/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Lan-party
Fra : LarsSimoni
Vist : 311 gange
105 point
Dato : 27-12-07 20:00

Hej alle

Vi sidder i øjeblikket 4 til LAN-party hjemme ved mig, men har desværre problemer med at finde hinaden..

Vil høre om der er nogen der kan yde lidt hurtigt hjælp, da vi gerne sku i gang i aften ? :)

På forhånd tak ..

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 27-12-07 20:03

Spørgsmål
- Ubesvarede    1
- Besvarede    0
- Annullerede    2
- Slettede    0
Ialt    3

Kommentarer
- Ikke godkendte    0
- Godkendte    0
- Slettede    0

hmm tjat ka nda prøve køre i i samme arbejdsgruppe og hvordan er i koblet sammel

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 27-12-07 20:17

hej, kan ingen af jer komme på?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-07 20:19

Jo vi er online, alle 200.000

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 27-12-07 20:20

Jo, jeg sidder med min computer og kan godt finde 2 andre, Troels og Martin.

Martin og mig kan godt finde hinanden ude i Windows, men det er kun ham der kan gå ind på mine delte filer. Jeg kan ikke gå ind på hans.

Troels kan ikke finde nogen af os, men mig og Martin kan godt finde ham - dog ikke gå ind på hans delte filer, og kan heller ikke finde ham i spil.

Jeg sidder med Vista, de to andre med XP ..

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 27-12-07 20:21

er du dum eller hva

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 27-12-07 20:22

LarsSimoni

Vi kan jo ikke hjælp, nå der ikke bliver skrevet hvordan i er koblet samme?

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 27-12-07 20:23

undskyld lars det var ikke til dig, men til teil.

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 27-12-07 20:24

Bruger i switch eller eller router

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-07 20:25

Citat
undskyld lars det var ikke til dig, men til teil.

Som ocorner siger,
Citat
Vi kan jo ikke hjælp, nå der ikke bliver skrevet hvordan i er koblet samme?

Den dumme hedder vidst peter

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 27-12-07 20:25

Har i prøvet at søge på de computeres IP

Er der i åbne for jeres gæstekonto

Bruger i firewall kan det vær det der er problemet.

Har i prøvet i spil at søge på jeres ip?

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 27-12-07 20:32

Ja, vi har prøvet at søge på vores IP i spillene, men de kan stadig ikke finde hinanden - mig og Troels kan ikke, og Troels og Martin kan heller ikke ..

Vi har alle slået vores firewall fra ..

Vi er sluttet sammen igennem en switch ..

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 27-12-07 20:37

har i også prøvet art søge på ip i windows

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 27-12-07 20:40

Ja vi har så .. det er der lige så lidt succes med som i spillene..

Det underlige med Troels' computer er at den ikke er medlem af Workgroup, ligesom mig og Martins er .. Vi har flere gange været inde og konfigurere hans forbindelse og så sætte ham til Workgroup ligesom os andre, men den bliver ved med nærmest at "nulstille" så han stadig er i MSHome ?

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 27-12-07 20:47

har i prøvet om i kan ping jeres IP i dos for og se om der er kontakt

start -> kør
skriv cmd

skriv ping IPnr. så skulle der gerne komme et svar

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 27-12-07 20:49

Ja, ser ud til at den pinger ?
Pingstatistikker for 192.168.1.5:
Pakker: Sendt = 4, modtager = 4, tabt = 0 ..

Må indrømme at jeg ikke aner hvad det betyder ? :)

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 27-12-07 20:55

det betyder den anden computer IP 192.168.1.5 svar dig

Hvad IP har i for resten

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 27-12-07 20:59

Ja det ku jeg næsten tænke mig til :) Men altså, hvis den svarer mig, og jeg alligevel godt kan se den, hvorfor i alverden kan vi så ikke finde hinanden ? Hverken i spil eller i windows ?

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 27-12-07 21:01

tjat der er Windoes når den er bedst

Har i selv sat de IP op

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 27-12-07 21:05

Jamen, min er 192.168.1.5, Troels' er 192.168.1.6 og Martins er 192.168.1.4 ...

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 27-12-07 21:07

... men de står allesammen til at finde dem automatisk ..

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 27-12-07 21:24

hm skrev du ikke i var på en switch så skulle i ikke kunne få en IP, så det må da være en router

Har i alle åben for gæstekonto, skulle dog ikke betyde noget i spil

Du skriver i starte i er fire men du skriver kun om jer 3?

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 27-12-07 21:36

Ja det er fordi vi ikke kan få den fjerdes computer til at virke .. den sku formateres, men vi kan ikke finde nogen drivere til hans computer ..

Nettet kommer fra en router i et andet værelse.. vi har så sluttet en switch til på mit værelse, og så er vi computere på switchen ..

Men hvordan gør man det med gæstekonto i XP ? Ved jeg har gjort det på min med Vista, men syntes da ikke jeg plejer gøre det på XP ? Har jeg i hvert fald heller ikke gjort på ham Martins der virker ..

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 27-12-07 22:02

I skal prøve at bytte navne - så kommer det til at virke...

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 27-12-07 22:02

Hvis Martin og Troels f.eks. bytter navn - så får i forbindelse.

Annuller spørgsmålet
Fra : LarsSimoni

Dato : 03-01-08 00:21

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål