/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
nikon coolpix 4300 vs. fuji finepix (380~
Fra : thostrand
Vist : 420 gange
20 point
Dato : 14-02-03 22:10

Jeg overvejer at købe et digitalkamera i max 5000 kr klassen

coolpix 4300 el. fuji finepix s 304

el. måske et sony cybershot dsc p9

Hvilket skal jeg vælge ?

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-02-03 22:20

Hej Thostrand

Ja, det er nok ikke let at vælge, men jeg kan da sige, at jeg, privat, har et Coolpix. Det er jeg meget tilfreds med. Jeg købte mit Coolpix, bl.a. fordi mine kolleger (29 ialt), som er rådgivere, alle har fået et Coolpix Digitalt apparat af firmaet. Det er nu 3-4 år siden, og de er alle stadig uden problemer. Jeg skal lige fortælle, at de bliver brugt flittigt hver dag. Så jeg kan naturligvis ikke vælge for dig, men som du kan læse ovenfor, er vi alle i firmaet glade og tilfredse med vore digitale kameraer.

Med venlig hilsen og god fornøjelse i den digitale fotoverden.
Franksp

Accepteret svar
Fra : lillemig

Modtaget 30 point
Dato : 14-02-03 23:38

Ja det er ret svært, jeg selv fik først et billigt 4M camera, men pixel gør det ikke alene!!! Har nu fået et Canon og en ven har coolpix, vi er begge super tilfreds nu og det jeg vil sige er:
Køb et anerkendt mærke, der er mange ting i et digital Camera som er utrolig væsentlig.

Finepix 3800 er spændende med f. eks. 6x opical zoom, det får fin omtale ang. billed kvl. men lidt kritik ved: f. eks. kamerahus, lens cap, og "kun" ISO100 og software
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/fuji_3800.html#specs

http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/nikon4300.html#specs
Om det er 3 eller 4M pixel betyder ikke noget med mindre man vil have meget stor billeder i foto kvalitet.

Jeg udveksler ofte billeder med min kamerat, der er ikke noget at komme efter med Nikon coolpix, ALLE cameraer får kritik på visse punkter. Prøv at søge på google på de 2 cameraer og læs hvd der skrives om dem:
http://www.bizrate.com/marketplace/search/search.xpml?cat_id=402&prod_id=7023932&de_id=212&lp=2&mkt_id=10695738&rf=ggl&url_id=176724

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 04-03-03 23:38

Hej thostrand

Har du tænkt over, at du aldrig har lukket dit spørgsmål?
Bare en venlig ..........

Med venlig hilsen
Franksp

Godkendelse af svar
Fra : thostrand

Dato : 07-03-03 19:54

Tak for svaret lillemig.