/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Hjælp hvad gør man ??
Fra : enligmorherlev
Vist : 525 gange
130 point
Dato : 27-12-07 17:19

Har brug for lidt Assistance her.

Indenfor den sidste uge er 2 af mine tv'er gået i stykker..

Dvs. den der irriterende antenne stik der sidder bagpå tv'et er blevet revet løs og faldet af....jep på begge to.

Hvordan det kan lade sig gøre - simpelt - har ik været smart nok til at få dækket antenneledningen ( er lige flyttet) og første gang snublede jeg i ledningen og vupti fik revet hele dimsen ud.

Anden gang snublede min søn og igen vupti ingen antennedims at sætte ledningen ind i.

SPØRGSMÅL::::: kan man selv købe sådan en og sætte på ??? eller er det bye bye til begge tv eller frem med pengepungene og til reperation - hvilket vidst er ligeså dyrt som at købe et nyt tv.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 75 point
Dato : 27-12-07 17:26

Det er ikke noget du selv skal pille ved, men kender du en der er fiks på fingrene, så behøver du ikke indleverer det til rep, men det KAN repareres

Godkendelse af svar
Fra : enligmorherlev

Dato : 27-12-07 17:27

Tak for svaret Nordsted1.

du ved ik tilfældigt hvor man køber dimserne ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-12-07 17:30

I en radioforretning, hvor der er tilknyttet et værksted

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 27-12-07 17:33

Jamen den der "antennedims" er det ikke bare et stik, som ledningen skal gøres fast i med en skruetrækker? Prøv at stikke antenneledningen ind i det der sidder tilbage!
Eller har jeg måske slet ikke forstået problemet?

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 27-12-07 17:53

Jamen hvis det er et traditionet gammeldags tv - altså ikke fladskærm - sluk for strømmen, afmonter bapladen, fat en skruetrækker og/eller forbind ledningerne så kører du igen.....

Ziggy99