/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
kodak digital frame 10"
Fra : ANITABRUNO
Vist : 279 gange
50 point
Dato : 29-12-07 21:01

har jeg fået i julegave her i Californien, den er naturligvis til 110 V. Kan jeg,
og hvor kan jeg købe en billig omformer fra 220 til 12 V, eller kan jeg bruge de gamle fra tidligere hjembragte telefoner?
Tak for svar og hilsen fra Sunny California
anita

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-12-07 21:25

Du kan bruge en omformer fra 230v til 12 volt hvis udgangsefekten er ligmed eller større end din digitale fotoramme bruger.
230v er tidl. 220v men det er næsten det samme.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 29-12-07 23:55

HVIS DE, gamle fra tidligere hjembragte telefoner, er 220/230Vac ind og
12 Vdc ud og den kan levere den strøm som dit nye Kodak bruger, kan du saktens bruge den, det eneste problem kan være, det stik der skal bruges til kodak, men det har du vel på din 110Vac til 12 Vdc.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-12-07 09:51

Skriv helt præcis , med alle symboler, hvad der står på mærkningen af de to omformere , både den til framen og den til telefonen, så kan vi let sige dig om man kan bytte.

Det er ikke kun et spørgsmål om spænding, men også om frekvens, belastning osv.
det er nemmere at svare konkret, end at give en lang teknisk forklaring.

Hvis den til telefonen ikke duer, skulle det ikke være svært at finde en anden brugbar i Danmark.
Tag endelig den amerikanske med hjem. Det kan være at man som Hejdu skriver kan blive nød til at ommontere e specielt stik og ledning.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-12-07 09:52

Skriv helt præcis , med alle symboler, hvad der står på mærkningen af de to omformere , både den til framen og den til telefonen, så kan vi let sige dig om man kan bytte.

Det er ikke kun et spørgsmål om spænding, men også om frekvens, belastning osv.
det er nemmere at svare konkret, end at give en lang teknisk forklaring.

Hvis den til telefonen ikke duer, skulle det ikke være svært at finde en anden brugbar i Danmark.
Tag endelig den amerikanske med hjem. Det kan være at man som Hejdu skriver kan blive nød til at ommontere e specielt stik og ledning.

Kommentar
Fra : ANITABRUNO

Dato : 30-12-07 17:25

Nu har jeg kigget ordentligt efter på adaptoren, der står faktisk at den kan tage 110-240 V/ 50/60 Hz ind og give 12 V ud, så den kan bruges i Danmark også SKØNT !!!
stik har jeg selv i forvejen.....
Tak for hjælpen og godt nytår

anita

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 30-12-07 23:28

Citat
Nu har jeg kigget ordentligt efter på adaptoren, der står faktisk at den kan tage 110-240 V/ 50/60 Hz ind og give 12 V ud, så den kan bruges i Danmark også SKØNT !!!

Enden du sætter adaptoren til 230V ac, så tjek lige om der er en omskifter du slev skal stille på, til 230 vac, for det er trist hvis den står på 110 vac og du tilslutter den til 230 vac, for så brænder den af,
hvis der ikke er en omskifter, er det en switsmode og den tilpasser sig selv.

Kommentar
Fra : ANITABRUNO

Dato : 31-12-07 02:11

ja tak Hejdu,
det ved jeg alt om, jeg har engang prøvet at brænde en hårtørrer af på den måde, men her skal der ikke skiftes om, den virker som min Dell bærbare, som kan bruges begge steder
hilsen anita