/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Browser og e-mail
Fra : jorael
Vist : 420 gange
200 point
Dato : 29-12-07 18:10

Jeg har lavet en internet butik med "Nopdesign". Funktionen "send bestilling" forudsætter imidlertid, at brugerne har et postprogram tilknyttet browseren. Hvis ikke, virker webshoppen ikke. Mange bruger i dag webmail og ikke Outlook. I min windows XP kommer outlook, som ikke er konfigureret, ind og overruler den webmail, jeg har sat op. Hvordan kan man lettest forklare brugerne (kunderne) hvordan de tilknytter en e-mail funktionalitet til browseren?

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 29-12-07 18:47

Jeg tror

Du skal lave om på måden folk kan bestille på.

Hvis folk først skal ind og rode med opsætningen af deres PC for at købe, er jeg bange for der er mange der finder alternativer.

Bare min mening

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-12-07 19:10

Jeg bruger google webmail og hopper altid ud hvis der skal bruges et postprogram.

Men jeg bestiller og betaler fint en masse ting og sager alligevel.
Som regel via Java / Flash tror jeg nok.

Kommentar
Fra : jorael

Dato : 29-12-07 21:04

Kære alle
Hvordan undgår jeg, at webshoppen kun virker med et tilsluttet postprogram. Det er problemet. Fordelen ved programmet "nopdesign" er, at man kun skal bruge jave, ikke php programmering.

Kommentar
Fra : jorael

Dato : 30-12-07 15:46

Jeg kan også formulere spørgsmålet mere simpelt: Hvordan får man windows XP til at starte fx hotmail, når man klikker på en e-mail adresse. Min xp går i stå, fordi min outlook ikke er sat op, den siger noget om en "exchange server", den ikke kan nå. Opgaven er IKKE at sætte outlook op; men at hindre den i at overrule men webmail.

Kommentar
Fra : jorael

Dato : 30-12-07 15:46

Jeg kan også formulere spørgsmålet mere simpelt: Hvordan får man windows XP til at starte fx hotmail, når man klikker på en e-mail adresse. Min xp går i stå, fordi min outlook ikke er sat op, den siger noget om en "exchange server", den ikke kan nå. Opgaven er IKKE at sætte outlook op; men at hindre den i at overrule men webmail.

Kommentar
Fra : jorael

Dato : 30-12-07 15:46

Jeg kan også formulere spørgsmålet mere simpelt: Hvordan får man windows XP til at starte fx hotmail, når man klikker på en e-mail adresse. Min xp går i stå, fordi min outlook ikke er sat op, den siger noget om en "exchange server", den ikke kan nå. Opgaven er IKKE at sætte outlook op; men at hindre den i at overrule men webmail.