/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
update
Fra : vagnba
Vist : 664 gange
100 point
Dato : 28-12-07 17:23

hej igen.
måtte lave en ny formatering, da den blev ved med at komme med en fejl. men nu kan jeg ikke gå ind og få den til at opdatere fra windows update. det er XP med sp1 der er installeret. gode råde modtages med tak

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 28-12-07 17:33

Hvad sker der når du prøver at opdatere på windows update ?

Hvornår kan den ikke komme videre ?

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 28-12-07 17:40

fejlmummer 0+x8024D00C.
webstedet har fundet et problem, og kan ikke vise den side du forsøger at få vist

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 28-12-07 17:47

Har du ikke en udagve med sp 2 det er altså hurtigere og nemmere

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 28-12-07 17:53

nej det har jeg ikke..

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 28-12-07 18:05

Prøv at installere SP2 og se om det hjælper

Kan hentes her: http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

PAS PÅ hvad du vælger, der er både en engelsk og en dansk version

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 28-12-07 18:08

ok det prøver jeg, men de sidste par dage har ders server været nede

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-07 18:13

Du SKAL have SP2 først - ellers kan du IKKE hente de andre opdateringer....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-07 18:13

Micro skal jo lige sikre sig at det er en "lovlig" installation

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 28-12-07 18:17

jeg kan ikke hente sp2 er der noget andet jeg skal have først

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-07 18:20

Og hvorfor KAN du ikke det ????

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 28-12-07 18:28

den popper op med datafejl (cyklisk redundanscheck) og så stopper downloadingen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-07 18:33

Tja - så trænger du til en ny harddisk - det er den der laver fejl.....

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 28-12-07 18:37

ok. men det kan nok ikke betale sig til så gammel en maskine

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 28-12-07 18:45

Prøv at køre Scandisk

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 28-12-07 19:07

mener du en sfc /scannow

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 28-12-07 21:00

Nej jeg tænkte mere på chkdsk

Der er flere parametre du kan køre: http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/chkdsk.mspx?mfr=true

jeg ville ihvertfald prøve: /f og /r

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 28-12-07 21:56

kan se der er mange filer som bliver erstattet pga beskadigelse. kan jeg så regne med at de er i orden eller skal den køres flere gange

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 28-12-07 21:58

er der noget med at jeg skal have installeret activeX-objekt, for at bruge windows update, og hvor finder jeg evt dette. hvad med windows installer???

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 28-12-07 22:05

Det skulle gerne være iorden, hvis den ikke fortæller dig andet.

ActiveX bliver installeret automatisk på Windows Update som det første

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 28-12-07 22:10

Men spørgsmålet er om du i det hele taget kan bruge Windows Update så længe du ikke har SP2 installeret.

Jeg er ved at tro at de har lavet den om så man skal have SP2, men er ikke sikker

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 28-12-07 22:25

hej..
jo jo nu virker det. i hvert fald med opdateringen. der var mange filer, som var beskadiget. gad vide om jeg så kan regne med at de er i orden nu.
lader lige tråden stå åben til jeg er færdig..

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 28-12-07 22:35

Hvis du har kørt CHKDSK med /f så skulle det være ok, da f står for fix, altså reparation.

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 28-12-07 22:56

ja, men jeg er lige blevet bedt om at køre en installation med cd'en for at installere de erstattede filer. det forstår jeg bare ikke, men nu gør jeg det bare

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 28-12-07 23:13

Jeps, når man leger med de Windows værktøjer er der ikke andet at gøre end at følge hvad de anbefaler.

De er jo lavet til det og så må man formode at de ved hvad der er bedst.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-12-07 07:42

Og jo....

Du SKAL have SP2 for at installere opdateringer....

WinInstaller kan IKKE køre uden.....

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 29-12-07 10:19

Hvis du ikke kan hente den fra SDU's side så prøv min...

http://www.mpjc.dk/down/XP/SP2.exe (den danske version)

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 29-12-07 12:23

hej nu virker det alt er opdateret, har lige et sidste spørgsmål, når jeg starter pc'ern starter den med et billede på en sort skærm med en masse oplysninger om primær og sekundær et eller andet som jeg ikke kan nå at læse. nogen mulighed for at ændre det...

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 29-12-07 12:25

jo kunne godt opdatere uden sp2

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-12-07 12:35

Citat
jo kunne godt opdatere uden sp2

NEJ....

Det er KUN visse ting der så er opdateret-....

Accepteret svar
Fra : WinXPeter

Modtaget 100 point
Dato : 29-12-07 12:43

Han har vel fået SP2 hos Windows Update når den kører nu.

Du kan ikke ændre opstarten, det er oplysninger om de ting den starter.

Sekundær og Primær er dine IDE tilslutninger og der vil også være mange andre oplysninger.

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 29-12-07 12:44

nej har fået det hele på microsofts hjemmeside.. også sp2. tror der var ca 140 opdateringer

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 29-12-07 12:47

ok. det må jeg så leve med at den gør. hvis der ikke er flere der har kommentarer, så lukker jeg tråden om en times tid..

Godkendelse af svar
Fra : vagnba

Dato : 29-12-07 14:48

Tak for svaret WinXPeter. der var mange gode forslag. men du kom nok med det jeg kunne bruge..
godt nytår

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 29-12-07 15:03

Selv tak

Og også Godt Nytår til dig