/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hua Hin Thailand
Fra : Birdie56
Vist : 716 gange
50 point
Dato : 28-12-07 18:07

Vi er "næsten" på vej til Hua Hin her ultimo januar 2008 i 14 dage. Er der nogen her, som kan fortælle om Hua Hin og evt. serværdigheder man bør se?
Har aldrig været der før.
Vi er ikke til ren badeferie - vil hellere se noget og have oplevelser med hjem.
Håber at der er nogen der kan fortælle lidt og hvad man skal være opmærksomme på - eller måske henvise til forståelige hjemmesider.
Kan det betale sig at veksle hjemmefra og til hvad??
Har hørt om både Euro, US-Dollars og de Thailandske baths. Hvad er bedst??
Birdie..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-07 18:23

VISA....

Så mister du ikke dine penge....

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-12-07 19:04

Citat
Kan det betale sig at veksle hjemmefra og til hvad??
Har hørt om både Euro, US-Dollars og de Thailandske baths. Hvad er bedst??

Ingen du skal veksle danske penge der nede ikke 100, 200 eller 500 nen 1000 krone sedler de fyldet mindst, og hvorfor:

Fordi du får mere dernede, end du gør her hjemme i div banker og veksle steder, og nejrefi ingen kommentar fra dig jeg har været der 6 gange og nej refidet var sammen med min kone.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-12-07 19:09

Det ser godt ud det jeg skriver

Ingen, du skal veksle danske penge der nede, ikke 100, 200 eller 500 men 1000 krone sedler de fylder mindst, og hvorfor:

Fordi du får mere dernede, end du gør her hjemme, i div banker og veksle steder, og nej refi ingen kommentar fra dig jeg har været der 6 gange og nej refidet var sammen med min kone.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-12-07 19:17

Hvis du skal have THAI BATH kan du veksle i lufthavnen (i Thailand), men der får du ikke den store kurs

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-12-07 19:19

http://www.dansk-thai.dk/news2.php

Her finder du mere og nogle bor der nede

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-12-07 19:58

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
VISA....

Så mister du ikke dine penge....

Jo hvis du bruger dem i div forretninger, kan du komme ud for at der kommer et 0 mere på eller to, så lad væer med det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-07 20:05

Meget sjove argumenter....

Accepteret svar
Fra : andre123

Modtaget 50 point
Dato : 28-12-07 20:16

Du kan benytte dit Visa kort i de fleste forretninger, samt kan du hæve 10.000 THB pr. gang i hæveautomaterne, og selvom at du skal betale 30 dkr. i gebyr - så er det stadig en bedre kurs, end i vekselboderne.
Mht. sigtseeing så er her et par must's :
1. Abebjerget (Khao Takiap) ca. 5 km. syd for HuaHin - Her er der masser af aber og templer (både Thai og Kinesiske)
2. Stranden bag ved Abebjerget er bedre end i HuaHin og ikke så overrendt. - Her kan man osse arrangere sejlture til længere ned af kysten, samt besøge ubeboede øer.
3. Pala-u, ligger ca 60 km vest for HuaHin, her er Jungle, vandfald og floder, kanonflot - sørg for at komme tidligt derud - da der om morgenen er masser af forskellige sommerfugle (faktiskt så mange at man træder på dem) Turen kan købes i de forskellige turistboder.
4. Elefantridning - Osse en kanon hyggelig tur - spørg i turistboderne.
5. Lej et par knallerter og kør op til "Khao Hin Lek Fai" som er et bjerg bag ved Hua Hin - her er en flot udsigt over HuaHin. ( en knallert koster ca. THB 1000 for en uge)
6. Nightmarket, Weekendmarket - er osse værd at besøge - dem kan du nok ikke undgå at se.

God Tur !!!

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-12-07 20:19

Kontanter er nu bedre

De kan stjæle kontanter, men de kan også stjæle VISA med code

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-12-07 20:22

Men spørgrefi han, har været der mange gange, han ved alt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-07 20:24

Skal du ikke snart i seng

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-12-07 20:31

http://www.kandu.dk/spg114609.aspx

HER GIK DU TIDLIG

Medvenlig hilsen
dr.dem

Ps. husk din medicin

Og til denne trådindehaver, undskyld det der skrevet indtil nu.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-12-07 14:46
Godkendelse af svar
Fra : Birdie56

Dato : 05-01-08 00:45

Tak for svaret andre123.

Kommentar
Fra : Birdie56

Dato : 05-01-08 00:51

Også tak for svaret til alle I andre. Meen et skulle jo vælges - så bedre held næste gang. Igen takker jeg og glæder mig.
Birdie