/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Køb af brugt PC til spil
Fra : foxterrier
Vist : 538 gange
100 point
Dato : 28-12-07 20:11

Hej Gruppe

Hvad skal man se mest efter når man skal købe en PC til spil,
Pcen, skal bl.a kunne anvendes til spillet world of warcraft
Jeg leder efter en brugt pc til dette
er en IBM, 860 MHz GHZ, 30 GB HD, 128 MB RAM, Intel Pentium III
hurtig nok ?
hvis nej, hvormeget ram skal der købes ekstra
skal man se efter grafikkort også ? - og evt. hvilket kan anvendes af disse.

Gode råd modtages

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-07 20:18

Det 20 dobbelte ram - altså 2 GB - men det er det billigste....

Men komputeren lever SLET IKKE op til dagens standard....

Alene PIII er ALT for lidt....

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 28-12-07 20:19

Maskinen du har kig på dér er helt sikkert ikke nok til at køre WOW tilfredsstillende.

Jeg ville som minimum gå efter noget Pentium 4 på 2,4GHz, 512MB RAM, 60GB harddisk og et grafikkort med 256MB RAM på.
- Du kan med fordel gå efter en PCI Express system, da grafikkortene yder bedre end på den gamle AGP platform.

Har du et meget begrænset budget at købe for? Nye maskiner med udmærkede specifikationer koster ikke en formue længere.

/ MJ

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 28-12-07 21:03

Vores datter har en bærbar Dell pc. ca 3 år gammel, kan denne udvides med et nyt grafikkort
til dette spil ?
HVIS JA, HVILKEN TYPE TIL ET RIMELIGT BELØB ?

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 28-12-07 21:08

Citat
Vores datter har en bærbar Dell pc. ca 3 år gammel, kan denne udvides med et nyt grafikkort
til dette spil ?
HVIS JA, HVILKEN TYPE TIL ET RIMELIGT BELØB ?

Nej, bærbare computere kan ikke opgraderes med grafikkort.

.. men som tidligere nævnt man man få en del stationær computer for relativt få penge.
Se f.eks. denne model fra Zitech. Den vil kunne køre spillet fornuftigt.

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=165257

/ MJ