/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Spørgsmål: Gameboy Advance SP
Fra : ruder4
Vist : 2542 gange
333 point
Dato : 28-12-07 20:41

Hej

Er der nogle af Jer, der er godt inde i Gameboy universet? Jeg overvejer nemlig at købe en brugt Gameboy til min søn på DBA, men der er lige nogle ting, jeg er lidt usikker på.

Jeg var nemlig inde i byen idag og høre, hvad sådan en gameboy koster henholdsvis i BR og Legekæden. (899 og 999 kr). Manden i Legekæden sagde, at den han havde, var den nyeste model og at den gamle model havde lidt problemer med lyset i skærmen. (Jeg ved godt, at Gameboyen er udgået, derfor vil jeg også bare købe en brugt - syntes det andet er lige dyrt nok)

Nå, men her mine spørgsmål:

Hvordan ved jeg, hvad der er ny og gammel model?

Er der lys i alle Gameboy Advance SP?

Og hvad er forskellen på Gameboy Advance SP og GameBoy Advance SP Tribal?

Og har I flere guldkorn, der kan beringe mig i Gameboyuniverset?

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen Ruder 4

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 333 point
Dato : 28-12-07 22:40

Citat
Er der lys i alle Gameboy Advance SP?

JA

Resten kan jeg desværre ikke svarer dig på. Min søn fik ovennævnte i 2004, så kan du måske se om den anden er nyere eller ældre.

Min søn finder stadig sin gameboy frem i ny og næ, fordelen ved denne model er at den også kan spille de ældre spil, ergo har han muligheden for at vælge mellem flere spil, om der også er den samme mulighed for tribal ved jeg desværre ikke. Sønnen har så også et link kabel, så han kan spille sammen med andre

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 29-12-07 09:28

Du har kigget de forkerte steder. Spørger oraklet senere (når han vågner) hvor man køber hvad disse dage for det ændrer sig næsten fra time til time.

Jeg synes dog du skal overveje kraftigt hvad du foretager dig. Maskinen er næsten den mindste ting. Hvilke spil overvejer du at købe til dit barn? (lad for guds skyld være med at købe dem brugt, sansynligheden for at de ikke virker er alt for stor).

Personligt synes jeg du skal købe den nyeste DS lite - den er meget sjovere og du undgår en dårlig ryg (her er nemlig ordentlig lys). Skærmen er trykfølsom og der er to skærme - dit barn får mere for pengene og sjovere spil.

Jeg synes at den eneste grund der er til at vælge en ældre model er, at den kan tage de gamle spil. Men hvis han ingen har af dem, er det dumt. De gamle spil koster også meget.

Mit bedste råd er spar sammen og køb lige det spil han vil blive glad for, sammen med en DS Lite og lad ham så ønske nye spil til jul og fødselsdage. Han behøver ikke en kassefuld spil for at det er sjovt.

ps den slags købes billigst på nettet - jeg kommer tilbage og fortæller hvor senere.

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 29-12-07 09:54

Har også lige fundet ud af, ved at surfe lidt, at lyset netop er forskellen mellem gba og gba sp. Men har så også fundet ud af, at der er 2 udgaver af gba sp - den nyeste med bedre lysskærm. Der skulle så stå : Now with an even brighter screen. Men hvordan man kender forskel på disse 2 gba sp'er, ved jeg ikke. Jo, selvfølgelig, hvis man køber dem fra nye, men når de er brugte er det jo svært at vide, hvad der i tidernes morgen har stået på emballagen.

Og her kan du lige se forskellen. Men stadig hedder de jo det samme, så hvordan man ved om det er den ene eller den anden, når man køber brugt, er mig stadig en gåde...

http://media.gameboy.ign.com/articles/652/652641/imgs_1.html

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 29-12-07 10:41

Prøv på play.com
har du læst indlæggene?
en brugt er ridset, fuld af snavs og uden garanti. En DS koster det samme som sp...

Godkendelse af svar
Fra : ruder4

Dato : 29-12-07 21:23

Tak for svaret Nordsted1.

Jeg vil ikke købe en DS, da min dreng ikke er gammel nok til at styre en touch skærm. Tror han hurtigt får den ødelagt. Så jeg håber at få en god og billig GBA SP til ham.

Hilsen Ruder4.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-07 23:33

Selv tak, og god fornøjelse til sønnen (hvis han kan have den i fred)

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 30-12-07 00:10

Men det med skærmen handler udelukkende om hvilke spil du køber. Hvis du køber spil til helt små børn er der selvfølgelig taget højde for motorik.
Jeg synes du skal smutte ned i EB games eller en af de desiderede spillebutikker og få dig en ordentlig snak om hvad den kan og skal, før du køber.
Synes det er synd hvis du køber katten i sækken oga uvidenhed.