/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Media Player Vista
Fra : tadeo
Vist : 549 gange
300 point
Dato : 26-12-07 17:10

Jeg har købt en ny comp, en Medion 8828 med Vista installeret, men jeg har mange problemer,
der nok skyldes, at Microsoft med alle midler, der er i milliard klassen, den gode Bill Gates mener,
at med hans nye styresystem, skulle gøre det nemmere at bruge en comp,
det er som bekendt ikke tilfældet.

Nu til mit spørgsmål, hvorfor kan man ikke i Microsoft Mediaplayer 11 til Vista afspille video filer, man tidligere kunne gøre i XP ?

Jeg er nødt til at bruge alternative afspillere som VLC player med andre,
det burde ikke være tilfældet med alternativer, eller er det sådan, at Microsoft mener,
at de skal afgøre hvad vi som individer skal have adgang til?

Mvh
tadeo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-07 17:15

Citat
eller er det sådan, at Microsoft mener,
at de skal afgøre hvad vi som individer skal have adgang til?

Lige netop

Hvilken type filer er der tale om - visse kan "efterbehandles"

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 26-12-07 17:28

Det er divx, mpg 2, mpg 4 osv, ganske almindelige filer, jeg har opdateret hvad der kræves,
af opdateringer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-07 17:31

Ahrrrr

Du må mangle nogen codecs.....

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 26-12-07 17:40

Har hentet de codex der er tilgængelige, uden resultat,
er ved at overveje at lægge XP ind, det skulle være muligt i systemet,
men vil gerne have Vista til at virke optimalt, det sker nok ikke før Sp 1,
kommer på markedet til næste år, eller?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-07 17:48

Mon ikke der skal en SP2 til

etteren tager sikkert "kun" de værste fejl.....

MediaPlayer er så sikker at den ikke virker - MS har altid været bagud i forhold til andre på det punkt........

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-07 17:49

Og lo...

SP1 kommer "vist" til foråret - så er spørgsmålet om der over hovedet kommer noget forår.....

De plejer at love en del mere end de kan holde....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-12-07 17:54

Måske
http://www.free-codecs.com/download/Vista_Codec_Package.htm
Tjek om de passer til din version 86/64

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-12-07 17:54

sløv side.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 26-12-07 17:55

Kan kun give dig ret "refi", men foråret kommer, noget helt andet er, kommer der noget forår med Vista, jeg tror det ikke!!!

Jeg lukker ned nu, men vender tilbage i morgen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-07 18:03

Fortsat God aften.....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-12-07 18:08

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 26-12-07 23:00

Har også købt ny maskine med Vista Home Premium ! jeg er yderst tilfreds med det efter at have vendt mig til det.

Bruger også mediaplayer uden problemmer. kan få den stort set til at køre de samme ting som VLC.

Det var bare lige det !

PPK

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-12-07 15:33

manse9933, det link du gav, har jeg også brugt, ingen forbedring, har også prøvet CCCP,
heller ingen, har VLC, Pover DVD, de kan afspille nogle videoer, har også prøvet en afspiller, den hed vist Miro, den kunne kun afspille nogle få videofiler, der som sagt er MPG filer, awi samr Divx,
på min gl. comp med XP pro kan der afspilles alle typer.

Det er altså kun videofiler det omhandler, musik er der ingen problemer med,
det kan da for filan da ikke være meningen at man skal have et dusin afspillere for at kunne bruge Vista?

et er surt

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 27-12-07 15:48

Har ikke selv haft problemet, men kig på vistaguide.dk
Læg evt spørgsmål i forum

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-12-07 16:57

Har kigget på vistaguide.dk, ser interessant ud, får nu ikke tid til videre sondering nu,
men vender tilbage, overvejer stadig at købe en XP til midlertidig brug,
der ligger Tools til XP på maskinen.

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 27-12-07 17:13

Jeg har efterhånden haft vista kørende i 10 mdr. uden de store problemer. Jeg har ikke problemer med Mediaplayer, som du har.

Er der forskel på Vista versionerne? Hvilken bruger du? Jeg har Premium.

Er de sidste opdateringer installeret? Prøv at check om dine opdateringer er lykkedes.

Ellers yder Microsoft vist noget support på deres side. http://support.microsoft.com/

Her er noget fra deres support http://support.microsoft.com/kb/926373/da om lyd og video problemer.

Accepteret svar
Fra : johnsn

Modtaget 300 point
Dato : 27-12-07 19:46

Hej,

Giver refi ret i "Du må mangle nogen codecs....."

Jeg installerede codec-pakken fra nedenstående link på min nye Vista Mediacenter PC :
http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm

Siden da har jeg ikke mødt en video, jeg ikke kunne afspille.

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 28-12-07 07:21

Tak for svaret johnsn.
Det var lige dit råd der løste problemet, det var den eneste codexpack jeg har overset,
nu funker Mediaplayer, også tak til "refi", du var medvirkende ved problemløsningen.

Et rigtig Godt Nytår til jer alle der medvirkede, samt til alle brugere af kandu dk

Nu er jeg en rigtig glad mand

Mvh
tadeo