/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Systemgendannelse
Fra : Smukke_Ole
Vist : 587 gange
100 point
Dato : 02-01-08 12:57

I anledning af det nye år er jeg i gang med en større "diskrengøring" og i den sammenhæng vil jeg gerne slette alle gendannelsespunkter undtagen det sidste.
Meeen, jeg kan ikke huske, hvordan man gør det.

Er der nogen. der kan huske det ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 02-01-08 13:22

Klik på [Start] [Alle programmer] [Tilbehør] [Systemværktøjer] [Diskoprydning]
Ved "Vælg drev" vælger du dit systemdrev, sikkert C: og klikker [OK]
Klik så på fanebladet [Flere indstillinger]
Klik på [Ryd op...] i rubrikken Systemgendannelse.

Håber du fandt ud af det, ellers må du lige skrive.

Mvh.
d.Buus

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-01-08 13:33

Du går ind på kontrolpanel - vælger systemgendannelse, her bliver du vejledt videre frem

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 02-01-08 13:33

-> dbl

Tak for oplysningen, men når jeg kommer der til, hvor jeg har valgt drev (C:) og klikker OK, så er der ikke flere muligheder, og selve diskoprydningen går i gang.

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : dbl

Modtaget 110 point
Dato : 02-01-08 13:39

Nej, den går ikke i gang, den analysere hvad der er af gamle filer på computeren. Når den så er færdig med det, kommer der et vindue med 2 faneblade oppe i toppen, og det er der du vælger fanebladet [Flere indstillinger]
Klik på [Ryd op...] i rubrikken Systemgendannelse.

Kan godt lave en guide med billeder, men det vil tage lidt tid.

Mvh.
d.Buus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-08 13:45

diskoprydning - klik ok - der er nu to faneblade - vælg "flere indstillinger", nederst står der systemgendannelse og tekst du kan frigøre mere plads blablabla undtagen det senest genoprettede - klik på ryd op - bekræft derpå at du vil slette alle tidligere gendannelsespunkter undtagen det senest oprettede - Klik på "Ja".
Når du kommer tilbage til forrige vindue så sklik ok
når du igen får et vindue op skal du klikke ja for at bekræfte hvad du tidligere har sagt ja til- der kommer nu et vindue op, hvor du kan følge sletningen af de unødvendige filer, og når vinduet forsvinder, er din oprydning afsluttet.

Husk at genstarte

-----

ps mange overser ganske enkelt dette faneblad

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-08 13:47

ps - diskoprydning og klik på ok een gang indlæser blot - den går ikke igang før du klikker ok igen i ruden der vises derefter - og det skal du ikke gøre

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 02-01-08 13:50

Her er en lille billedeguide >>> http://peecee.dk/upload/view/87930

Mvh.
d.Buus

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 02-01-08 13:53

Tak for svaret dbl.

Du havde sandelig ret

M.v.h.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 02-01-08 13:56

Så lidt.

Og jeg har altid ret, men giver sommetider kvinden ret, bare for at få fred

Mvh.
d.Buus