/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Opvaskemaskine et
Fra : Bentgalten
Vist : 4328 gange
20 point
Dato : 26-12-07 13:11

Hej
Jeg har fået et spændende extraprojekt at fordrive min juleferie med.
Vores AEG Øko-Favorit 30200 opvaskemaskine er gået i udu.
Når man tænder, står den uafbrudt og pumper ud (pumpen virker fint).
Hvad er der der galt?
Er der en erfaren mand tilstede?
Med venlig hilsen
Bent

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 26-12-07 13:19

Erfaren mand - det er store ord

Men det kunne lyde som om, at der er gået noget fast i maskinen, legetøj - værktøj o.l.

Jeg ville pille filteret ud, og så ned på knæ, og kigge ind i hullet, om der skulle sidde noget.

Kør med tromlen - sidder der noget ?

For det er svært at få hovedet ind og kigge i tromlen

Har selv prøvet, at der var viklet en snor ind i "spjældet", og der blev den også ved, at pumpe vand ud.

Der kan selvfølgelig også være gået udu i elektronikken, men tjek lige det andet først, inden du smider en "tudse" efter en reparatør.

Kommentar
Fra : Bentgalten

Dato : 26-12-07 13:37

Hej
Det er en opvaskemaskine ikke en vaskemaskine
Som tidlige nævnt "(pumpen virker fint)" så denne mulighed er allerede udelukket.

Med venlig hilsen
Bent

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-12-07 13:37

- hvor sidder tromlen i en opvaskemaskine?

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 30 point
Dato : 26-12-07 13:42

Til vedikkealt: Det er en opvaskemaskine der er tale om så der er ingen tromle

At pumpen køre hele tiden når maskinen er tændt kan skyldes 3. ting
1. at føler/niveau for vand i maskinen er itu/ eller slange til den er stoppet
2. At slange / pumpe er stoppet so den ikke kan pumpe det sidste vand ud, så føler srtadig tror at der er vand i maskinen.
3. selve elektronikken er gået i stykker.

Godkendelse af svar
Fra : Bentgalten

Dato : 26-12-07 13:46

Tak for svaret Hejdu58.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 26-12-07 13:52

Selv tak, håber at du får den til at virke så du bliver fri for at bruge børsten

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 26-12-07 13:54

Nå ja - så undskyld da....

Jeg må lige have haft et øjeblik.

Men godt i opdagede det

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-12-07 16:58

Øhh hvad var så problemet????

Kommentar
Fra : Bentgalten

Dato : 26-12-07 17:17

Hej
Fejlen viste sig at være en afbrudt forbindelse til niveau-føleren.
(så jeg slap for børsten)
Med venlig hilsen
Bent