/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Videoclip i avi format til dvd
Fra : troldemor0406
Vist : 997 gange
20 point
Dato : 28-12-07 22:51

Jeg er helt nybegynder på området og vil sådan set bare have mine videoklip fra mit digitalkamera (ligger som AVI filer) lagt over på en dvd, så jeg kan se dem på min dvd-afspiller. Jeg har prøvet flere gratisprogrammer og prøveversioner af købeprogrammer, uden at have fundet noget der virker (fx kan jeg ikke få Videozilla til at konvertere til et format som min begrænsede version af Nero 6 (som jeg købte sammen med min dvd brænder) vil brænde).

Er der dog ikke nogen, der kan anbefale et BRUGERVENLIGT og simpelt program (det må gerne være et købeprogram), der både kan konvertere mine avi filer til dvd format, brænde dvdén og lave simple menupunkter så jeg kan vælge hvilket videoclip jeg vil se når jeg smider dvdén i min dvd-afspiller ?

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig da jeg hele tiden rende panden mod en mur og ikke kommer nogen vegne.

Mvh troldemor0406

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-07 22:58

Som jeg lige har skrevet i et andet spørgsmål, se mit tip fra i aftes: http://www.kandu.dk/tip17186.aspx

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-07 23:07

Jeg tror at Nero 6 kan overtage efter Super, men kan ikke huske det, nu bruger jeg Nero 7 også OEM

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-07 23:18

Det ser ud som om du kan opdatere din Nero 6: http://www.nero.com/enu/downloads-nero6-update.php vælg pakke 2 med Nero Vision

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 29-12-07 06:43

Det her program (myDVD9) kan det meste, og koster kun US$ 49,99 (omkring en 250 Kr.)
Læs mere om programmet her: http://www.roxio.com/enu/products/mydvd/mydvd.html

Jeg har også for nyligt skrevet et tip, der omhandlede top 10 af de bedste videokonverteringsprogrammer, der kan hentes gratis.

Se tippet her: http://www.kandu.dk/Tip17077.aspx

God fornøjelse

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 29-12-07 06:55

Læg også lige mærke til at MyDVD kan brænde en DVD direkte fra videokameraret (plug and burn)
Meget tidsbesparene, hvis der lige er en der skal have en kopi af en optagelse.

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-12-07 08:10

Hvis det er en NYERE DVDafspiller du har kan den da afspille avi-filer......

Så det er da bare at lægge dem som data på en cd/dvd.....

Accepteret svar
Fra : mlkl

Modtaget 20 point
Dato : 29-12-07 09:38

Det allerbedste program du kan bruge, er helt klart "convertxtodvd" hvilket godt nok også koster penge, men det er et super program, som kan gøre det du taler om, samt lave simple menuer.. osv osv

mlkl

Kommentar
Fra : troldemor0406

Dato : 29-12-07 22:40

1000 tak for alle de gode svar. Jeg har tjekket dem alle, men endte med at hente en prøveversion af "convertxtodvd", som jeg tror er lige det program jeg har ledt efter. Det virker rigtig let at gå til både mht. menupunkter, omkonvertering og brænding. Men da jeg ville prøve at bruge prøveversionen til at omkonvertere et videoclip fik jeg en fejlmeddelelse, og nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.... (igen igen).

I fejlmeddelelsen står der: There is not enough free space left in folder "C:\Documents and settings\Ejer\Dokumenter\convertXtoDVD". Sørg for at drevet fra mindst 4,3 Gb. fri. (Ordret - selvom sidste sætning ikke helt giver mening..)

Jeg har 37,2 GB i alt og kun 3,88 GB ledig på min computer. Er det derfor ? Og hvad gør jeg helt konkret ? (kan man så bare købe noget mere plads eller hvad ?)

Håber endnu en gang der er nogen der kan hjælpe mig videre. Måske ved du det mlkl, når du nu kender programmet ?

Mange hilsner

PS Jeg er lidt usikker på om jeg skal acceptere et svar (det jeg brugte) eller evt. dem alle (de var jo alle brugbare) og jeg så skulle have stillet et nyt spørgsmål, eller det er ok med denne kommentar og så acceptere et svar/dem alle når mit problem er løst.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-07 00:35

Det sidste først, du kan kun acceptere et svar, så godkend det indlæg der hjalp dig mest.
Hver af os anbefaler det program vi kender og bruger, så jeg vil lige spørge om du har set på Super ? Med den vejlednig jeg har lavet, er det lige til at bruge, at det er gratis er vel kun et plus, jeg kan ikke huske om Nero 6 har Vision, eller du skal hente det som opdatering, men Nero 7 med Vision kan lave flotte menuer med mere, i vejledningen bruger jeg flv filer, men Super kan faktisk omdanne de fleste lyd og video filer, selvfølgelig også AVI til DVD

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 30-12-07 08:34

Citat
I fejlmeddelelsen står der: There is not enough free space left in folder "C:\Documents and settings\Ejer\Dokumenter\convertXtoDVD". Sørg for at drevet fra mindst 4,3 Gb. fri. (Ordret - selvom sidste sætning ikke helt giver mening..)

Jeg har 37,2 GB i alt og kun 3,88 GB ledig på min computer. Er det derfor ? Og hvad gør jeg helt konkret ? (kan man så bare købe noget mere plads eller hvad ?)

Ja, du har alt for lidt plads på din PC. Se at få fat i en størrere hard disk, så du kan udvide pladsmængden. Husk også på at AVI filer fra dit kamera, fylder rigtigt meget!!!!!
AVI filer fylder Ca. 180 MB pr. minut
eller
på 1 GB ledig HD plads, kan du få plads til Ca. 5 ½ minuts AVI fil.
eller
30 minutters optagelser fylder Ca 5,5 GB !!!!!!

Så køb bare en stor hard disk, med det samme, du får hurtigt brug for meget, hvis det er noget du vil sidde og rode med i fremtiden.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 30-12-07 08:43

Eller man kan sige, hvis du bruger hele din bestående HD (37,2 GB) til AVI filer, ville der "kun" kunne ligge Ca. 206 minutter (Ca. 3,5 time) på den.

MVH

Kommentar
Fra : troldemor0406

Dato : 30-12-07 23:14

DVD-afspiller vil ikke afspille dvdén

1000 tak igen, så er jeg kommet et skridt videre men er stødt på endnu et problem (igen igen igen).

Har prøvet at kigget på Super (som du anbefalede o.v.n.) og din fine vejledning - men det ser en tand for indviklet ud for mig i forhold til convertXtoDVD som virkelig er simpel at arbejde med (jeg er helt nybegynder).

Så jeg prøvede istedet at frigive noget plads og får nu ikke længere en fejlmeddelelse (fik slettet noget så der blev plads nok), når jeg vha prøveversionen af convertXtoDVD konverterer mit videoclip og efterfølgende brænder det på en dvd.

Men nu vil min dvd afspiller (Denver) ikke afspille dvd´en. Den loader, men skriver så "Nej skive" og så sker der ikke mere. Hvad kan problemet nu være ? Det er helt den samme type dvd (dvd + R) som jeg tidligere har haft held til at afspille et clip med, så jeg forstår simpelthen ikke hvad problemet er. Skal convertXtoDVD måske indstilles anderledes ? Er der endnu en gang nogen der kan hjælpe ?

mvh og på forhånd 1000 tak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-07 12:05

Vi har alle kommet med forskellige forslag, med programmer som kan løse opgaven for dig, og det kan de alle, du skal selvfølgelig vælge det du synes er mest bruger venlig, men der er indtil nu slet ingen som har spurgt hvad du har allerede, har du Nero brænder programmet ? For så tror jeg ikke du behøver andet, Nero er næsten med til alle brændere (undtagen min, pakken havde været åbnet) brænder du med Nero Vision så kan din afspiller også afspille din DVD, du må du søge hjælp fra dem som kender det program du vil bruge, men kan det have noget at gøre med at det er en prøve version ? Ellers er det sikkert i indstillinger, at der er noget der står forkert,
Tak for rosen jeg er også nybegynder og kunne slet ikke finde ud af Super, da jeg fik hentet programmet, da jeg så fandt ud af hvordan, tænkte jeg at andre måske gerne ville have nogle tips

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-07 12:06

Øv altså, jeg må til at læse spørgsmålet før jeg svarer du har jo Nero 6

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-12-07 12:12

Du har "glemt" at lukke skiven......

Du kører multisession.....

Så kan du IKKE afspille den i en DVDafspiller (andet end den i komputeren)

Så AFSLUT skiven - så kører det for dig - som thansen ville sige

Kommentar
Fra : troldemor0406

Dato : 31-12-07 13:22

1000 tak igen igen for den fine respons. Jeg er simpelthen ved at blive vanvittig over at der hele tiden er noget der ikke virker, lige som jeg tror at nu er den der. Så det er godt nok dejligt at der er nogen der gider blive ved med at svar mig. Jeg kan ikke takke jer nok.......

Jeg har Nero 6 men i en begrænset udgave, og den vil ikke acceptere at brænde mine avi filer. Derfor har jeg droppet den og anvender ConvertXtoDVD (prøveversionen) som både kan brænde og konvertere og lave menu punkter på en gang (så jeg ikke skal have et program til at konvertere med og et program til at brænde med).

Jeg har et videoclip jeg lavede med et andet konverteringsprogram (kan ikke huske hvilket), men det var ikke til at have med at gøre, så det vil jeg ikke bruge igen. Men jeg sammenlignede filerne fra det nye videoklip som min afspiller ikke vil afspille, med filerne fra det videoclip som den godt vil afspille. Og de 6 filer ligner hinanden helt (Video_TS BUP-fil, Video_TS IFO-fil, VideoTS VOB-fil, VTS-01-0 BUP-fil, VTS_01-0 IFO-fil samt VTS_01_1 VOB-fil hvis det da siger nogen noget.....). Da det også er helt samme dvd (TDK DVD +R) jeg har brugt til dem begge forstår jeg ikke helt hvad der sker. Men det der med at jeg har glemt at lukke skiven og at jeg skal afslutte den lyder interessant refi. Hvordan gør jeg det ?

Mange hilsner

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-12-07 13:40

Det gør du lige inden du vælger at brænde.....

Der kan du vælge mellem

Multisession (der kan stadig skrives på evt ledig plads)

Eller IKKE multisession (skiven laves færdig - der kan ikke længere skrives på den)

Multisession bruger du KUN hvis der er meget extraplads så der f.eks. kan være en film mere, men så længe den IKKE er afsluttet kan den IKKE bruges i en DVDafspiller....

Man bruger det normalt kun til data-gemning (så er den lidt som en harddisk)

Så hvis du vil lave den færdig til brug må du IKKE bruge multisession....

Nu har jeg ikke lige ConvertX på denne maskine - men enten kan du vælge lige inden brændingen eller inden du starter hele konverteringen...

Sikkert kun et v eller prik der skal fjernes/sættes

Kommentar
Fra : troldemor0406

Dato : 31-12-07 15:27

Har lige mailet med en fra dem der sælger programmet ConvertXdoDVD og jeg kan ikke vælge multisession så det kan ikke være det. Men tak for tippet - det var et godt bud på hvad det kunne have været.

Men det mærkelige er, at da jeg brændte min 3. DVD for at se om jeg kunne vælge multisession fra (hvilket jeg ikke kunne, så jeg gjorde som før, og fulge programmets forslag), så prøvede jeg at sætte den i dvd afspilleren og den virkede !!!

Nu er ham fra support ved at prøve at finde ud af hvad der kan forklare, at jeg ikke kunne afspille de to første dvdér jeg lavede. Så nu håber jeg endelig det lykkedes for mig.

1000 tak til alle jer der har forsøgt at hjælpe mig og rigtig godt nytår. Jeg ved ikke hvad jeg skulle have gjort uden jeres hjælp!!!

Mange nytårshilsner

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-07 15:59

Som ny bruger vil jeg lige fortælle dig, at du lukker spørgsmålet og uddeler point, ved at klikke på Accepter i det indlæg, hvor programmet du valgte var: http://www.kandu.dk/spg114651.aspx#1290845

Kommentar
Fra : bog

Dato : 31-12-07 16:30

troldemor0406 : Er du sikker på at din dvdafspiller kan afspille dvd+r skiver?
Hvis ikke så får du det aldrig til at lykkedes.

Det er nemlig ikke alle der gør.
dvd-r og dvd-rw er mere kompatibel ene dvd+r og dvd-rw

Men når det er en billig afspiller er det bare at brænde en skive med mpg filer.

Et par dyre men gode programmer
Tmpegnc 4xpress
tmpgenc dvdauthor
er ret nemme at bruge men koster

Godkendelse af svar
Fra : troldemor0406

Dato : 01-01-08 16:10

Tak for svaret mlkl.

Det var simpelthen lige det program jeg havde brug for !

Godt nytår

Mange hilsner

Troldemor0406

Kommentar
Fra : mlkl

Dato : 01-01-08 19:11

Hej igen, troldemor

Dejligt du kunne bruge mit svar og håber du er kommet godt ind i det nye år

Mange hilsner

mlkl