/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Slange ventildæksel med tekst
Fra : bentslot01
Vist : 1520 gange
20 point
Dato : 01-01-08 12:34

Hej
Jeg har lige skiftet fra sommer til vinterdæk og har altid påsat små skilte på mine dæk f.eks højre baghjul, venstre baghjul osv. men disse sedler falder altid af når jeg igennem året roder rundt i garagen. Lys idé ... der må da findes nogle ventildæksler med tekst eller støbt HB- VB - VF - HF
Er der nogen der kender til disse små tingester
hilsen Bentslot01

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-01-08 12:41

Ja - normalen er man skriver på indersiden af dækket (HF - VF - HB - VB )

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-01-08 12:43

Selvfølgelig med en "marker"....

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 01-01-08 12:45

Du kunne jo tage patent på det, ellers må det da være en oplagt ide for f.eks. thansen. Det er da en god ide.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-01-08 12:52

Kan alm. skolekridt på ydersiden ikke gøre det ?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 30 point
Dato : 01-01-08 12:52
Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 01-01-08 13:05

Du kunne jo male støvhætten i forskellig farve.
Naturligt hvis du interesserede dig i det maritime, ville være grøn for højre (styrbord), og rødt for venstre (bagbord). Og når jeg skifter hjul, monterer jeg altid de med mest gummi, på de trækkende hjul.
Du kan selvfølgelig bruge farvekoden på mindre synlige steder.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-01-08 13:11

Så er det da nemmere, at købe nogen af de hvide eller gule farvestifter, som er beregnet til at skrive på dækkene med.

http://www.dkxp.dk/page74.aspx

http://www.aearctic.dk/product.asp?product=20592&sub=0&page=1

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-01-08 13:12

Bedste dæk på baghjulene hvilket giver den bedste stabilitet under kørsel.
Hvis man gerne vil kunne udskifte alle 4 på samme tid skal man flytte jævnligt.

Jeg har lige bestilt hætter til begge hjulsæt til begge vore biler. Jeg plejer at male på indersiden af fælgen, men det kan jo ses på åbne letmetalfælge så det duer ikke rigtigt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-01-08 13:13

Hætterne er da billigere end alt det skriveværktøj

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 01-01-08 13:50

Jeg har lige bestilt to sæt hætter

Kommentar
Fra : bentslot01

Dato : 01-01-08 15:00

Fra bentslot01

Tak for alle svar og gode ideer, specielt BjarneD for http://www.idcaps.biz/index.html - hvor er det fint alle kandu'er når man ikke kan selv

Hej Hej

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-01-08 15:04

Hvor er det fint at nogen kan stille et spørgsmål så man får lyst til at undersøge nogle muligheder.
Det er alle tiders idé med mærkning på ventilhætter når man selv skifter sine hjul ojeg har da også selv bestilt 4 sæt så der er til alle hjul på begge biler.
Jeg har set sådanne hætter, men vidste ikke hvor de kom fra og billige er de da. Så tak og....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-01-08 19:42

Må også fluks ha bestilt et par sæt god ide og tilmed det der blev spurgt om selv om andre prøver at få deres egne ideer igennem

Hav et godt nytår til alle

Godkendelse af svar
Fra : bentslot01

Dato : 01-01-08 20:23

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-08 19:31

Til alle som har bestilt IdCaps, men ikke har modtaget dem!!!!

Firmaet http://www.idcaps.biz/index.html oplyser, at Telia i Sverige har haft nedbrud i perioden 15/12 2007 til 10/1 2008 og derfor er det muligt at bestillingerne ikke er modtaget.
Bare prøv igen.

Jeg fik ingen og ville da lige høre og fik et venligt svar.

Mvh
Bjarne