/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
kiss hd dvd
Fra : tronddk
Vist : 575 gange
50 point
Dato : 31-12-07 14:45

ja jeg har en kiss dp558 dvd optager(med hardisk) nu har jeg fået et lille problem i mårske kan hjælpe mig med når jeg tager en optagelse fra min dvd som er fylder mere end 4 gb så får man bare de 4 gb og ikke mere og jeg har fået optaget et program der vare 2½ time og jeg har kun fået 1 time hvordan får jeg de siste minuter nogle der kan hjælpe mig de er på dvd afspillen der kan man se det hele men jeg ville gerne ha flytte det over på min pc fordi at hardisken kun er på 160 gb og jeg optager mange programmen nogle der ved hvordan man gør

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 31-12-07 14:46

tager dvderne over pc-link

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 31-12-07 16:32

Nu ved jeg ikke hvad du format den optager i.

Hvis den optager i en stor fil og du har formateret din Harddisk med FAT32 vil den kun kunne tage en fil på 4Gb, da 4 Gb er max. filstørrelse som FAT32 tillader.

Hvis dette er problemet, skal du formatere din Harddisk i NTFS

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 31-12-07 16:35

P.S Du ser hvad filsystem du har ved at højreklikke på dit drev i Denne computer og vælge egenskaber

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-01-08 14:41

Jeg opfatter dit problem som at du gerne vil overføre optagelserne til computeren via DVD skiver , men at dine optagelser er længere end hvad der kan være på en DVD.

jeg har en dvd/harddisk optager af et andet fabrikat, og bruger samme metode da det er den eneste mulighed på min Eltax. På den kan man via afpilningsmenu og fjernbetjener dele en optagelse på harddisken i flere . Så kan man overføre hver af dem til dvd og videre til computeren.
På computeren kan man så hvis man vil sammenføje igen til en fil . Man kan også komprimere og presse ned på en dvd om man vil. Komprimeringen går selvfølgelig lidt ud over kvaliteten.

Prøv om du ikke også med din dp558 kan dele de store optagelser i flere filer.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 01-01-08 18:42

Citat
Fra : tronddk

Dato : 31-12-07 14:46

--------------------------------------------------------------------------------
tager dvderne over pc-link

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 01-01-08 20:50

hvordan kan man se hva format ens hardisk er formatert i ??(har aldrig formatertet den )og er det hardisken på dvden eller på min pc ?

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 01-01-08 21:02

Det er på din PC jeg mener og som jeg har skrevet

Citat
P.S Du ser hvad filsystem du har ved at højreklikke på dit drev i Denne computer og vælge egenskaber

Der står så filsystem xxxxxx under generelt

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 02-01-08 19:50

den er formatert i NTFS

Accepteret svar
Fra : WinXPeter

Modtaget 50 point
Dato : 02-01-08 21:54

Ja så er det ihvertfald ikke problemet.

Så må det jo være selve overførslen.

Problemet er nok måden PC-link overfører filerne på, der er noget med at der er en grænse i Explorer på ca. 4Gb.

Jeg ville prøve at installere et FTP program på PCen og overføre med det, f. eks. Total Commander, det er godt nok et shareware program, men kan godt bruges i prøveversion.

Hentes her: http://www.techspot.com/downloads/301-total-commander.html

Det skal så lige sættes rigtigt op.

Du skal ihvertfald ikke sætte din DVD recorder som et netværkssted, men med det tror jeg ikke du får problemet

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 15-01-08 19:03

Tak for svaret WinXPeter.