/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Opsigelses brev til lejer ??
Fra : tinemathiassen
Vist : 471 gange
70 point
Dato : 26-12-07 22:13

Hej,

Jeg er ved at skrive et opsigelsebrev til mine lejere.. Nu har jeg fundet kontrakten og jeg har faktisk skrevet at der er et aars opsigelse..

Er dette brev godt nok?

Da vi nu er nodt til at flytte alle vores born til Danmark og derfor selv skal bruge vores lejlighed, er vi desværre nødt til at sige jeres lejemål op fra d 1 Januar 2009. Lejemålet er dermed opsagt til "fraflytning et år fra dags dato" i overensstemmelse med lejelovens § 86, stk. 2., har en lejer har krav på et opsigelsesvarsel på mindst 1 år til aftalt flyttedag. Vi skal ogsaa oplyse om lejelovens § 87 stk. 2 – som siger; Vil lejeren ikke godkende opsigelsen, skal han senest 6 uger efter, at opsigelsen er kommet frem til ham, fremsætte skriftlig indsigelse. Udlejeren må da anlægge sag ved boligretten senest 6 uger efter lejerfristens udløb, hvis udlejeren ønsker at opretholde opsigelsen. Skal jeg sende det anbefalet??

Tine

Annuller spørgsmålet
Fra : tinemathiassen

Dato : 26-12-07 22:32

Jeg kom til at sende det samme sporgsmaal 2 gange.. SORRY

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 26-12-07 22:33

Hej tine

Teksten er i orden, ingen tvivl der.

Og JA...det SKAL sendes anbefalet, så du har kvittering på, at du har sendt brevet, ellers kan lejer nægte ALT, og så SKAL det jo være lejer i hænde, senest d. 31.12.2007, altså er det på Posthuset i morgen.

vedikkealt

( jeg ved ikke lige hvorfor, spørgsmålet er skrevet 2 gange, men for mig ser de ud til at være ens, så derfor har jeg også svaret ens..

Og dertil, det er endog en meget høflig opsigelse.