/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
slette dynamisk harddisk?
Fra : perchris
Vist : 1224 gange
200 point
Dato : 31-12-07 00:45

Jeg fik ikke andre valg i Diskhåndtering(lokal) I XP
end at formatere en 500 GB Harddisk dynamisk
det gjorde jeg desværre så.

Hvordan sletter jeg så den dynamisk formaterde harddisk igen
således at jeg kan lave en normal formatering af den?

Hverken Diskhåndtering(lokal) eller PartitionMagic 8.0
giver mig mulighed for at slette en dynamisk formatering.
Jeg har lige formateret en anden 500GB harddisk
først i PartitionMagic 8.0 det lykkedes ikke helt
men jeg kunne i Diskhåndtering(lokal)

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 31-12-07 01:06

Og lige en tilføjelse:
Hvorfor jeg vil have en "normal" formatering i stedet for en dynamisk.
Harddisken skal bruges i en extern box og det virker ikke med dynamisk.
men virker fint med "normal" formatering.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 31-12-07 06:43

Nu kører jeg ikke med gynamiske HDs, men jeg kan ikke forstå du ikke kan bruge Partition Magic

Hvis du trykker " Convert " kan du så ikke konvertere den ?

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 200 point
Dato : 31-12-07 09:01

Start eller skrivebord - højreklik på "denne komputer" og vælg administrer.
Vælg diskhåndtering.
Højreklik på teksten "Dynamisk" ud for disken i den nederste højre vindue disken og vælg første valg - konverter til...
Godt nytår

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 31-12-07 09:02

Ved formatering lagde du ikke mærke til at der er 2 x valg ved formatering - først hvilken disk der skal formateres - derefter hvilken disk der skal konverteres, i det andet billede har du også sat hak, derfor blev den dynamisk.

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 31-12-07 09:57
Godkendelse af svar
Fra : perchris

Dato : 31-12-07 14:07

Tak for svaret JensT.
sådan skal det bare gøres perfekt løsning tak.
Jeg måtte lige en tur forbi windoes firewall og sædte dmremote.exe som en undtagelse.
Jeg opdagede ikke at der var 2 x valg. Den gik faktisk i gang af sig selv, det undrede mig faktisk lidt at der ikke var nogle valg. Jeg mener at det eneste jeg valgte var ekspresformatering.

WinXPeter Jeg får ikke den option " Convert " i Partition Magic på en dynamisk HD
det gør jeg på mine andre HD.

helgec lærerigt link TAK

Godt NYTÅR