/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
gL Billedrørs TV, som Pc skærm
Fra : EA_HS
Vist : 968 gange
100 point
Dato : 29-12-07 02:06

Hej, jeg hører til dem som egentlig er udmærket tilfreds
med mit "gamle" billedrørs TV,..
men kan jeg bruge det som PC skærm,.?
hvad kræves der af kabler, grafikkort, osv. for at opnå
et rimeligt billed,..

det skal ikke bruges til spil,..
men til alm. søgning på nettet,.. samt tv "kikkeri"
på forhånd, tak,

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 110 point
Dato : 29-12-07 02:39

Nej. Du kan ikke bruge et gammelt billedrørs TV som computer skærm.
Opløsningen er alt for dårlig (ca. 480*300) og ingen nyere windows kører med den opløsning.
Hvis du vil forsøge skal du have et TV-tuner kort til PC'en, men det er spild af penge.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 29-12-07 02:49

Du kan også købe et kabel som dette:
http://www.keene.co.uk/cgi-bin/bigcodesearch.pl?SBB92H

Men kvaliteten er stadig tvivlsom. Det eneste det kan bruges til er at se film på tv'et fra PC'en

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-12-07 16:25

Der skal ikke tuner til og det er heller ikke gjort med et kabel alene.

Du skal have et grafikkort med tv -out i computeren eller du skal have en ekstern vga til tv omsætter , som efterhånden, kan være svær at finde.

Men glem det. Et almindeligt tv er godt til,de levende billerer, også fra computer; men det er meget dårligt som computerskærm i almindelighed . Ikonerne på skrivebordet vil du næppe kunne skelne fra hinanden. Kør i stedet ned på omlastestationen og hent en af de mange store fine billedrørs skærme som folk smider ud i lange baner i disse år.

Godkendelse af svar
Fra : EA_HS

Dato : 13-01-08 19:10

Tak for svaret BertelBrander.