/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
fingrehækling??
Fra : nemifan
Vist : 3579 gange
40 point
Dato : 30-12-07 13:33

hej jeg skulle lige til at fingre hækle og jeg har glemt hvordan man gør!!! kender i en detaljeret instruktion, helst med billeder!

nemifan

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-07 13:55

Jeg har kun lært at hækle luftmaskerne uden hæklenål og så giver det jo næsten sig selv, hvis du altså kan huske luftmaskerne http://www.loehmann.dk/haekling/basalmasker.html

Men det bliver jo kun en lang "snor"

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 30-12-07 18:51

jeg "knagestrikker" en del, og teknikken er den samme. fingrene er dine knager:
hækl et antal luftmasker og sæt fire af dem på dine fingre, måske med tre frie masker mellem fingrene for at give vidde.
derefter lægges garnetforan fingrene hele vejen hen - fra højre mod venstre. drej garnet omkring fingeren med uret, så der foran fingeren dannes et kryds. træk luftmasken fra før - op over den nye tråd og bagom fingeren. den første (gamle) maske er nu strikket og den nye maske sidddeer forran på fingeren. fortsæt på sammen måde mod venstre til alle fire masker er strikket.
næste række tilbage garnet føres dennegang MOD URET, SÅ DER IGEN DANNES KRYDS.

det er det bedste, jeg kan byde på lige nu og jeg forstår godt, hvis du ikke har fatttet en brik.
kom igen og jeg vil forsøge igen.

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 30-12-07 22:32

Jeg synes da det er en meget god beskrivelse du giver, aasenissum.
Jeg har ikke set udtrykket finge-HÆKLING før, men derimod finger-STRIK.
Lad mig henvise hertil med et link med billedbeskrivelse:

http://www.emu.dk/gsk/fag/hnd/inspiration/mellemtid/tekster/fingerstrik.html

God fornøjelse og venlig hilsen
Kresten

Kommentar
Fra : nemifan

Dato : 31-12-07 19:48

tusind tak krestenklit det var lige hvad jeg havde brug for:)

Accepteret svar
Fra : krestenklit

Modtaget 40 point
Dato : 02-01-08 22:01

Velbekomme.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 02-01-08 22:07
Godkendelse af svar
Fra : nemifan

Dato : 20-01-08 18:56

Tak for svaret krestenklit.