/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Lyd på videoklip??
Fra : andreas15
Vist : 406 gange
213 point
Dato : 30-12-07 19:20

Hej

Har et problem med min computer. Jeg har optaget en masse video med et JVC kamera, der optager på harddisk. Jeg kopierer klippene over på min computer, men min computer afspiller ikke lydene der er i klippene, hverken i media player, eller i videoredigeringsprogrammer?

Det er computeren der er noget galt med, da de samme klip virker uden problemer på min lillebrors computer, og på en af mine kammeraters?

Hvad kan det være, som jeg skal have slået til?

Mvh. Andreas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-07 19:35

Du mangler måske lige det bestemte codec.....

Hvad er det for filer ????

Kommentar
Fra : andreas15

Dato : 30-12-07 19:48

Det ved jeg faktisk ikke.. windows skriver bare det er en "winamp media file" ved ikke hvordan jeg skal se hvad filerne hedder ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-07 19:50

Højreklik på dem...

Kommentar
Fra : andreas15

Dato : 30-12-07 19:53

ja, der står stadigvæk at det er winamp media files...

Har imidlertid fundet ud af at både nero og crystal player kan afspiller filerne med lyd, men det kan hverkan media player, divx subtitle displayer, vlc media player, sony vegas 8, eller pinnacle 10 ?

Er det "bare" programmerne der skal opdateres ?

Kommentar
Fra : andreas15

Dato : 30-12-07 19:57

Det er vist .moi filer..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-07 20:29

Du har nok 2 typer..... (mod og moi)

Prøv blot at "omdøbe .mod til .mpeg eller.avi

Kommentar
Fra : andreas15

Dato : 30-12-07 23:43

kan ikke få den til det... findes der ikke et program der kan lave .mod til mpeg eller avi ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-07 23:46

Jamen de skal bare omdøbes.....

Det virker for alle andre - så du må gøre noget forkert......

Kommentar
Fra : andreas15

Dato : 30-12-07 23:57

okay? så må du fortælle mig hvordan jeg skal gøre det?

er åbenbart rimelig dårlig til det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-12-07 00:13

Du omdøber filerne....

xxxxxxxx.mod omdøbes til xxxxxxx.mpeg

eller

xxxxxxx.moi omdøbes til xxxxxxx.mpeg

Det sidste burde IKKE være nødvændigt.....

Kommentar
Fra : andreas15

Dato : 31-12-07 00:28

ja, så langt er jeg med... filerne hedder fx mov05e uden nogen filformat...

jeg prøver at omdøbe den til mov05e.mpeg.. men så, når jeg går ind og skal vælge standard program til at åbne den med, hedder den nu, mov05e.mpeg.MOD, hvor den før hed mov05e(.MOD)

Jeg bruger windows xp, hvis det gør nogen forskel...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-12-07 02:13

Hent og installer vlc player så skal de nok virke og så vælg den når du kan vælge afspil med http://www.pcworld.dk/download/56/1434

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-12-07 10:23

Det er EFTERNAVNET der skal omdøbes.... - ikke FORNAVNET.....

Kan du ikke se efternavnet (det EFTER punktum) skal du lige rette opsætningen i stifinder så den viser efternavne....

Kommentar
Fra : andreas15

Dato : 31-12-07 15:36

okay, nu fik jeg det til at virke i media player, og alle de andre... tak for det

Hvad skal jeg gøre ved filerne for at der kommer lyd på dem i pinnacle ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-12-07 16:21

Er det ikke nok der er lyd på EET sted ??????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-12-07 16:22

Ellers importerer du bare filerne (de nye) i pinnacle