/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Spiritisme / Spørgsmål
10  svendgive.. 200
Spådomme om 2008
Fra : lyngballe
Vist : 607 gange
100 point
Dato : 28-12-07 16:17

Hvert år ved nytårstide er der flere aviser, der citerer hvad "berømte" sandsigere har sagt om det kommende år. F.eks. "Madame Soleil" (som vist ikke har så mange "træffere") og den islandske vølve (som nogle gange har skudt forbløffende rigtigt).
Men det er kun tilfældigvis, at man falder over den slags avisnotitser.
Derfor opfordrer jeg til, at alle vi spådomsinteresserede orienterer hinanden, når en af os har set en "spådomsnotits".
Enten ved at sende os teksten (forbudt ifølg opretshavsloven?) eller ved at fortælle os andre på hvilken dato og i hvilken avis og på hvilken side, man har set den pågældede spådomsnotits.
Venlig hilsen Lyngballe

Kommentar
Fra : MUGN

Dato : 28-12-07 16:31

Lyder da som en god ide, for der er nu en del der forsøger sig, men uden ret meget held!

MUGN

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 28-12-07 17:20

Jeg mener nu, at det er svært at spå. Især om fremtiden

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 28-12-07 17:34

OK, Axelise. Det har du helt ret i!
I langt de fleste tilfælde er "forudsigelser" da også fup og fidus og sandsynlighedsvurdering og gætteri.
Da jeg i enkelte tilfælde dog har set de mest usandsynlige spådomme gå i opfyldelse, påstande, der hverken kunne bero på gæt eller "sund fornuft" er jeg interesseret i emnet og håber, at andre vil dele min seriøse interesse, så vi i fællesskab kan danne en "oversigt" over årets spådomme og måske om et år mødes igen her på sitet og diskutere, om der der var hold i nogen af forudsigelserne.
Venlig hilsen fra Lyngballe

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 29-12-07 11:04

Ja, det ville være interessant at se, hvad der er af spådomme.
Man siger jo at 2008 varsler en ny begyndelse for os alle, - eller alle dem, der ønsker at udvikle sig og komme videre. For mit eget vedkommende har 2007 været et hårdt og udfordrende år, så jeg trænger personligt til en ny start. Tværsummen af 2008 giver 1, som skulle stå for begyndelse, og det er også hvad jeg har hørt, men ellers har jeg ikke hørt nogen forudsige noget om det kommende år.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 29-12-07 13:30

2007 er oprydning og smid væk. 2008 er som sagt ny begyndelse, og det betyder atdet gælder om virkeligt at få sat ting i gang, og jo flere, des bedre. Det kommer også til at handle om ledelse på baggrund af diplomati og samarbejde. Det væsentlige handler ikke om at komandere rundt med folk, men med sit eksempel, at vise, at du er ærlig og redelig. nogle vil komme til kort, og prøve at diktere sig ud af det. Sådan vil det generelle billede være, men husk, at der er ikke samme tidsregning over hele jorden. I Danmark bør vi regne horoskober og numerologi ud fra 6. juni, der er grundlovsdag.