/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Kalibrering uden hardware?
Fra : Sygate
Vist : 562 gange
300 point
Dato : 29-12-07 13:17

Hejsa !

Er der nogen der ved hvor der er en guide til at kalibrere sin skærm så godt som man nu kan uden hardware?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 29-12-07 13:59

Citat
uden hardware?

Hvad mener du præcist?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-12-07 14:18

Så vidt jeg ved kalibrerer man en skærm i forhold til skærmkortet og de drivere som styrer skærmkortet og skærmen.
Men på nogle skærme er der en resetknap som sætter til standardindstilling.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 29-12-07 14:56

Hvis det er Nivida driver du bruger gå ind i start -> kontrolpanel -> Nivdia kontrolpanel -> skærm

Så kommer resten af sig selv

du kan køre en lille guide til optimering af skærm, men husk hvis du har fladskærm er der forskæld på hvordan lyset falder på din fladskærm i forhold til hvordan du sitter

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 29-12-07 15:01

Det jeg mener er at man f.eks kan købe et program der hedder Spider2 eller lign. hardware der kan kalibrere skærmen optimalt mht. farver og andet.

Det er ikke lige så effektivt at gøre det med et stykke software, men da jeg ikke gider at købe noget hardware lige p.t. så ville jeg høre om der er en der har prøvet at gøre det uden..

Kommentar
Fra : iah

Dato : 29-12-07 15:20

Citat
program der hedder Spider2 eller lign. hardware

Skulle vi lige få på plads hvad der er hardware og hvad der er software...

Et program er SOFTWARE alt det du kan tage fat i og løfte på et HARDWARE

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 29-12-07 15:28

Sygate hvorfor købe når du måske har et programmet til at kalibrere for dig, prøv lige ar følg min anvisning eller skriv lige hvilket grafikkort du har?

Så e det nemmer at hjælpe.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-12-07 16:49
Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 300 point
Dato : 29-12-07 23:36

Måske kan du få glæde af de to forskellige skærmtestprogrammer her på:
http://www.4shared.com/dir/1636720/39819321/sharing.html
Du skal ind i mappen Screen-test!
Der er sikkert også andet af de filer jeg har lagt ind på stedet, som du kan bruge!

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 30-12-07 03:14

Iah: Ja det var en fejl. Det er hardware de er tale om. Man sætter den helt bogstavligt på skærmen.

ocornor: Ja jeg har allerede adgang til Nvidia control settings, men det giver kun min egen subjektive holdning til hvad der er bedst.

Det var noget i stil med det link som Stouenberg og Severino kom med jeg var ude efter.

Tak for hjælpen allesammen.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 30-12-07 04:05

Ups.. jeg så slet ikke at mine Nvidia settings også kunne det samme.

ocorner, se er:

http://kandu.dk/QuestionHist.aspx?qid=114701