/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
check smss.exe
Fra : masc030686
Vist : 911 gange
100 point
Dato : 30-12-07 17:10

jeg har været ind og læse lidt omkring smss.exe og der står at den skulle lukke ned når csrss.exe starter da den ikke har gjort det så tror jeg at der er en virus eller noget i den stil.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:59:29, on 30-12-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.5730.0013)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Program Files\Multimedia Card Reader\readericon10.exe
C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\egui.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\ekrn.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\Wacom_Tablet.exe
C:\WINDOWS\system32\WTablet\Wacom_TabletUser.exe
C:\WINDOWS\system32\Wacom_Tablet.exe
C:\PROGRA~1\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\Winamp\winamp.exe
C:\Program Files\TuneUp Utilities 2007\Integrator.exe
C:\Program Files\TuneUp Utilities 2007\DiskCleaner.exe
C:\Program Files\hijackthis\HijackThis.exe

O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SkyTel] SkyTel.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [readericon10] C:\Program Files\Multimedia Card Reader\readericon10.exe
O4 - HKLM\..\Run: [egui] "C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\egui.exe" /hide /waitservice
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O23 - Service: Eset HTTP Server (EhttpSrv) - Unknown owner - C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\EHttpSrv.exe
O23 - Service: Eset Service (ekrn) - ESET - C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\ekrn.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: TabletServiceWacom - Wacom Technology, Corp. - C:\WINDOWS\system32\Wacom_Tablet.exe

kan i se om der er nogen andre viruser?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-07 17:18

www.spywarefri.dk var måske løsningen......

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 30-12-07 17:24

Kør Ccleaner(1) SAS(2) Hijackthis(pga gammel version)(5) Combofix(6)
i nævnte rækkefølge herfra www.arlet.dk/rens.htm

Jeg skal se logs fra punkt 2, 3 og 6

Accepteret svar
Fra : ocorner

Modtaget 110 point
Dato : 30-12-07 17:34

Læs lige dette

Citat
Windows errors related to smss.exe ?

smss.exe is a process which is a part of the Microsoft Windows Operating System. It is called the Session Manager Subsystem and is responsible for handling sessions on your system. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated.

Note: smss.exe is a process which is registered as a trojan. This Trojan allows attackers to access your computer from remote locations, stealing passwords, Internet banking and personal data. This process is a security risk and should be removed from your system.

Determining whether smss.exe is a virus or a legitimate Windows process depends on the directory location it executes or runs from. Check that smss.exe is stable on your computer.

Taget her fra

http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/smss/

Kunne ikke finde noget på dansk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-07 19:07

Nu er arlet jo kommet på banen - så kør du bare rådene derfra

Godkendelse af svar
Fra : masc030686

Dato : 22-01-08 11:44

Tak for svaret ocorner.