/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
virus ???
Fra : return
Vist : 635 gange
200 point
Dato : 30-12-07 14:38

hvis man ikke kan starte sin pc op uden at der på skærmen kommer en ned tælling på 30 sek til den lukker ned af sig selv hvad gør man så kan man ikke få den til ikke at lukke ned af sig selv ved at trykke på noget ????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-12-07 14:46

Blaster & Sasser-virus
http://www.fnsupport.dk/art-win-virus.php
De to seneste virus-typer af den art, der har huseret på verdensplan, er Blaster-virus og Sasser-virus. Brugerens første bekendtskab med disse virus-typer består i at computeren umotiveret begynder at lukke ned konstant. Dette foregår med en fejlmeddelelse fra NT Authority System, hvorefter tjenesten Remote Procedure Call lukker computeren i løbet af 30 sekunder.
Bare fjern virusen
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-07 14:48

Lidt vanskelig at komme med nogen bud på, har du installeret et eller andet, nyt hardware eller nye programmer, som måske har fået computeren til at opføre sig sådan ? Er der sket et eller andet som giver dig mistanke til at det skulle være virus ? Har XP eller Vista eller ? Kan du holde liv i den ved at starte i fejlsikret tilstand ? ( under start trykker du på F8, geren mange gange klik klik, klik) hvis du kan starte fejlsikret, så kør en virus scan der, eller fjen det program som har udløst fejlen

Kommentar
Fra : return

Dato : 30-12-07 14:49

men hvordan fjerner man så den når man jo ikke kan få sin pc åbnet den lukker ned inden den får startet op ???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-12-07 14:52

Følg anvisningen:
Du kan undgå nedlukningen af din computer på følgende måde: Når fejlmeddelelsen popper op, så klik på Start > Kør og skriv denne kommandolinie i feltet Kør:
shutdown -a
Bemærk at der skal være mellemrum mellem shutdown og bindestregen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-07 14:52

Fra Pallehansens link, hvis du kan nå det før computeren slukker, så klik på Start og på Kør skriv: shutdown -a Bemærk at der skal være mellemrum mellem shutdown og bindestregen, og klik på Ok, det skulle holde liv i maskinen indtil du får den renset

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-07 14:54

Kan du ikke holde liv i den i fejlsikret

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 30-12-07 14:58

Du kunne tage din harddisk ud, og rense den med en anden computer, enten i den anden computer, eller ved hjælp af en ekstern harddisk box.. Det plejer at virke for mig, men man kan jo også være så uheldig at computeren du bruger til at rense harddisken med, selv bliver inficeret med virusen..

Ellers så få fat i en boot-virusscanner, og brænd den ud på en cd

Den vil så scanne og rense pc'en for virus inden den starter windows op
- det er du jo næsten nødt til siden virusen lukker pc'en ned..

Hvis cd'en ikke selv vil starte op inden windows, skal du ind i BIOS og sætte cd-rom-drevet til at starte op i stedet for harddisken.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-12-07 15:16

Her er masser af hjælp at hente www.spywarefri.dk/forum