/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
montering af p-watch
Fra : bema
Vist : 1293 gange
50 point
Dato : 27-12-07 17:04

er der nogen der ved hvordan man installerer en p-watch i en honda accord

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 27-12-07 17:09

- bruger manualen... Det gjorde jeg og det virker.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 27-12-07 17:11

Ja, du følger brugsanvisningen!!!!
Den skal have fast stel, en fast strømførende og en strømførende der kun er spænding på når tændingen er sat til.
Det fungerer sådan at når tændingen er tændt og du kører så går uret, når du slukker motoren står uret stille.

Kommentar
Fra : bema

Dato : 27-12-07 17:22

ja men hvor er det nemmeste sted at tage strømmen fra

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 27-12-07 17:36

Bag autoradioen hvis du kan få den ud der er alle tre ledninger.

Kommentar
Fra : bema

Dato : 27-12-07 17:41

det har jeg også tænkt på men jeg ved ikke hvordan jeg får radioen taget ud det er er en bose radio

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 60 point
Dato : 27-12-07 17:59

Hent strøm i sikringsboksen hvis du ikke kommer til bag radioen.
alimak

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 27-12-07 18:20

Til de fleste autoradioer er der to stykker jern der skal skubbes ind på hver side af radioen så løsnes en og kan trækkes ud, har du ikke disse så må du finde strømmen andet steds.
Cigartænderen er der f.eks. stel og strømførende når tændingen er til.
fast strømførende kan du f.eks. som nævnt hente i sikringsboksen husk blot at tilkoble på den rette side af sikringen. ( den side hvor der ikke er strøm når sikringen er ude.

Kommentar
Fra : joand

Dato : 27-12-07 18:28

Kan give problemer hvis man tager strømmen bag radio. hvis man vil være sikker
tages tændingsplus og batteri plus bag på tændingskontakt.

men man kan jo prøve sig frem:

Kommentar
Fra : Always8382

Dato : 29-12-07 00:48

Ta strøm i sikringsboksen. Vær opmærksom på den gamle model p-watch, der må den kl. 15 du tager ikke gå ud, ved start kl. 50

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 29-12-07 01:15

kan vi lige få den igen Always8382 uret starter altid på kl. 15:00

Kommentar
Fra : Always8382

Dato : 29-12-07 13:28

Kom til at snakke fagsprog. Kl = klemmebetengelse for de forskellige ledningers betydning...

- Ved at der har været problemer med p-watch på visse biler hvis den tændings plus, altså når man drejer nøgle til tænding går ud under start. Der skal man nemlig vælge en tændings plus, som er konstant og selvom bilen startes...

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 29-12-07 15:40

ok det er faktisk det samme som at min radio går ud når jeg starter bilen. God oplysning.
Men det er vel den plus der går over tændingen, der gør det. Den konstante bag radioen går vel ikke ud.

Godkendelse af svar
Fra : bema

Dato : 29-12-07 20:46

Tak for svaret alimak.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-12-07 22:24

Tak selv
alimak