18.0pt; mso-list: l0 level1 lfo3; tab-stops: list 36.0pt; margin-left: 36.0pt"><font face="Arial" size="1" color="#FFFFFF">Updated
:&nbsp;<!--webbot bot="Timestamp" S-Type="EDITED" S-Format="%d-%m-%Y" -->
</font><font color="#FFFFFF">&nbsp;</font></p>

</body>

</html>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-08 12:18

Det er din basisside du har kopieret.
Det du skal bruge er ramme. Prøv at vælge fanebladet "Rammeside-HTML" (så vidt jeg husker hedder det også sådan i FP2000 som du åbnebart anvender)

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 03-01-08 12:24

Indexsiden =

<html>

<head>
<meta HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>HSc-Smykker. DK 9460 Brovst</title>
</head>

<frameset framespacing="0" border="0" rows="135,*" frameborder="0">
<frame name="banner" scrolling="no" noresize target="indhold" src="Topside.htm">
<frameset cols="285,*">
<frame name="indhold" target="hovedramme" src="Venstre%20side.htm" scrolling="auto">
<frame name="hovedramme" src="Indholdssiden.htm" scrolling="auto" target="_self">
</frameset>
<noframes>
<body>

<p>Denne Web-side bruger rammer, og din browser understøtter ikke rammer.</p>

</body>
</noframes>
</frameset>

</html>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-08 12:32

framename="hovedramme"

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 03-01-08 12:39

Ikke forstået:
Jeg har ændret det sådan her:

<html>

<head>
<meta HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>HSc-Smykker. DK 9460 Brovst</title>
</head>

<frameset framespacing="0" border="0" rows="135,*" frameborder="0">
<frame name="banner" scrolling="no" noresize target="indhold" src="Topside.htm">
<frameset cols="285,*">
<frame name="hovedramme" target="hovedramme" src="Venstre%20side.htm" scrolling="auto">
<frame name="hovedramme" src="Indholdssiden.htm" scrolling="auto" target="_self">
</frameset>
<noframes>
<body>

<p>Denne Web-side bruger rammer, og din browser understøtter ikke rammer.</p>

</body>
</noframes>
</frameset>

</html>

Men det hjalp heller ikke

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-08 12:56

base target skal indsættes på den side hvor der linkes fra (hvor link/menu findes) og ikke i rammeside, men det er navnet på rammesiden der skal være basetarget.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 03-01-08 13:02

Hvem er jeg =

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Hvem er jeg</title>
<base target="hovedramme">
</head>

virker ikke !

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 03-01-08 13:07

Ville det hjælpe dig hvis jeg lægger den 2 sprogede udgave på nettet - midlertidig.
Så kan du måske rette det er er galt !?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-08 13:10

Hvis du har fået noget strikket sammen så den får andre kommandoer som dette tyder på så vil det ikke virke:
Kode
<frameset framespacing="0" border="0" rows="135,*" frameborder="0">
<frame name="banner" scrolling="no" noresize target="indhold" src="Topside.htm">
<frameset cols="285,*">
<frame name="indhold" target="hovedramme" src="Venstre%20side.htm" scrolling="auto">
<frame name="hovedramme" src="Indholdssiden.htm" scrolling="auto" target="_self">
</frameset>

Det er
target="indhold"
og
target="_self">
jeg tænker på. De skal nok slettes

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 03-01-08 13:15

Undskyld,
men jeg er efterhånden noget blæst.
De rettelser du anviser, er det på index-siden eller på "Hvem er jeg" ?

Husk lige på du har med en gammel knag på næsten 70 år at gøre. GG

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-08 13:25

rettelserne skal laves via Rammeside-HTML
Jeg har ikke lige haft tid til at sætte mig dybere ind i hvad du kalder siderne så jeg håber, at du forstår.

Jeg har ikke meget tid lige nu, men jeg er sikker på at du vil kunne få bedre hjælp hvis du lægger det på nettet hvilket normalt kan gøres ved at lægge dem i en separat mappe på webserveren sådan at den midlertidige side kan kaldes frem ved at skrive dit domæne, www.hsc-smykker.dk/redigering (hvis du døber mappen redigering).
Jeg er sikker på at både Bent og Eyvind samt ut. bedre kan hjælpe hvis du gør det.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 200 point
Dato : 03-01-08 13:28

OK Dieter du er lidt ældre end mig, men hvad betyder det, det er da vilje og stædighed der tæller.
Jeg køber ikke den der med at være for gammel for så kan man da vist godt få bestilt nogle "lykkepiller" allerede.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 03-01-08 13:31

Tak for svaret BjarneD.
du har så evig ret. Jeg er jeg netop ikke den der opgiver . Jeg ER stadig. Ellers havde jeg nok ikke plaget dig så længe.
Jeg vil bare at det lukkes.

Men du skal have tak for din tålmodighed med mig. Det påskønner jeg !

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-08 13:37

Visse vasse!

Du skal da ikke lukke hvis du ikke har fået løst problemet.
Jeg arbejder selv med FrontPage 2002 og har fundet ud af at den kan lidt mere end 2000 versionen, men principperne er de samme.

Det er kun tid jeg mangler, hverken lyst eller vilje og der er jo andre der også kan tilføje noget.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-01-08 13:38

Din index side skal se således ud:
Citat
<frameset framespacing="0" border="0" rows="135,*" frameborder="0">
<frame name="banner" scrolling="no" noresize target="indhold" src="Topside.htm">
<frameset cols="285,*">
<frame name="indhold" target="hovedramme" src="Venstre%20side.htm" scrolling="auto">
<frame name="hovedramme" src="Indholdssiden.htm" scrolling="auto">
</frameset>

Nåh. opdager lige at der er lukket - så får Dieter jo ikke besked om hvad vi skriver.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-08 13:42

Jeg er enig Bent og har lige skrevet et Privat indlæg til Dieter om at følge lidt med endnu.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-01-08 14:09

Ok, Bjarne

Det jeg ville ha' skrevet yderligere var

at det er alene i dine menulinks du skal rette - dvs du skal i dine links henvise til den rammeside du vil have din linket side ind i. Hvilket formodentlig er "hovedramme".

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-08 14:21

Det kan være at det er scriptet i Xara menuen der ikke kan håndtere fast target måske target kan opsættes når menuen laves (kender ikke produktet).

Jeg bruger ikke rammer længere da det netop kan begrænse mulighederne ved navigering.
I stedet vil jeg anbefale at lave skabeloner baseret på tabel eller css hvis det er en mulighed.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-01-08 14:21

rettelse til index siden - den skal se sådan ud
Kode
<frameset framespacing="0" border="0" rows="135,*" frameborder="0">
<frame name="banner" scrolling="no" noresize target="indhold" src="Topside.htm">
<frameset cols="285,*">
<frame name="indhold" src="Venstre%20side.htm" scrolling="auto">
<frame name="hovedramme" src="Indholdssiden.htm" scrolling="auto">
</frameset>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-08 14:43

>>I stedet vil jeg anbefale at lave skabeloner baseret på tabel eller css hvis det er en mulighed.<<
I frontpage hedder Css typografiark, men gemmes og får efternavnet .css