/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Den hopper bare af?
Fra : mothers
Vist : 579 gange
300 point
Dato : 26-12-07 19:09

Hej..

Jeg har fornylig købt mig en ny computer og et trådløst netværk. Men min computer driller nettet!!! Nogen gange når jeg er på nette hopper den af og kan pludselig ikke finde nogle netværk.. Min kæreste er også på det netværk, men har ingen problemer med det. Er der nogen der kende til sådan et slags problem??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-12-07 19:11

Signalstyrke, stærk - svag?

Kommentar
Fra : mothers

Dato : 26-12-07 19:13

Den er god.. Så det burde ikke være problemet..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-12-07 19:14

Jeg går ud fra at i har krypteret inde i routeren.
Man kan også med MAC-filter tillade jeres computere. Altså fast give dem adgang.

Bruges den bærbare også andre steder, så der måske ligger en anden opsætning og driller.

Kommentar
Fra : mothers

Dato : 26-12-07 19:16

Jeg har brugt min computer på et andet netværk og der skete det samme, så jeg går ud fra at det er computeren der driller..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-12-07 19:22

Hmm. jeg har oplevet det på flere comp og har aldrig rigtig fundet fejlen. Ofte er fejlen forsvundet mens jeg har rodet, uden at vide hvorfor.

Kommentar
Fra : mothers

Dato : 26-12-07 19:27

Når den hopper af, kan den ikke finde et netværk, men når jeg så genstarter computeren så hopper den på netværket.. Hmm.........................

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-12-07 19:40

Er din comp sat til en fast kanal og din router sat til auto.

Kommentar
Fra : mothers

Dato : 26-12-07 19:59

Det ved jeg ikke.. Hvordan kan jeg se det?

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 26-12-07 20:32

Har du TDC = mange prob for tiden.
Bliver smidt af skidtet hvert ½ sekund
Skiftede kortet ud, + rep og min netforbindelse var oppe igen
Prøv at se løse forbindelser ihgenem

Ved ikke om det, VIRKER

Kommentar
Fra : mothers

Dato : 26-12-07 20:40

Jeg har dansk bredbånd, og min kærestes computer kører på samme netværk og hun har ingen problemer, så det må vel være noget på min computer der ikke er som det skal være! Men hvad..

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 26-12-07 21:08

Er routeren sat op til at ændre krypteringskoden i intervaller ? altså fx, hver 60 minut

det kan nemlig godt give problemer på nogle computere

Kommentar
Fra : mothers

Dato : 26-12-07 21:46

Hmm, det aner jeg altså ikke..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-12-07 23:46

Hvilket Netværk har du på computeren integreret inde i maskinen eller en usb adapter??Er det netgear du har er det højst der problemet ligger det var det her samt hos andre jeg har snakket med noget med problemer med deres opdaterede drivere Hvilket styresystem er det på din pc??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-12-07 23:48

sandsynligt sku der også have stået Mvh Sunowich

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-07 14:14

Check din routers trådløse opsætning.
Med hensyn til den hastighed den skal køre, skal du vælge "AUTO" i stedet for en fast hastighed, som fx. 54 Mbps.

Signalstyrken mellem AP og PC vil aldrig ligge konstant, da det er påvirket af andre ting i dets nærhed, fx. personer der går rundt i nærheden.
Når sådanne påvirkninger er til stede, og hvis der så køres med fast hastighed, vil en dæmpning af signalet (selv kortvarrige) betyde at routerens AP vil forsøge at fastholde forbindelsen ved at sænke hastigheden, men da den køre med en fast hastighed, vil den droppe den dårlige forbindelse.

Selv om hastigheden på et AP falder, har det ingen betydning på netsurfning, så længe den ligger over den hastighed du har hos din internet udbyder.
Husk også at hvis den ene går ned i hastighed, vil den også trække de andre trådløse med ned, da routerens AP ikke kan håndtere mere end en hastighed.