/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
For lange linier ved udtræk fra database
Fra : crha
Vist : 360 gange
50 point
Dato : 14-02-03 19:24

Hejsa

Jeg er i gang med at lave en side hvor en bruger skal kunen skrive om sig selv men hvis nu man skriver meget uden linieskift (enter) ødelægges siden og designet når man så skal kunne se den data som tekst på siden.

Håber i forstår hvad jeg mener?

Mvh.
Casper

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 14-02-03 19:39

Hvordan viser du det ?

Hvis det er i en tabel kan du jo bare lægge en fast bredde ind på cellen og lade tekstmængden regulere højden.
Så brydes teksten jo om ved et passende mellemrum.

Mvh
sMorch

Kommentar
Fra : crha

Dato : 14-02-03 20:12

Kan ikek selv lige få det til at virke.
Jeg har følgende kode:

<fieldset style="padding: 2px">
<legend>
<p align="left"><b><font face="Verdana" size="1">Informationer</font></b></p>
</legend>
<p style="margin-top: 0px; margin-bottom: 0px" align="left">
&nbsp;<table border="0" width="90%">
   <tr>
      <td width="50%"><font class="small">Info:</font></td>
      <td width="50%"><font class="small"><%=rs("info")%></font></td>
   </tr>

</table>
</fieldset>

Hvis den der 'info' er lang nok ødelægger den designet.

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 15-02-03 09:23

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, men det her er da til at holde ud. Prøv evt. at lege lidt med procentfordelingen.

<fieldset style="padding: 2px">
<legend>
<p align="left"><b><font face="Verdana" size="1">Informationer</font></b></p>
</legend>
<p style="margin-top: 0px; margin-bottom: 0px" align="left">
&nbsp;<table border="0" width="90%">
<tr>
<td width="10%" valign="top"><font class="small">Info:</font></td>
<td width="60%"><font class="small"><%=rs("info")%></font></td>
</tr>

</table>
</fieldset>

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 01-07-04 10:56

Når bruger har indtastet tekst i en textarea så få du det i rå text når du insættet det i en tabel.
Det du så skal gøre når det skal ud på en side er at lave det om til noget Browseren forstå.. og den forstå jo kun html code og ikke chr(13) og vb_clrreturn... få du ikke return med. Det skal du selv lave via en function. der lavet teksten om til noget html code med side skrift... det kan også gøres

Kode
Function texttohtml(strText)

strText = Replace(strText,Chr(13),"<br>")
' Eller
' strText = replace(strText,vbcrlf, "<br>"
' De gør begge det samme!!

texttohtml = strText
end function

+ du skal heller ikke have folk til at hacke sig ind på asp så er her en function der hjælper lidt med det..

Kode
Function removeReservedWord(strMessage)
strMessage = removeHTML(strMessage)
' Følgende skal fjernes
' . = &#46;
' / = &#47;
' * = &#42;
' : = &#58;
' ! = &#33;
' # = &#35;
' & = &#38;
' - = &#45;
' ? = &#63;
' ; = &#59;
' " = &#33;
' ' = &#39;
' $ = &#36;
strMessage = replace(strMessage, ".", "&#46;")
strMessage = replace(strMessage, "?", "&#63;")

strMessage = Replace(strMessage,"<","&lt;")
strMessage = Replace(strMessage,">","&gt;")

strMessage = Replace(strMessage,"'","''")
removeReservedWord = strMessage

End function

Yderlige kan du jo så have forskellige code og ting... hvis du ønsker det
Men det er jo et andet spg!!