/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Dåb 29 marts 1797 i Skeby
Fra : 2601
Vist : 639 gange
328 point
Dato : 27-12-07 13:47

Jeg har en dåb i Skeby Sogn som jeg ikke kand tyde så godt.
Det drejer sig om Skeby Kirkebog side 17, 1. spalte nr. 2 opslag 33 i kirkebogen 1792-1814 Skeby Sogn, Lunde Herred, Odense Amt.

Jeg får det til:
"
Født og D. 7-
død 1855 Dåben confirmeret:
Gårdmand Peder Andersens Søn af Hessum Anders Pedersen og hans Hustru ? Lars Datters dåb ? født Onsdag den 29 marts om Formidagen kl. 12 og dagen ? efter den 30 ? Hjemmedøbt ? ? udi Dåben fik ? Navnet Maren ...............
"
På forhånd tak

Kommentar
Fra : 160643

Dato : 27-12-07 15:15

Hej 2601

Jeg prøver igen.

Gårdmand Peder Andersens søn af Hessum, Anders Pedersen og hans hustru Sidsel Larsdatter deres datter født onsdag 29. marts om formiddagen kl. 12 og dagen derefter den 30 edom die (Samme dag eller dato) hjemmedøbt xxxxxx udi dåben, fik sit? navn Maren

Født og D. 7- i Påsken? død 1855

Venlig hilsen

Ove

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 27-12-07 15:21

Til Ove.

Tak for din hjælp, men kommer ikke fadderne derefter?

Med venlig hilsen og tak

Accepteret svar
Fra : 160643

Modtaget 328 point
Dato : 27-12-07 15:45

Hej igen

Det havde jeg overset.

XXXXX barnets dåb blev confirmeret Palmesøndag 9. april.
Fadderne var Gårdmand Anders Jepsen?, Gårdm. Asmus Knudsen, begge Schebye. Gårdm. Peder Andersen af Hessum og præstens hustru Madame Høst, som bar barnet

Nu håber jeg har husket det hele, det har heller ikke været den nemmeste kirkebog at anvende, men det kan jo ikke være anderledes.

Venlig hilsen
Ove

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 27-12-07 16:51

Tak for svaret 160643.

Det var flot. Nej han skrev pænt, men det var næsten ikke til at læse.

Med venlig hilsen