/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Genstarter
Fra : Bakuda21
Vist : 520 gange
500 point
Dato : 29-12-07 19:38

Hej

Jeg har lige fået det nye spil Simcity Societies :)
Men jeg har et problem med computeren da den genstarter lige midt i spillet. Det er mest når jeg er kommet langt i spillet at den gør det. Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre :D

På forhånd tak
Bakuda

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 510 point
Dato : 29-12-07 19:48

Det er svært , at sige ud fra din korte forklaring.

Sker det aldrig nogensinde , når du ikke spiller det spil ?

Hvis det gør men sjældent, vil jeg gætte på en fejl i din ram. Det er bare kun i det spil at du normalt bruger al ram.

Det kan også være fordi du kører processoren for varm.

Åbn komputerkassen og støv omhyggeligt af. Bl. a. med vatpinde ned i processorkølerens ribber.

Kommentar
Fra : Bakuda21

Dato : 29-12-07 20:19

Ja det er kun når jeg spiller det spil nemlig :)

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 29-12-07 20:44

Der er vist mange som har dine problemer se her http://forums.electronicarts.co.uk/simcity-series/293909-crashing-constantly-impossible-play.html
Der er enda enkelte som har fået pengen tilbage (England), så det må være et kendt problem.

Der er en der nævner en patch som han har installeret, og først dersfter begyndte problemerne.

Der er jo ingen trøst, men det ser ikke ud som om det er hardwaren der er problemet, men mere en program fejl.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 30-12-07 12:40

tror at patch kan fixe problemet

http://ve3d.ign.com/articles/news/35960/SimCity-Societies-Patch

Der står hvor du kan hente den patch

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 30-12-07 12:41
Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-07 13:16

Du må komme med lidt flere oplysninger i stedet for "bare" at hæve point.....

Så lidt om din maskine tak.....

Umiddelbart vil jeg sige at den enten bliver for varm eller du går tør for hukommelse.....

Kommentar
Fra : Bakuda21

Dato : 30-12-07 16:59

Det virkede desværre ikke med den der patch :(

Men det er en hp computer med windows xp, og den er ca 2 år gammel :)

Kommentar
Fra : Bakuda21

Dato : 30-12-07 17:01

Kan man få mere af det der hukommelse, for jeg synes også det virker som om den går tør for hukommelse

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-07 17:09

Ja du kan sætte mere i maskinen - men hvor meget har du da....

Og hvad har dit grafikkort....

Er det overhovedet nok til at køre spillet....

Kommentar
Fra : Bakuda21

Dato : 30-12-07 17:29

Grafikkortet hedder NVIDIA Geforce 6600, og der står der er 256 MB på kortet.

Jeg ved ikke lige hvor man kan se hvor meget hukommelse der er på computeren, men der står at der er 127 GB ledig diskplads :)

Kommentar
Fra : Bakuda21

Dato : 30-12-07 17:31

Jeg har forresten glemt at fortælle, at når den har genstartet kommer der en meddelse frem hvor der står at systemet er genoprette efter en alvorlig fejl:(

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-07 19:11

Du må altså komme med nogle flere oplysninger om maskinen....

Er det en bærbær
Ram kan du se ved at gå i denne komputer og vis systemoplysninger...

Kommentar
Fra : Bakuda21

Dato : 30-12-07 20:11

Nej det er ikke en bærbar, men den har 1,00 GB Ram

Er der andet du vil vide

Kommentar
Fra : Bakuda21

Dato : 03-01-08 13:24

Ja nu har jeg så selv fundet ud af en del af problemet :)
Jeg prøvede at opdatere mine drivere, og det virkede på en måde.
Istedet for at genstarte fryser spillet i stedet men ikke så ofte :)

Godkendelse af svar
Fra : Bakuda21

Dato : 03-01-08 13:26

Tak for svaret transor. Jeg acceptere ikke dit svar fordi det virkede hehe, men fordi min computer kører bedre efter der er blevet støvet af derinde :D
Nu larmer den heller ikke så meget som den gjorde før