/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Personfølsomme oplysninger
Fra : Lion36
Vist : 533 gange
200 point
Dato : 02-01-08 11:42

Vi kæmper i øjeblikket med en mand som synes det er morsomt at svine os til på hans hjemmeside.
Han har den idé at det er i orden at lægge personfølsomme oplysninger ud om os (adresse og telefonnr. - som iøvrigt i nogle tilfælde er til vores unger).
Må han det ??

Det skal nævnes at manden i følge hans egen bror er rablende sindsyg og han er blevet bannet flere steder; f.eks. BT's debat side, Fredriksborg Amts Avis for blot at nævne nogle få.

Vi har forgæves søgt på nettet vedr. nogle paragraffer som nævner andre personers misbrug af personfølsomme oplysninger, dog uden held.
Er der nogen derude som kan hjælpe os ??

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 210 point
Dato : 02-01-08 11:51

Det står i "persondataloven" hvad man må og ikke må.
http://www.datatilsynet.dk/publikationer/pjece/persondataloven.htm

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-01-08 11:53

Jeg kan se, at I er kommet i kløerne på Frank Lysbroe - "en rigtig klump".

Godkendelse af svar
Fra : Lion36

Dato : 02-01-08 11:57

Tak for svaret Eyvind.
Tusinde tak - og til IBM... - du har ret, og vi forsøger nu at få stoppet ham.