/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skype på Vista
Fra : Dr.Disco
Vist : 1071 gange
300 point
Dato : 02-01-08 12:41

Hey...

Så blev jeg nød til at købe en bærbar som har Vista - ikke helt tilfreds må jeg sige.

Nu vil jeg installere Skype og det kan jeg umiddelbart ikke!?!

Den melder denne fejl;

"Installationsprogrammet har ikke de nødvendige rettigheder til at åbne denne mappe;
C:/program files/common files/skype. Installationsprogrammet kan ikke forsætte. Log på som
administrator, eller kontakt systemadministratoren."

Jeg er logget på som administrator.
Computeren er;
HP Pavilion dv9500 Notebook PC
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T7500 @ 2.20 GHz
2046 MB RAM
32-bit Operating System
Windows Vista Home Premium

Er der nogen som ved hvad problemet er?

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 02-01-08 13:46

Skype er ikke kopartibel med Vista. Beklager så det kan ikke lade sig gøre endnu.

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 02-01-08 13:50

Hentet fra Skype!!

Overførslen af Skype starter i løbet at få sekunder. Hvis det ikke sker, kan du starte overførslen igen. Du skal have Windows XP eller 2000 for at køre Skype.

Trist!! Gad vide hvornår Skype får gjort noget ved det så man også kan bruge Skype på Vista:

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-08 13:51

vrøvl chaufrat - skype kører udemærket med vista - installationen skal blot køres som adm - højreklik og kør som adm (har lige kørt vista i tre uger med skype)

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 02-01-08 13:52

ups der skulle have stået kompertibel! Ind imellem går det lidt for hurtigt.

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 02-01-08 13:55

Ja men det må da prøves miritdk. Længe siden jeg har set dig her på kandu.

MVH

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 02-01-08 13:56

Citat
skype kører udemærket med vista - installationen skal blot køres som adm - højreklik og kør som adm [Blink] (har lige kørt vista i tre uger med skype)
Det har jeg også gjort - samme besked!?!

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 300 point
Dato : 02-01-08 14:03

chaufrat - ferie er en god ting selvom man kan luskekigge lidt med

dr.disco ... slet skype og start forfra så skulle den være der - men kig liiiiiiiiiiige i din firewall om den er blokeret først

Vista opretter en "bruger" man tror er adm - det er det IKKE - derfor højreklikket til visse programmer.

ps - personens laptop med vista jeg kørte havde premium - ved ikke om en home version evt kan drille

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-08 14:19

ps for i øvrigt så sørg for at hente den nyeste skype version ellers får du problemer

den ligger her

http://www.skype.com/intl/en/download/skype/windows/downloading/ og den virker

Kommentar
Fra : hvterp

Dato : 02-01-08 14:32

her er den der virker ok til vista http://www.skype.com/intl/en/download/skype/windows/

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 02-01-08 14:36

Ja jeg kan kun sige tak miritdk. Jeg har vista home premium og har nu installeret Skype. Efter at have installeret som administrator og windows firewall spurgte ganske rigtig om jeg ville ophæve et par blokeringer.

Så Dr.Disco følg miritdk´s råd og slet alt vedrørende Skype og så på den igen. Håber det lykkes.

MVH chaufrat

Godkendelse af svar
Fra : Dr.Disco

Dato : 10-01-08 10:29

Tak for svaret miritdk.

Det var firewall'en som drillede - afinstallerede Comodo og installerede Zonealarm - så kørte det

Tak alle sammen....