/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Pop-pepper mail
Fra : Eyvind
Vist : 959 gange
100 point
Dato : 31-12-07 15:19

Jeg har efter anbefaling hentet dette tilsyneladende gode program , men det går ikke godt med at hente post. Det er bl.a hotmail jeg vil bruge.

Jeg svarer nok først en gang i morgen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-12-07 15:34

Jeg vil prøve at lave en lille guide i morgen med billeder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-12-07 16:13

Herligt - men den kan godt sende ................ bare ikke modtage.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-07 16:37

Kun for at drille lidt på årets sidste dag hvad vil du med PopPeper har du selv ikke fattet mit tip: http://www.kandu.dk/Tip17114.aspx der kommer en lille popop nede ved uret, hver gang der kommer en ny mail, jeg har haft PopPeper, men den røg ud igen
Godt nytår med dit nye post program

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-12-07 16:52

O.V.N.
Ja ja - men du havde heller ikke Manse9933 til at holde dig i hånden for at få det til at virke.
Hvad skal du også med sådan en mailsamler - til den ene mail som du kan huske.

Nu skal jeg snart til nassemiddag - mon ikke det kunne være sjovt med lidt xantemum i deres postkasse bare sådan for, at sætte lidt liv i middagen.
Desværre er lunten lidt kort (1,5 cm) på dem, men de var nu også billige - nå men jeg får bare min kone til at tænde dem, og hun trænger vist også til lidt motion.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-12-07 16:54

Jeg glemte lige:
Jeg havde i mange år hotmail på min Outlook Express men den blev smidt ud - så hvis jeg kobler denne Live fidus på så skal den vel også betales en dag.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-12-07 23:57

Prøv lige at gå ind i toppen>hjælp>About POP Peeper og
tjek om du har den sidste nye webmail plugin>klik
på>Seneste version,du skal udfylde alle felter med en * i konto opsætningen.
Spørg lige ind til opsætningen og hvordan du har opsat kontoen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-01-08 06:24

En midlertidig e.c guide,lidt rodet,men vil
blive ændret/forbedret en af dagene.
http://manse9933.dk/manse_hej_med_dig/pop_peeper/
så har vi noget at gå ud fra.
Der er nogle meget store billeder så der
vil nok forekomme scroll bjælke i bunden af skærme der er mindre end 22"(ændres i den færdige udgave)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-08 11:11

Jeg fik det til at virke.....................viser det sig - den skulle bare have lidt tid til at komme igang.

Nu er jeg så spændt på om mine TDC webmail også kan komme med.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-08 11:26

Manse9933 - jeg ser i din anvisning at du bruger

hotmailkonto
servertype = pop3
server = pop3.live.com

hvor min virker ved

hotmailkonto
servertype = hotmail/msn/live
server = nedtonet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-01-08 11:32

Citat
Manse9933 - jeg ser i din anvisning at du bruger

nej,jeg bruger også
hotmailkonto
servertype = hotmail/msn/live
server = nedtonet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-08 11:38

Ok super

Nu er jeg lige ved at hente en ssl plugin så gmail også kan køre.

Det er et fint program til alle mine efterladte mailadresser.
Nu skal jeg bare lige finde dem alle sammen.

Det program får ***** og

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-08 11:40

Til nysgerrige så er det denne der tales om.

http://www.poppeeper.com

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-08 14:47

Manse9933 har også snakket lidt i PB.
Her er en kopi:

mig:
http://peecee.dk/upload/view/xxxxxx/full (peecee er i en ny udgave)
Jeg har ikke helt styr på den nye peecee opload så derfor her.

Manse
Du har de seneste opdateringer,vis du klikker på "seneste version" og nogle af de viste plugins bliver markeret i/med rødt så er der nye versioner,jeg kan også se at du har auto update slået til,så vil du blive gjort opmærksom på nye versioner.

Mig
Yes - og jeg har lige installeret ssl plugin til brug ved gmail.
så det vil jeg afprøve

Manse
Vis du skal hente mails fra Gmail så skal du bruge>

http://www.poppeeper.com/Plugins/ssl.php

Klik på>
How do I setup POP Peeper to work with my GMail (or GoogleMail) account using POP3\SMTP?

http://www.poppeeper.com/faq.php
****************************************************
server type: pop3 og SSL slået til,når du har pakket ovenstående ud i selve POP Peeper mappen.
server:
pop.gmail.com
Port: 995
-------------------------------------------------

mig
Ja det er gjort og straks kom der gmailpost.
Så mangler jeg bare at kunne skrive fra poppepper
Men jeg skal nok sætte outlook express op først (jeg kører lige nu med gmail i webudgave)

Manse
Og i øvrigt når man så har lavet alle sine indstillinger så kan man bare kopierer selve POP Peeper (backup)mappen
til et sikkert sted (den kan kører fra hvor som helst)
jeg har f.eks. kopierer mappen til alle mine pc'er så
jeg kan kører de samme konit på dem alle.
Vis der ikke er en poppeeper.ini i selve mappen så kopier den
fra>
C:\Documents and Settings\dit navn\Application Data\POP Peeper
til selve PP mappen,du kan også kører den fra et usb drev
med ini filen i PP mappen.

Manse
kopieret
Min PP ligger på mit F: drev (kopieret efter installation)pluds jeg laver løbende backup bare ved at kopierer mappen,med ini filen.

Manse
Jeg skriver i OE det kan jeg bedst lide,fordi jeg coder mine egen html brev papier,jeg har også alle konti i OE,
OE bliver brugt som lager/skrive/sortering,sat op til at sorterer efter samtale,alle mails fra f.eks.samme tråd på kandu
samles under det samme ? pluds så kan man bare slette
alt under pludset på nær en så behøver man ikke
at åbne/læse alle samme før man sletter dem,gælder alle mails.
Jeg kan skrive igennem alle mine mail adresser i OE,har
aldrig skrevet igennem PP.
Nå man markerer en konti i PP så klikker man bare på kør email program og OE
åbner,altså vis det er en pop3 konto,web mail er links.

mig
Ok så kan jeg sætte den over på min U3 pen som jeg har med mig............super.

mig
Afslutter og lægger det over i tråden til alm. undren (vidensdeling)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-08 15:08

Citat
Afslutter og lægger det over i tråden til alm. undren
ja det må sige godt man ikke har noget så indviklet, Live Mial henter alt post gratis og nemt Godt nytår

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-08 15:27

Jammen O.V.N. - det er ret nemt, men bare mig der gør det indviklet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-01-08 19:55

o.v.n o.v.n har fundet guld kan det program du omtaler også hente post fra lige så mange forskællige konti(udbydere) på en gang?
Har ikke afprøvet det,måske en ide,MSN er den mindst brugte konto jeg har,bruger den kun for at have net pass til/for at kunne komme ind alle steder på microbløds HP'er.
Det er iøvrigt et meget simpelt program,PP.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-08 20:07

Men jeg mangler at kunne hente fra TDC webmail - der har jeg to konti.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-01-08 20:27

har du ikke deres pop3 server navn,den sættes op ligesom i OE.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-01-08 20:29
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-08 21:05

Det vil jeg prøve men den kan ikke køre i OE

De har nemlig lavet en lille mellem login som begge mails ligger i.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-01-08 21:12

Jeg tror godt du kan hente indgående,der kan muligvis være problemer med TDC's smtp,det er et underligt system de har,udsendelse af spam over deres smtp server skræk.
PP virker med begge mine domæners konti.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-08 21:16

Det irriterer mig også da mit internet er koblet op til TDC.

Men lukker nu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-08 23:00

Yes det kan det
Citat
kan det program du omtaler også hente post fra lige så mange forskællige konti(udbydere) på en gang?
hos mig henter det TDC mail (udbyder) mail fra ThyWeb - mail fra Yahoo mail - mail fra Hotmail

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-01-08 23:06

Okay værd at undersøge,til tips og tricks,men PP
is the best

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-01-08 23:07

Bare kom an du der du

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-08 23:23

PopPeeper blev smidt ud længe før Live mail var opfundet, den er ret træls at læse og skrive i

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-01-08 04:56

Det er fordi du ikke har indstillet den rigtigt,har brugt den siden beta stadiet

Live mail
Lav en guide til samlingen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-01-08 05:07
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-08 05:08

Live kører helt af sig selv, og den henter automatisk konti fra Outlook Express, du skal bare fravælge det du ikke ønsker: http://get.live.com/wl/config_desktop

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-01-08 05:09

udvid denne
http://manse9933.dk/un_sider/html/ubuntu.htm
Så lave jeg den smukkere

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 02-01-08 05:13

okay,simpelt men vil ikke af med PPden er for de professionelle din err så for amatører

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-08 17:08

Tak for svaret Manse9933. For det professionelle tilsnit.